TomKrus Skrevet tirsdag kl 17:09 #21 Del Skrevet tirsdag kl 17:09 Sylvi neste ut i Norge som ikke får stille til valg ? EU kommer til å jobbe hardt for det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet tirsdag kl 17:19 #22 Del Skrevet tirsdag kl 17:19 Sportydame skrev (16 minutter siden): Du tenker det er helt greit at vi forbyr demokratiet mener du?🤔 Nei, men det finnes spilleregler i demokratier også, nettopp for å bevare demokratiet. En grunnpilar i en rettsstat er likhet for loven. Det betyr at Le Pen også må følge lovene i landet, selv om hun er politiker. Man kan ikke ha en situasjon der ledende politikere kan gjøre hva de vil bare fordi de har velgere. Partiet til Le Pen får stille til valg. Om folk ønsker slik politikk kan de fremdeles stemme på Front National. Det til tross for at 20 personer tilknyttet partiet har drevet med systematisk juks med midler over en tolvårsperiode, og nå har blitt dømt for det. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet tirsdag kl 17:21 #23 Del Skrevet tirsdag kl 17:21 TomKrus skrev (12 minutter siden): At rettsvesenet brukes mot personer som utfordrer venstresiden ser vi nå over hele Europa. Vi ser det også i Norge ! Sylvi ble forfulgt av truende palestinere ! Hadde Støre blitt forfulgt av noen fra høyre siden hadde de garantert blitt dømt. Ironisk nok brukes rettsvesenet mot de som forfulgte henne. Du kunne ikke funnet et verre eksempel. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisa1819 Skrevet tirsdag kl 17:23 #24 Del Skrevet tirsdag kl 17:23 ...Hm...jeg har i mitt stille sinn fulgt litt med på hvilke politiske partiet i Norge som har flest kriminelle politikere, og gjett hva jeg fant? Var Frp, det. Fulgt av Rødt, som dog var ikke var mer kriminelle som gjennomsnittsbefolkningen. Hypotese: Høyreekstreme ER mer skurkete. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/politikere-er-mer-lovlydige-enn-du-tror-ny-studie-avslorer-overraskende-funn/s/5-95-2304834 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet tirsdag kl 17:23 #25 Del Skrevet tirsdag kl 17:23 TomKrus skrev (17 minutter siden): Man har sett lignende i Norge også, her jukset mange med reiseregninger og bostøtte på Stortinget til krampen tok de ! Hvem dømte de ? En partisekretær fra FRP ! Han fikk 9 måneders fengsel ! Alle de andre slapp unna. Tilfeldig ? https://www.nrk.no/norge/hege-haukeland-liadal-domt-til-fengsel-i-sju-manader-1.15828221 Det var flere som ble dømt for dette. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet tirsdag kl 17:24 #26 Del Skrevet tirsdag kl 17:24 Example skrev (Akkurat nå): Ironisk nok brukes rettsvesenet mot de som forfulgte henne. Du kunne ikke funnet et verre eksempel. Javel ! Så det er greit at man forfølger en politiker og skal trenge seg på og trakassere og true ? Hadde noen gjort dette mot Støre ville livvaktene grepet inn med en gang ! Si at det var da han var i opposisjon så hadde man fort blitt dømt for å plage han som politiker. Det skal jeg garantere deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet tirsdag kl 17:24 Forfatter #27 Del Skrevet tirsdag kl 17:24 Example skrev (3 minutter siden): Nei, men det finnes spilleregler i demokratier også, nettopp for å bevare demokratiet. En grunnpilar i en rettsstat er likhet for loven. Det betyr at Le Pen også må følge lovene i landet, selv om hun er politiker. Man kan ikke ha en situasjon der ledende politikere kan gjøre hva de vil bare fordi de har velgere. Partiet til Le Pen får stille til valg. Om folk ønsker slik politikk kan de fremdeles stemme på Front National. Det til tross for at 20 personer tilknyttet partiet har drevet med systematisk juks med midler over en tolvårsperiode, og nå har blitt dømt for det. Jeg synes det er veldig fornøyelig å følge med på sosialdemokratene sin dobbeltmoral 😅 Gi meg en god grunn til at folket selv ikke bør bestemme hvem de ønsker i sjefsstolen?🤔🫡🫣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet tirsdag kl 17:25 #28 Del Skrevet tirsdag kl 17:25 TomKrus skrev (Akkurat nå): Javel ! Så det er greit at man forfølger en politiker og skal trenge seg på og trakassere og true ? Hadde noen gjort dette mot Støre ville livvaktene grepet inn med en gang ! Si at det var da han var i opposisjon så hadde man fort blitt dømt for å plage han som politiker. Det skal jeg garantere deg. Nei, derfor har der også vært en rettssak mot disse. Akkurat dette eksempelet taler ikke din sak, beklager. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet tirsdag kl 17:27 #29 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 elisa1819 skrev (2 minutter siden): ...Hm...jeg har i mitt stille sinn fulgt litt med på hvilke politiske partiet i Norge som har flest kriminelle politikere, og gjett hva jeg fant? Var Frp, det. Fulgt av Rødt, som dog var ikke var mer kriminelle som gjennomsnittsbefolkningen. Hypotese: Høyreekstreme ER mer skurkete. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/politikere-er-mer-lovlydige-enn-du-tror-ny-studie-avslorer-overraskende-funn/s/5-95-2304834 Ja slik kan statistikk trikses med Som Churchill sa jeg stoler ikke på statistikk uten at jeg selv har vært med å forfalske den De smarte politikerne sørger bare for at de ikke blir tatt for sine overtramp, altså de ramler ikke ut av et horehus, eller stjeler fra en overvåket sjappe. Men stikker heller av fra en bulket bil eller bygger en ulovlig brygge og sier etterpå " det viste ikke jeg" om de blir tatt for det. Så slipper de unna konsekvensene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet tirsdag kl 17:27 #30 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 Sportydame skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er veldig fornøyelig å følge med på sosialdemokratene sin dobbeltmoral 😅 Gi meg en god grunn til at folket selv ikke bør bestemme hvem de ønsker i sjefsstolen?