Gå til innhold

Hva dagens kravstore kvinner vil ha?

Fjellmannover190

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor dater du når du er i et forhold? Hva synes dama di om at du dater? 

Anonymkode: 73a3c...42c

Dater ikke nå nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (42 minutter siden):

Synes alt du nevner er selvfølgelige krav i et forhold. 

Da jeg datet (for en evighet siden) feilet flest menn i det å mene at når jeg var sexy nok for dem var det eneste kompliment de trengte å gi meg. Det har menn jeg har vært i forhold til også ment at de ikke engang trenger å si, for det viser de jo.

På min side var jeg bare tenåring da jeg innså at menn trenger å høre med ord at jeg synes godt om dem, fra utseende til hva de presterer på alle felt, og at de- uansett utseende og hvor dyktige de er- trenger bekreftelse på dette fra meg. Men som regel altså er gørrdålige på å gi det samme tilbake. 

Jeg utviklet derfor stor evne til egenbekreftelse, og å ta til meg komplimenter og gode ord fra andre enn menn jeg har vært i forhold til, men menn jeg har hatt forhold til trenger det veldig åpenbart fra MEG, og har jevnt over vært veldig dårlige til å gi det til meg. Det skulle jeg bare forstå at de mente når de valgte å være med meg. Jeg har bestandig funnet dette rart, ugreit og egosentrisk fra menn, men jeg har taklet det bra. Gitt menn komplimenter i hytt og pine, og bekreftet dem om de så bare har stått med forventninger i øynene om å bli bekreftet om de har laget eggerøre eller byttet dekk, og det har kostet meg lite. Så har det nok kostet mennene mer når jeg har gått lei av å fylle deres ego uten tilsvarende påfyll tilbake, og jeg har forlatt dem. 

Det er en ubalanse i dette i nåværende forhold også, hvor han trenger betydelig mer komplimenter, beundring og skryt enn meg, men denne mannen tar det relativt godt inn igjen ved hvordan han generelt omtaler meg til andre, og ved å svært tydelig sette pris på meg ved diverse kjærlige handlinger. Komplimenter direkte til meg er det fremdeles svært lite av, mens det er mye av det motsatt vei, og han blir regelrett nedtrykt om jeg ikke er flink til dette en periode innimellom, selv om han er elendig på det selv.

Etter min erfaring er det typisk mann. Hver eneste en jeg har datet til å være sammen med har hatt STORT behov for dette, men hver eneste en har også vært temmelig elendig andre veien, og har ment at det at de velger å være med meg burde holde. Det mener nok også min siste langvarige livspartner, og han er nok ikke så bevisst på at hadde det ikke vært for at jeg så jevnlig får komplimenter fra ham indirekte (jeg får ofte med meg hva han har sagt til andre om meg) så hadde jeg vært sulteforet på slikt, og antagelig ganske usikker på hva han egentlig mente om meg. For det er virkelig ikke tilstrekkelig at man velger å være med vedkommende. Det vet man at mange er uten å egentlig synes så godt om den andre. 

Takk for et fint svar! Jeg har vært altfor dårlig til å si ifra om hva jeg satte pris på med min ekskone i over 20 år, og fikk også for lite tilbake. Jeg merker selv at jeg har behov for denne bekreftelsen, men det har også gjort at jeg er mer klar over at jeg skal gi det. Og da uten å forvente noe tilbake, som man gjør i et balansert forhold

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har du fortalt dem at du er aktiv bruker på KG? 🥱

Anonymkode: 8b03d...741

Hun vet jeg har et bokprosjekt med mye referanser til moderne kjønnsroller og dagens datingmarked som krever research😁

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (3 timer siden):

I mine snart to år etter at jeg gikk fra min direktørkone, så har jeg datet alt fra direktører, leger, sivilingeniører, kunstnere og flere andre som lever ut sin drøm, og er svært gode og selvsikre i sin jobb,

Gratulerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (11 minutter siden):

Takk for et fint svar! Jeg har vært altfor dårlig til å si ifra om hva jeg satte pris på med min ekskone i over 20 år, og fikk også for lite tilbake. Jeg merker selv at jeg har behov for denne bekreftelsen, men det har også gjort at jeg er mer klar over at jeg skal gi det. Og da uten å forvente noe tilbake, som man gjør i et balansert forhold

Slikt henger nok mye sammen. Jeg sluttet etterhvert med å gi mye slikt når jeg mer eller mindre aldri fikk tilsvarende tilbake, for da begynte det å bli sårt etterhvert, og lysten til det forsvant når man selv tilsynelatende ble tatt som selvfølge i alt. Helt ærlig begynte det da etterhvert å bli en sarkastisk indre dialog rundt dette. "Åh ja sååå flink du har vært til å støvsuge en halvtime. At jeg har vasket og laget mat i tre timer teller selvfølgelig ikke like mye!", eller "Så du ønsker at jeg skal si du er flott bare fordi du har kledd deg opp for meg en sjelden gang, mens det tydeligvis gjør fryktelig vondt for deg å gi meg et kompliment uansett hva jeg kler meg i?", eller "Nei bevares, var du så selvgående flink at du husket å stikke innom butikken? Og så forventer du skryt?". 

Da det kom til dette var forholdets skjebne beseilet, selv om mannen tilsynelatende hadde svært gode og høye tanker om meg, som kom frem da jeg hadde gått lei av å føle meg uelsket og tatt som selvfølge, og som service for å fylle hans ego. Da var det bare for sent. Mine gode følelser var tynt til støv. 

Som nevnt angående nåværende forhold kan slikt fylles mer indirekte også, men er man selvopptatt jevnt over og glemmer at den andre selvfølgelig også trenger gode ord, ja da bruker man opp velvilje til at den andre gir deg det du selv trenger også. 

ALLE trenger bekreftelse fra sin partner. Ingen trives med å aldri få det. Selv jeg som er veldig god på selvbekreftelse og å ta til meg komplimenter fra andre (venninner først og fremst) trenger å vite at min partner synes jeg er et bra menneske å være sammen med. Det er det kun han som kan gi uttrykk for, for hva andre mener om det er ikke relevant i forhold til at det er han som er min partner. 

Så ja, veldig klokt å lære av å ha feilet. Det er slik man kan vokse mentalt og bli bedre. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det heter ikke å GI sex. Sex er noe man HAR sammen.

Mange kvinner tar initiativ. Men dere ser oss ikke. Vi er ikke pene nok.

Da skjønner du ikke basic biologi! Kvinnen gir sex og mannen gir forhold. Du skjønner at vi snakker om dating her, og ikke et ektepar som har vært sammen i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (5 minutter siden):

Da skjønner du ikke basic biologi! Kvinnen gir sex og mannen gir forhold. Du skjønner at vi snakker om dating her, og ikke et ektepar som har vært sammen i årevis.

Dette er like dumt hver gang det blir utrykket. Selvfølgelig hadde det på en måte vært en grei rettferdighet i at det var slik, men det er ikke slik. 

Selv har jeg dumpet menn som ønsket forhold både under dating og etter forhold. Slikt er ikke uvanlig heller. 

Begge må ønske sex for at det blir sex, og begge må ønske forhold for at det blir forhold. Det er selvfølgelig. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Dette er like dumt hver gang det blir utrykket. Selvfølgelig hadde det på en måte vært en grei rettferdighet i at det var slik, men det er ikke slik. 

Selv har jeg dumpet menn som ønsket forhold både under dating og etter forhold. Slikt er ikke uvanlig heller. 

Begge må ønske sex for at det blir sex, og begge må ønske forhold for at det blir forhold. Det er selvfølgelig. 

Tør du virkelig å motsi disse «KG-biologene» altså?🙄

Enig. Det er så dumt at deg grenser til absurditet noen ganger, når disse KG-biologene begynner.

Anonymkode: b3823...a2a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er så dumt at deg grenser til absurditet noen ganger, når disse KG-biologene begynner.

De trenger at noen gidder. Jeg gidder ikke alltid jeg heller, for det er egentlig for dumt til å bruke tid på, men noen ganger har jeg tid og ork. 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Det er drøssevis av tråder her på KG som understreker det jeg sier. Dama sitter hjemme etter 2-3 dater og lurer på om de skal ta kontakt med mannen som har sluttet å sende meldinger. Sex ble det på andre date og da var han fornøyd. Du vet like godt som meg at det er drøssevis av menn på datingapper som kun ønsker sex, det er selvsagt noen kvinner også, men de er i soleklart mindretall. Her snakker vi mannlig kjønnsdrift som i snitt ligger milevis over en kvinne. TS sitt åpningsinnlegg sier jo også dette.

Selvsagt må begge ønske sex, det er jo en selvfølgelighet. Hadde du spurt 100 menn om de tar sex på første date hvis de kan, så hadde garantert 90 sagt ja. Du hadde ikke fått 90 ja fra kvinner, det er like sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det holder med en bok eller to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (42 minutter siden):

Hun vet jeg har et bokprosjekt med mye referanser til moderne kjønnsroller og dagens datingmarked som krever research😁

Ville bare si fra en venn at alle hadde stukket om de visste du var på KG. Eller forresten, det ser ut som du fortslte det😅

Anonymkode: 8b03d...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratis skrev (Akkurat nå):

Det er drøssevis av tråder her på KG som understreker det jeg sier. Dama sitter hjemme etter 2-3 dater og lurer på om de skal ta kontakt med mannen som har sluttet å sende meldinger. Sex ble det på andre date og da var han fornøyd. Du vet like godt som meg at det er drøssevis av menn på datingapper som kun ønsker sex, det er selvsagt noen kvinner også, men de er i soleklart mindretall. Her snakker vi mannlig kjønnsdrift som i snitt ligger milevis over en kvinne. TS sitt åpningsinnlegg sier jo også dette.

Selvsagt må begge ønske sex, det er jo en selvfølgelighet. Hadde du spurt 100 menn om de tar sex på første date hvis de kan, så hadde garantert 90 sagt ja. Du hadde ikke fått 90 ja fra kvinner, det er like sikkert.

Og det er drøssevis med tråder andre veien også. 

Jeg er selvfølgelig klar over at menn er mer "løse" enn kvinner angående sex, fordi menn risikerer tilnærmet ingenting ved å ha uforpliktende sex, mens kvinner bærer en stor risiko ved slikt (og skulle det gå galt er det også hennes oppførsel som blir veid og vurdert ugreit). Kvinner vet dette, men utsagnet mitt står: Begge må ønske sex for at det blir sex, og begge må ønske forhold for at det blir forhold, og menn buldrer da generelt betydelig mer med at de ikke får der ene eller det andre enn kvinner. 

Om du svarer menn som ikke får forhold at "Dette har jo du makta over, så ikke klag!", så får du nok noen tilsvar på det fra menn også. 

Personlig synes jeg det som kvinne har vært betryggende å vite at om jeg ønsket sex er det lite sannsynlig å få nei, men jeg har selvfølgelig ikke tatt det som garanti for ring på fingeren, bryllup og livsvarig forhold, for mye skal klaffe for slikt. Også hos meg. Jeg kunne også trekke meg etter sex, og har gjort det. Ikke bestandig etter mannens ønsker.

Som kvinne har jeg tidvis også klødd meg litt I hodet over hvor lite som skal til for at menn ønsker forhold. Kvinne som de finner sexy nok og hyggelig nok, resten skal liksom bare ordne seg. Så har jeg blitt stående som portvokter for forhold også oftest, også i de tilfeller det for meg var åpenbart ikke  grunnlag for forhold, for det nevnte holder som regel ikke for oss kvinner. 

Å finne den rette er vanskelig for begge kjønn, så derfor finner du mye frustrasjon blant single. Ja fra kvinner, men også fra menn. Det er frustrerende å lete etter god match nok til at begge ønsker hverandre. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg synes det er litt uklart hva denne tråden skal handle om, men det sporer sikkert av i både den ene og den andre retningen av seg selv uansett. 

"Hva kravstore kvinner vil ha?" - Jeg har ikke inntrykk av at det finnes noen som ser på seg selv som "kravstore", men det finnes nok kvinner som er mer bevisste på hva slags forhold de vil ha enn andre. 

For mange menn er nok det å møte krav og forventninger uvant eller ukomfortabelt. Blant annet fordi de er ute av stand til å leve opp til dem, men de drømmer om å få sex med dama uansett....  (kognitiv dissonans , på en måte)  

Ellers tror jeg kvinner grunnleggende har veldig mye av de samme ønskene. Men feks. karriærekvinner kan ønske seg tilsvarende menn osv.  Selv styrer jeg litt unna karriærekvinner som er høye på seg selv fordi de har høye stillinger, og synes de er "sterke" av den grunn. Jeg liker jordnære kvinner som er trygge på seg selv uten at de trenger å bevise det, og bryr meg litt mindre om hva slags jobb de har. 

