Queeny Skrevet 1. april #1 Del Skrevet 1. april Har jobbet på Nille i 2 og et halvt år nå, startet med minstelønn på ca 164 kr og har idag 186 kr. Jobber deltid med ca 30% stilling. Moren min sier at min tante mener jeg er underbetalt og skulle hatt 190 kr timen. Vet ikke hva som er riktig, men bruker å stige et noen få kroner rundt sommeren. Er det noen som har erfaring med dette og vet hva som er riktig?😅 Fikk bare fortalt at tanta mi hadde sjekket opp på en side der det sto om lønn osv, men har enda ikke fått hørt noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Du får sjekke tariffen, kommer an på hvor lang ansennitet osv du har. Anonymkode: 8aa37...b75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april Da jeg jobbet i butikk som ung, var jeg medlem i Handel og kontor. Da fikk jeg hjelp av drevne folk til å forstå arbeidslivet, og det har jeg hatt godt nytte av også senere. Så melde deg inn i en fagforening, hør om dere har tariff og hva denne eventuelt er, så finner du ut av om du er underbetalt eller ikke Anonymkode: 4a48e...f59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Del Skrevet 1. april Jeg vet faktisk ikke helt. Jeg har to jobber. I den ene så har jeg jobbet 3 år og har steget fra 175 til 185 på de 3 årene. I den andre jobben min så har jeg kun jobbet 1 mnd og startet med 210 kr i timen. Begge er serviceyrker som er ganske like egentlig. Anonymkode: 12701...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Del Skrevet 1. april Lønnstabell Månedslønn Timelønn Unge arbeidstakere under 16 år* 20 298 124,91 Unge arbeidstakere under 18 år* 20 784 127,90 Lønnstrinn 1 28 849 177,53 Lønnstrinn 2 28 987 178,38 Lønnstrinn 3 (25 år) 29 325 180,46 Lønnstrinn 4 30 233 186,05 Lønnstrinn 5** 33 118 203,80 Lønnstrinn 6** 39 905 245,57 Anonymkode: 04aed...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Del Skrevet 1. april I følge tariff har du til og med mer enn det du skal ha, med mindre du har noen år i en annen butikk før du startet på nille. https://www.nhosh.no/contentassets/1240e483983646438d1280d03f15af75/satser-butikkoverenskomsten.pdf Husk at du med 30% stilling trenger ca. tre år for å oppnå et års ansiennitet. Ett års ansiennitet betyr ett år i 100% stilling. Anonymkode: 442ae...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queeny Skrevet 1. april Forfatter #7 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vet faktisk ikke helt. Jeg har to jobber. I den ene så har jeg jobbet 3 år og har steget fra 175 til 185 på de 3 årene. I den andre jobben min så har jeg kun jobbet 1 mnd og startet med 210 kr i timen. Begge er serviceyrker som er ganske like egentlig. Anonymkode: 12701...588 Hmmm🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I følge tariff har du til og med mer enn det du skal ha, med mindre du har noen år i en annen butikk før du startet på nille. https://www.nhosh.no/contentassets/1240e483983646438d1280d03f15af75/satser-butikkoverenskomsten.pdf Husk at du med 30% stilling trenger ca. tre år for å oppnå et års ansiennitet. Ett års ansiennitet betyr ett år i 100% stilling. Anonymkode: 442ae...68d Nå får man ansiennitet uavhengig av stillingsprosent så lenge man har fast stilling. For de som jobber som tilkallingsvikar er det andre regler. Anonymkode: cc816...5b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Del Skrevet 1. april Queeny skrev (18 minutter siden): Har jobbet på Nille i 2 og et halvt år nå, startet med minstelønn på ca 164 kr og har idag 186 kr. Jobber deltid med ca 30% stilling. Moren min sier at min tante mener jeg er underbetalt og skulle hatt 190 kr timen. Vet ikke hva som er riktig, men bruker å stige et noen få kroner rundt sommeren. Er det noen som har erfaring med dette og vet hva som er riktig?😅 Fikk bare fortalt at tanta mi hadde sjekket opp på en side der det sto om lønn osv, men har enda ikke fått hørt noe mer. Du må jo sjekke tariffen. De aller fleste butikkmedarbeidere har ikke tariff i dag, folk slutter og være medlem av fagforeningen, og det er ingenting de kan gjøre da. Er du medlem av fagforeningen ? Hvis du og over 50 % på din jobb er medlem kan dere be fagforeningen om hjelp. Hvis ikke får du den lønna du takker ja til. Anonymkode: 1208e...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da jeg jobbet i butikk som ung, var jeg medlem i Handel og kontor. Da fikk jeg hjelp av drevne folk til å forstå arbeidslivet, og det har jeg hatt godt nytte av også senere. Så melde deg inn i en fagforening, hør om dere har tariff og hva denne eventuelt er, så finner du ut av om du er underbetalt eller ikke Anonymkode: 4a48e...f59 Jepp, jeg fikk tariff før. Så sluttet folk og være med i handel og kontor. Nå har jeg 30 kroner under tariff i timen , jeg er fortsatt medlem av handel og kontor men det hjelper ikke hvis ikke flertallet er det. Så ja, anbefaler alle og melde seg inn i fagforeningen, hvis vi hadde litt av den mentaliteten vi hadde for 20- 30 år siden hadde vi stått mye sterkere. Anonymkode: 1208e...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg vet faktisk ikke helt. Jeg har to jobber. I den ene så har jeg jobbet 3 år og har steget fra 175 til 185 på de 3 årene. I den andre jobben min så har jeg kun jobbet 1 mnd og startet med 210 kr i timen. Begge er serviceyrker som er ganske like egentlig. Anonymkode: 12701...588 Tipper de den ene har tariff og den andre ikke? Anonymkode: 1208e...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queeny Skrevet 1. april Forfatter #12 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må jo sjekke tariffen. De aller fleste butikkmedarbeidere har ikke tariff i dag, folk slutter og være medlem av fagforeningen, og det er ingenting de kan gjøre da. Er du medlem av fagforeningen ? Hvis du og over 50 % på din jobb er medlem kan dere be fagforeningen om hjelp. Hvis ikke får du den lønna du takker ja til. Anonymkode: 1208e...759 Sjefen sier vi har tariffavtale🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #13 Del Skrevet 1. april Queeny skrev (Akkurat nå): Sjefen sier vi har tariffavtale🤔 Javel. Da tar jo tanten din åpenbart feil. Anonymkode: 1208e...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå