Gå til innhold

Kjæresten min sier han kan være nær meg for min skyld…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er ikke glad i kos og nærhet i senga utenom sex, men sier han kan gjøre det for min skyld. Men jeg føler det ikke blir det samme. Jeg vil jo at han skal holde rundt meg og at jeg ligger i armkroken hans i senga fordi vi begge ønsker det.

Hva ville dere følt om dette?

Anonymkode: c1fa3...e02

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hasta la vista, baby.

Anonymkode: 28edf...c89

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han har nok lite kunnskap om seg selv og hvordan vi mennesker er og hva vi trenger av kontakt med andre. :) 

Jeg hadde lett takket ja, og satset på at han også faktisk fikk positive følelser rundt det selv om han nekter og motarbeider det. Men kun om han gjør det naturlig, og uten å stadig påpeke at "dette gjør jeg kun for din del, nå ofrer jeg meg her for deg". 

Anonymkode: a8876...a05

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere har ulike behov, synes faktisk at det er fint at han vil gjøre det for din skyld. Jeg er lik din mann , orker ikke kos og holde rundt etter sex, da vil jeg bare være i fred 😅 

Anonymkode: 983b3...231

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kan ikke endre hva han liker bare fordi du vil at han skal like det samme som deg - da kan jo like gjerne du endre deg etter hans preferanser, hvis det er så enkelt? At han likevel vil gjøre det fordi han ser at det er viktig for deg må da være bra nok.

Anonymkode: d447b...21b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var sånn. Likte ikke så godt nærhet, kyssing og kos, med mindre vi skulle ha sex. Jeg godtok det i mange år, men nå i ettertid kjenner jeg jo på at det var et savn innerst inne. 

Jeg er en person som liker kos og kjærtegn, så jeg vil ha en kjæreste som kan gi meg det. Uten at jeg skal måtte spørre om det. Det burde komme naturlig for de fleste normale oppgående folk. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (13 minutter siden):

Eksen min var sånn. Likte ikke så godt nærhet, kyssing og kos, med mindre vi skulle ha sex. Jeg godtok det i mange år, men nå i ettertid kjenner jeg jo på at det var et savn innerst inne. 

Jeg er en person som liker kos og kjærtegn, så jeg vil ha en kjæreste som kan gi meg det. Uten at jeg skal måtte spørre om det. Det burde komme naturlig for de fleste normale oppgående folk. 

Jeg og. Føler meg emosjonelt død om jeg ikke får kos. Det må være en naturlig del av ham, og at han har et ønske om å kose, kysse og stryke på meg for sin egen del, så vel som min. Jeg elsker å bli kjælt med. Det er så nydelig. Kan kose med han i timesvis om jeg får lov. 

Anonymkode: 66839...d39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor møter ikke du hans behov? Han liker å være i fred

Anonymkode: f97ca...f8b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg vil anbefale deg å lese om Asperger syndrom.

Min første tanke når jeg leste det du skriver.

Anonymkode: e3539...cf3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærhet og kos får du jo av venninne dine. Og hva er problemet med at han gjør noe for din skyld selv om han ikke liker det selv?

Kvinner gir jo menn blowjob stadig vekk. Aldri hørt en mann klage på det selv om han vet at dama ikke liker det for egen del.

Anonymkode: 733f0...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann liker ikke kos. Han kan bygge opp et raseri hvis han blir tatt og strøket på utenom sex, det blir for mye for han.

Dette er altså hans beskrivelse av hvordan det kjennes ut. Han har aldri latt det gå utover meg. Jeg har også respektert dette så mye jeg greier i over 10år nå. Og helt ærlig har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å forholde meg til. For meg er kos viktig, og det er også forspill for sex, så når vi "aldri" tar og koser på hverandre i hverdagen er det vanskeligere for meg å komme i humør til sex. Jeg har opplevd å følt meg utnyttet selv om jeg vet det ikke er hans intensjon når det bare blir sex og ingen kos.

Men min mann har alvorlig ptsd fra barndommen som dette bunner i. Det er ikke hans feil, og det gjør det litt enklere for meg å akseptere. I tillegg har han myknet litt med årene. Det er fremdeles ikke kos ofte, men han kan ta initiativ til å ville sitte helt inntil, si jeg kan ligge på brystkassa, og stryker litt på meg. Skjer en og annen sjelden gang, men det er mye bedre enn hvordan det var for flere år siden.

Han synes også det er fremmed å se hvor mye kos og fysisk affeksjon jeg og barna våre deler.

Jeg tenker dette er en sånn ting man må vurdere om man kan/ønsker å leve med eller ikke. Jeg synes det er et tap, men likevel er mannen min verdt det for meg.

Anonymkode: 78fad...beb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nærhet og kos får du jo av venninne dine. Og hva er problemet med at han gjør noe for din skyld selv om han ikke liker det selv?

Kvinner gir jo menn blowjob stadig vekk. Aldri hørt en mann klage på det selv om han vet at dama ikke liker det for egen del.