Gratis skrev (3 timer siden):

Er enig i hva du sier, men du glemmer en viktig detalj.

Det er kvinner som bestemmer både om det blir noen date OG når det blir sex. Menn har forstått at kvinner tar lite initiativ derfor inviterer de ut mange for å få kanskje ett JA.

Er du derimot mer attraktiv som muligens TS er så får du MANGE ja, og enda flere som gir sex tidlig.

Skal dere gjøre noe med det så må dere tørre å ta initiativ og velge bedre.

Jeg tror ikke @Fjellmannover190 har glemt noen detaljer. Det du sier der stammer fra et miljø av selverklærte "eksperter" som prøver å overbesvise menn som er tapere på datingfronten om at det finnes lure tips og triks som vil lande dem en dame. Det er incel-bullshit alt sammen i mine øyne.

Det med at det er "damer som bestemmer over sex" er bare en gyldig uttalelse når perspektivet er den gruppen menn som ikke har noe å stille opp med, men som er sultne på sex som små ungvalper. Disse vil ha sex med hvem som helst som måtte melde seg frivillig til å "gi" sex til dem. - Hvilket ikke er mange, av åpenbare grunner.  Disse høyresveiper på samtlige på Tinder, prøver eg på damer de ser, med bra utseende og håper på det beste.   

For menn av en viss standard, så er ikke dette noe man går og tenker på. Ikke alle vil ha sex med dem og de vil ikke ha sex med hvem som helst heller. Når de treffer en dame som de finner kjemi med så går ting sin naturlige gang. De kan ende med å ha sex med hverandre uten at det er en gi-og-ta transasksjon.  Dette er dating, og kanskje til og med kjærlighet. 

Jeg tror ikke du får så veldig mye utbytte av alle de YouTube kanalene, men jeg har ikke så mye råd til deg som kan oppsummeres i få setninger heller. 

Trolltunge skrev (1 time siden):

På min side var jeg bare tenåring da jeg innså at menn trenger å høre med ord at jeg synes godt om dem, fra utseende til hva de presterer på alle felt, og at de- uansett utseende og hvor dyktige de er- trenger bekreftelse på dette fra akkurat meg. Men som regel altså er gørrdålige på å gi det samme tilbake. 

Du skriver langt. Men jeg anbefaler andre menn å lese det @Trolltunge skriver. Her setter hun fingeren rett inn i nervepunktet på muligens de fleste forhold. 

Er det noe som er klassisk så er det at menn er ganske dårlige på å uttrykk følelser, mens kvinner gjør det mye mer naturlig som del av sin kommunikasjon. Sannheten er at vi alle har et nesten like stort behov for bekreftelse og komplimenter. Ærlig talt, hvem synes ikke det er hyggelig å få komplimenter??? - Så hvorfor gir ikke vi menn mer av det??? (altså utover å kommentere kroppen deres når vi er kåte?)  Helt merkelig!  Jeg skal si en ting. At etter jeg leste Trolltunga sitt innlegg så kastet jeg meg over telefonen og sendte et kompliment til kjæresten min. 

Det som ofte forgifter forhold er to ting 1) Menn som ikke gir komplimenter og positive tilbakemeldinger til kvinnen sin og 2) Kvinner som "på hevn" slutter å gi komplimenter til mannen sin for å gjøre dem usikre.

Kommunikasjon om hva man har behov for er løsningen. Men enda jeg føler jeg har utviklet meg emosjonelt og er bevisst på sånen ting, så faller jeg fort tilbake i typisk mønster og glemmer og gi komplimenter... 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker meg en mann som er lojal, elskverdig, empatisk, omsorgsfull og god.

Så elsker jeg kos så han må like det. Å bli tatt på, kost med, nussa på og bli holdt rundt.

Jeg er ikke needy, men jeg er en dame med store behov og elsker kjærtegn. 

Så hvor er du sussebassen min? ❤️

Anonymkode: 2b2d5...daf

Beklager. Jeg er opptatt. Forhåpentligvis på permanent basis.  ;)  Altså, det finnes mange gode menn. Men mange trenger å få ryddet litt opp i hodet sitt, for det er så utrolig mye rare holdninger som sprer seg som ild i tørrt gress for tiden. Det gjelder blant kvinner også. Så åpenhet, ærlighet, kommunikasjon og det å tørre å satse på et forhold har blitt for skummelt for de fleste, så de spiller spill i stedet.

