Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn litt på sidelinjen her, og noe som ikke vedkommer problemstillingen: Er det vanlig at folk gifter seg i juli? 

Og til trådstarter: Skjønner det er surt, men sånn er voksenlivet. Arbeidsgiver vil selvsagt prioritere andre ansatte med litt fartstid fremfor deg som nettopp er ferdig med prøvetiden. Og på toppen av alt skal du kanskje slutte rett over sommerferien. Det er en no-brainer for arbeidsgiver.

Fokuser på det positive at du klarte å få deg jobb etter to år, og gjør ditt ytterste for at du får med deg et best mulig skussmål videre. 

Det er dessuten en viss statistisk sjanse for at du får en ny anledning på et senere tidspunkt…

Anonymkode: 467cd...901

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sånn litt på sidelinjen her, og noe som ikke vedkommer problemstillingen: Er det vanlig at folk gifter seg i juli? 

Ja, vært mange tråder her med folk som er pottesure fordi folk prioriterer egen ferie foran deres eget bryllup i fellesferien 😅

Anonymkode: 5de9a...7a4

AnonymBruker
Skrevet

That's life!

Min bror giftet seg i slutten av august,  i Thailand. Gjett om jeg hadde lyst å være der. 

Men, jeg jobber som lærer, såeh, nope ikke mulig. 

Anonymkode: 5fb6e...1e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 9.05):

Det går vel daglig fly innenlands, er det vanskelig for ts å si fra hvor de skal reise og til? Bryllupet er vel på lørdag, så strengt tatt trenger du bare fri fredagen. Vil du i bryllupet egentlig, eller er det på ferie du vil siden du må ha 9 dager fri?

Anonymkode: 1252d...4ed

Hvorfor tror du dette er innenlands? Det går ikke fly hver dag , og flyturen  tar opptil 17 timer. Ja, da er det bare og fly fredag , gå i bryllup lørdag og reise hjem, null stress. 
når jeg var i ny jobb og skulle i bryllup i new York fikk jeg fri i 1 uke, fordi en normal sjef skjønner at det ikke går på en helg. 

Anonymkode: c0acc...422

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 14.16):

Jeg vil bare blåse ut litt frustrasjon.

Jeg begynte i ny jobb i januar etter å ha vært arbeidsledig i underkant av to år. I mellomtiden har jeg tatt fag og jeg blir student til høsten (hvis jeg kommer inn).

Fristen for å søke ferie for sommeren gikk ut i går og vi fikk i den forbindelse beskjed om at det er alt for mange som har søkt fri den uken jeg og mannen er invitert til bryllup. Jeg søkte om 9 dager sammenhengende, da det var det som passet med flybilletter (jeg har ikke bestilt). Men jeg kunne nok klart å reise litt dyrere om ferien ble kuttet noe ned. Jeg har ikke tjent opp feriepenger, så jeg har uansett ikke tenkt til å ta ut fem uker i år.

Sjefen har sagt at de som har jobbet lengst blir i utgangspunktet prioritert den uken, så det tyder på at sjansene mine er ganske dårlige for å få dratt. Jeg vurderer seriøst å bare si opp så jeg får dratt da jeg kun har to ukers oppsigelsestid. Og så satse på at jeg finner noe annet. Men denne jobben er jo perfekt for å kombinere med studier 😭 Permanent løsning på forbigående problemer er ikke ideelt...

Takk for oppmerksomheten.

Anonymkode: 1652b...452

Nei da får du ikke gått i bryllupet dessverre. Evt om du kan søke ulønnet permisjon da?....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 13.43):

Og til trådstarter: Skjønner det er surt, men sånn er voksenlivet. Arbeidsgiver vil selvsagt prioritere andre ansatte med litt fartstid fremfor deg som nettopp er ferdig med prøvetiden. Og på toppen av alt skal du kanskje slutte rett over sommerferien. Det er en no-brainer for arbeidsgiver.

Fokuser på det positive at du klarte å få deg jobb etter to år, og gjør ditt ytterste for at du får med deg et best mulig skussmål videre. 

Det er dessuten en viss statistisk sjanse for at du får en ny anledning på et senere tidspunkt…

Ja. Har vært i totalt 6 bryllup og 4 var i juli. Smart hvis man bor litt rundt i verden, juli har flest mulighet for sommerferie. 

Anonymkode: c0acc...422

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 13.43):

"Alle" gifter seg i juli her. Vi var ganske unormale som hadde bryllup i juni.

Anonymkode: 17f4b...056

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så idiotisk å legge bryllup midt i ferie….. 😳

Anonymkode: d07d9...028

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så idiotisk å legge bryllup midt i ferie….. 😳

Anonymkode: d07d9...028

Eller smart siden mange har fri og kan komme...

Anonymkode: 81672...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Minimer behovet for fridager til minimum. Jobber du redusert så er det jo ikke mange dager det er snakk om om du drar torsdag og komme hjem tirsdag.  Ellers så ville jeg prøvd å forhandle med leder og forklart hvor viktig det er og tilbydd meg og jobbe høstferien eller i julen, selv om du kun er vikar til høsten i denne omgang så bruker vi å bli veldig glad for vikarer som tilbyr seg og komme og jobbe i andre ferier, det betyr f.eks at flere av oss kan få fri i julen ☺️ om det er i norge så kan du jo evt ta fly en vei og leiebil en vei?

Anonymkode: 06538...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...