Anonymkode: 733f0...5de

Tror du det er vanlig for voksne damer å sitte å kose med venninnene sine?

Det kan sikkert være sånn for noen, men jeg tror at det ikke er det for de fleste av oss. Ihvertfall ikke sånn som vi koser med en kjæreste.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han er ikke glad i kos og nærhet i senga utenom sex, men sier han kan gjøre det for min skyld. Men jeg føler det ikke blir det samme. Jeg vil jo at han skal holde rundt meg og at jeg ligger i armkroken hans i senga fordi vi begge ønsker det.

Min eks var sånn etter hvert at han ga slikt for å være snill med meg. Etter hvert sluttet han med det og jeg måtte mase om å få en klem i blant. Kyss var omtrent utelukket. 

Jeg sa etter en stund at for meg er det naturlig med en klem per dag. Han ble sjokkert og lurte på hvor needy jeg var. 

Det siste året følte jeg veldig på at han kun gjorde det for meg. Det ble noe jeg også tok avstand fra. Endte med å miste meg selv veldig I det forholdet. Jeg syns det var tøft å stå så alene, følte ikke at mine behov ble møtt i det hele tatt. 

Neste gang jeg datet møtte jeg en mann som var veldig på. Jeg var tilbakeholden fordi jeg tenkte hele tiden at det er bare noe de gir i starten. Tilslutt avsluttet jeg det. Føler jeg ble litt ødelagt rett og slett, så nå venter jeg på å bygge meg selv opp igjen før jeg dater mer. 

Anonymkode: f53f0...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min mann liker ikke kos. Han kan bygge opp et raseri hvis han blir tatt og strøket på utenom sex, det blir for mye for han.

Dette er altså hans beskrivelse av hvordan det kjennes ut. Han har aldri latt det gå utover meg. Jeg har også respektert dette så mye jeg greier i over 10år nå. Og helt ærlig har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å forholde meg til. For meg er kos viktig, og det er også forspill for sex, så når vi "aldri" tar og koser på hverandre i hverdagen er det vanskeligere for meg å komme i humør til sex. Jeg har opplevd å følt meg utnyttet selv om jeg vet det ikke er hans intensjon når det bare blir sex og ingen kos.

Men min mann har alvorlig ptsd fra barndommen som dette bunner i. Det er ikke hans feil, og det gjør det litt enklere for meg å akseptere. I tillegg har han myknet litt med årene. Det er fremdeles ikke kos ofte, men han kan ta initiativ til å ville sitte helt inntil, si jeg kan ligge på brystkassa, og stryker litt på meg. Skjer en og annen sjelden gang, men det er mye bedre enn hvordan det var for flere år siden.

Han synes også det er fremmed å se hvor mye kos og fysisk affeksjon jeg og barna våre deler.

Jeg tenker dette er en sånn ting man må vurdere om man kan/ønsker å leve med eller ikke. Jeg synes det er et tap, men likevel er mannen min verdt det for meg.

Går han til psykolog eller lignende da? Men kan bli kvitt slike traumer. 

Anonymkode: f53f0...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke samme kjærlighetsspråk. Jeg er veldig glad i kos og nærhet, uten at det må føre til sex. Eksen min var ikke så glad I kos, og når det ble kos, var det fordi han ville ha sex. Vi kunne ikke kose, uten at det lå sex i kortene. Det endte jo med at det aldri ble kos. Jeg ville jo ikke kose med han, da jeg ikke alltid orket sex. Så det endte jo med at jeg distanserte meg fra han. Det var veldig press på at han ville ha sex, selv om jeg utrykte at jeg ikke hadde så lyst. Det drepte lysten min helt, og vi hadde nesten aldri sex 

Min nåværende kjæreste er som meg, glad i kos og nærhet. Vi koser, holder rundt hverandre, stryker på hverandre omtrent hele tiden. Og det betyr ikke at det må bli sex. Likevel har vi mer sex, enn det jeg hadde med eksen. Jeg har mer lyst, og det er mer naturlig. Kjæresten presser meg aldri. Det er lystbetont og naturlig når det skjer. 

Så tror det er viktig å være like på det området. Så spørs det hva du kan leve med 

Anonymkode: d2e8a...4fc

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke klart å opprettholde sexlyst og sexliv om det ikke var fysisk kos utover sex, og jeg ville ikke slappe av ved kos jeg visste at han egentlig ikke ønsket. 

Ikke mann for meg. Det hadde jeg tatt konsekvensen av istedenfor å leve trist. 

Anonymkode: f3d43...eca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han går utover sine egne behov for å dekke dine behov. 

En i forholdet deres har fokus på seg selv, og en i forholdet deres har fokus på partneren sin. Ser du hvilken du selv er...?

Endret av Grønnastar
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 14.29):

Han har nok lite kunnskap om seg selv og hvordan vi mennesker er og hva vi trenger av kontakt med andre. :) 

Jeg liker ikke å kose. Ikke alle gjør det.

Har innsett at jeg ikke er kompatible med folk som er veldig kosete.

Hilsen godt voksen dame.

Anonymkode: e478c...002

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...