En stor andel menn som lykkes med dating, lykkes fordi de er kyniske og spiller dette som et spill. Det har blitt så vanlig at man har helt glemt evnen til å gjenkjenne hva som er en ekte mann og hva som er fake. Så man ender opp med spill-avhengige, småpsykopater, alkoholikere, utroskap, serie-datere og hasjrøykere (alt dette er eksempler fra tråder på KG) 

- Mann50
"I have spoken"

Forresten. Det å "henge" på KG. Det finnes underforum, feks. Samliv som har en del interessante diskusjoner.  Det har i perioder av mitt liv vært interessent å lære mer om kvinners perspektiver på relasjoner og livet generelt. Så man kikker av og til på Singelliv også siden man selv var singel for en stund siden.  Selv om det er 80-90% trolling og bullshit som deles, så er det noen gullkorn verd å få med seg av og til. 

Anonymkode: 61f15...c5d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må innrømme jeg synes det er litt uklart hva denne tråden skal handle om, men det sporer sikkert av i både den ene og den andre retningen av seg selv uansett. 

"Hva kravstore kvinner vil ha?" - Jeg har ikke inntrykk av at det finnes noen som ser på seg selv som "kravstore", men det finnes nok kvinner som er mer bevisste på hva slags forhold de vil ha enn andre. 

For mange menn er nok det å møte krav og forventninger uvant eller ukomfortabelt. Blant annet fordi de er ute av stand til å leve opp til dem, men de drømmer om å få sex med dama uansett....  (kognitiv dissonans , på en måte)  

Ellers tror jeg kvinner grunnleggende har veldig mye av de samme ønskene. Men feks. karriærekvinner kan ønske seg tilsvarende menn osv.  Selv styrer jeg litt unna karriærekvinner som er høye på seg selv fordi de har høye stillinger, og synes de er "sterke" av den grunn. Jeg liker jordnære kvinner som er trygge på seg selv uten at de trenger å bevise det, og bryr meg litt mindre om hva slags jobb de har. 

Jeg tror ikke @Fjellmannover190 har glemt noen detaljer. Det du sier der stammer fra et miljø av selverklærte "eksperter" som prøver å overbesvise menn som er tapere på datingfronten om at det finnes lure tips og triks som vil lande dem en dame. Det er incel-bullshit alt sammen i mine øyne.

Det med at det er "damer som bestemmer over sex" er bare en gyldig uttalelse når perspektivet er den gruppen menn som ikke har noe å stille opp med, men som er sultne på sex som små ungvalper. Disse vil ha sex med hvem som helst som måtte melde seg frivillig til å "gi" sex til dem. - Hvilket ikke er mange, av åpenbare grunner.  Disse høyresveiper på samtlige på Tinder, prøver eg på damer de ser, med bra utseende og håper på det beste.   

For menn av en viss standard, så er ikke dette noe man går og tenker på. Ikke alle vil ha sex med dem og de vil ikke ha sex med hvem som helst heller. Når de treffer en dame som de finner kjemi med så går ting sin naturlige gang. De kan ende med å ha sex med hverandre uten at det er en gi-og-ta transasksjon.  Dette er dating, og kanskje til og med kjærlighet. 

Jeg tror ikke du får så veldig mye utbytte av alle de YouTube kanalene, men jeg har ikke så mye råd til deg som kan oppsummeres i få setninger heller. 

Du skriver langt. Men jeg anbefaler andre menn å lese det @Trolltunge skriver. Her setter hun fingeren rett inn i nervepunktet på muligens de fleste forhold. 

Er det noe som er klassisk så er det at menn er ganske dårlige på å uttrykk følelser, mens kvinner gjør det mye mer naturlig som del av sin kommunikasjon. Sannheten er at vi alle har et nesten like stort behov for bekreftelse og komplimenter. Ærlig talt, hvem synes ikke det er hyggelig å få komplimenter??? - Så hvorfor gir ikke vi menn mer av det??? (altså utover å kommentere kroppen deres når vi er kåte?)  Helt merkelig!  Jeg skal si en ting. At etter jeg leste Trolltunga sitt innlegg så kastet jeg meg over telefonen og sendte et kompliment til kjæresten min. 

Det som ofte forgifter forhold er to ting 1) Menn som ikke gir komplimenter og positive tilbakemeldinger til kvinnen sin og 2) Kvinner som "på hevn" slutter å gi komplimenter til mannen sin for å gjøre dem usikre.

Kommunikasjon om hva man har behov for er løsningen. Men enda jeg føler jeg har utviklet meg emosjonelt og er bevisst på sånen ting, så faller jeg fort tilbake i typisk mønster og glemmer og gi komplimenter... 

Beklager. Jeg er opptatt. Forhåpentligvis på permanent basis.  ;)  Altså, det finnes mange gode menn. Men mange trenger å få ryddet litt opp i hodet sitt, for det er så utrolig mye rare holdninger som sprer seg som ild i tørrt gress for tiden. Det gjelder blant kvinner også. Så åpenhet, ærlighet, kommunikasjon og det å tørre å satse på et forhold har blitt for skummelt for de fleste, så de spiller spill i stedet.

En stor andel menn som lykkes med dating, lykkes fordi de er kyniske og spiller dette som et spill. Det har blitt så vanlig at man har helt glemt evnen til å gjenkjenne hva som er en ekte mann og hva som er fake. Så man ender opp med spill-avhengige, småpsykopater, alkoholikere, utroskap, serie-datere og hasjrøykere (alt dette er eksempler fra tråder på KG) 

- Mann50
"I have spoken"

Forresten. Det å "henge" på KG. Det finnes underforum, feks. Samliv som har en del interessante diskusjoner.  Det har i perioder av mitt liv vært interessent å lære mer om kvinners perspektiver på relasjoner og livet generelt. Så man kikker av og til på Singelliv også siden man selv var singel for en stund siden.  Selv om det er 80-90% trolling og bullshit som deles, så er det noen gullkorn verd å få med seg av og til. 

Så hyggelig at mitt innlegg fikk en slik konsekvens! ❤️

Ja alle trenger å få tilbakemeldinger fra sin partner om at de er verdsatt. Det er noe som heter at den vondeste motvekt til kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet. Å føle at man er en ting partner tar som en likegyldig selvfølgelighet er fryktelig vondt, og dette dreper flere forhold enn det hat gjør. 

Det koster så lite å gi noen gode ord, men det betyr så enormt mye at man gjør det. ❤️

PS! I de tilfeller jeg sluttet med slikt var det ikke som hevn, men fordi det ble sårt og vanskelig å gi noe man ikke fikk tilbake. Det var aldri et valg at dette opphørte, det ble bare slik at det ble for sårt i sin ensidighet. 

PS 2! At ja, menn blir fryktelig usikre når slikt opphører (selv om det altså ikke gjøres som valgt hevn å slutte med det) burde si menn hvor viktig og vesentlig slikt er. Vi kvinner er ikke overmennesker som ikke trenger det menn trenger. Vi trenger det samme. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det heter ikke å GI sex. Sex er noe man HAR sammen.

Mange kvinner tar initiativ. Men dere ser oss ikke. Vi er ikke pene nok.

Dette. Jeg blir skremt, utrolig skremt, når folk snakker om å gi sex. Sex er en nytelse som man har sammen, det er nærhet, trygghet, kjærtegn. Det er ikke en transaksjon, men samtidig så, dersom det er sånn menn ser på sex så skjønner jeg godt at det går dårlig på datingmarkedet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser egentlig ikke så mye på den listen som var så voldsomt kravstort eller overraskende? Respekt, høflighet, litt initiativ og komplimenter, trygg på seg selv og maser ikke om sex - det er jo ikke akkurat sjokkerende nyheter at det er et pluss - og det meste av det ganske grunnleggende - både i dating og sosial omgang generelt, for begge kjønn. 

Anonymkode: f7ba7...4a2

Og det er jo egentlig det som er poenget, sånn som jeg forsto det. Det er ikke kvinner som er kravstore, men en del menn som er forskrudd i hodet når det kommer til hva kvinner vil ha. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (44 minutter siden):

Når jeg leser sånt som det som du skriver så får jeg lyst til å sy sammen underlivet og aldri ha sex igjen :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

- Mann50
"I have spoken"

Veldig godt innlegg 👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...