🤔🫡🫣 Det gjør de. Frankrike skal ha valg, og der vil Front National stille. Det blir dog uten Le Pen. Tror nok folk flest i Frankrike også synes det er greit å ha en president som ikke soner en dom for korrupsjon. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet tirsdag kl 17:30 #31 Del Skrevet tirsdag kl 17:30 Som Stalin sa det ! Gi meg mannen, så skal jeg finne forbrytelsen ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet tirsdag kl 17:32 #32 Del Skrevet tirsdag kl 17:32 Det er spennende å se at folk så sterkt vil ha noen som driver på med underslag og korrupsjon til å styre et helt lands økonomi. Kommer sikkert til å gå helt bra, det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet tirsdag kl 17:39 #33 Del Skrevet tirsdag kl 17:39 Bålkaffe skrev (6 minutter siden): Det er spennende å se at folk så sterkt vil ha noen som driver på med underslag og korrupsjon til å styre et helt lands økonomi. Kommer sikkert til å gå helt bra, det. Det går da rimelig "bra" i Norge ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet tirsdag kl 17:51 Forfatter #34 Del Skrevet tirsdag kl 17:51 Example skrev (18 minutter siden): Det gjør de. Frankrike skal ha valg, og der vil Front National stille. Det blir dog uten Le Pen. Tror nok folk flest i Frankrike også synes det er greit å ha en president som ikke soner en dom for korrupsjon. https://www.vg.no/nyheter/i/XjLLOo/marine-le-pen-funnet-skyldig-i-underslag Fortsatt dobbeltmoral. I Frankrike er dette litt spesielt - også fordi en tidligere president nå soner med fotlenke. Så ble også 8 av 20 personer dømt i denne saken, som pågikk fra 2004-2016. Hvorfor akkurat nå, som Ytre Høyre bølgen tar helt av? Les også: Hun kan anke - men ikke den delen som fratar henne å stille til valg. Verden vil f.m.i.h.bedras.. sosialdemokratiet i beste sendetid 😶🌫️ 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet tirsdag kl 17:51 #35 Del Skrevet tirsdag kl 17:51 (endret) Example skrev (41 minutter siden): Nei, men det finnes spilleregler i demokratier også, nettopp for å bevare demokratiet. En grunnpilar i en rettsstat er likhet for loven. Straffen Le Pen fikk var helt ute av proporsjoner og følger ikke prinsippet om likhet for loven. For eksempel her er hva slags "straff" du kan få om du har "riktige" meninger. Daul was under investigation for misuse of public funds in France. He was part of an inquiry into the diversion of €16 million (£10.6 million) of agricultural money in the 1990s that has also ensnared three former agriculture ministers. He was placed under investigation in 2004 for allegedly diverting money to finance the farmers' union, the FNSEA, and to pay his own staff. He was not accused of benefiting personally but of "complicity and concealment of the abuse of public funds".[2] On 8 August 2007, the court had, however, asked that all charges against him be dropped, stating that the cases made against him did not require legal punishment.[3] https://en.m.wikipedia.org/wiki/Joseph_Daul?utm_source=chatgpt.com Endret tirsdag kl 18:01 av Camlon 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet tirsdag kl 17:53 #36 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 Sportydame skrev (6 timer siden): Begynner man å se de samme tendenser i det "demokratiske" Europa som man har sett i de baltiske landene, inkl Ukraina ? Ytre Høyre strupes og nektes å delta i fremtidige valg....har Macron diktatoriske tendenser? 🤔 https://www.finansavisen.no/politikk/2025/03/31/8253958/ytre-hoyre-leder-marine-le-pen-utestenges-fra-a-stille-til-valg-i-frankrike Macron? Det er ikke Macron som har tiltalt, dømt eller utformet straffereaksjon. Det er Le Pen som er den kriminelle og tar nå konsekvensen av det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet tirsdag kl 17:54 #37 Del Skrevet tirsdag kl 17:54 Sportydame skrev (3 minutter siden): sosialdemokratiet i beste sendetid Hva tenker du er beste alternativ? Hva slags styreform vil du helst leve under? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet tirsdag kl 18:00 #38 Del Skrevet tirsdag kl 18:00 Sportydame skrev (22 minutter siden): Jeg synes det er veldig fornøyelig å følge med på sosialdemokratene sin dobbeltmoral 😅 De såkalte demokrater har ingen problem med å ta en Kafka på folk og bedyre at det er rett og rettferdig. De har gjort demokratiet til en sånn karikatur at de ikke husker selv hva den dreide seg om. Eneste de har igjen er navnet, og jo høyere de roper "demokratiet vårt" jo mindre demokrati får vi. Nå går de til angrep på siste skansen av demokrati. De fjerner kandidater de ikke vil vi skal stemme på for å sikre et fortsatt demokratisk valg... galehuset. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet tirsdag kl 18:06 #39 Del Skrevet tirsdag kl 18:06 Sportydame skrev (12 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/XjLLOo/marine-le-pen-funnet-skyldig-i-underslag Fortsatt dobbeltmoral. I Frankrike er dette litt spesielt - også fordi en tidligere president nå soner med fotlenke. Så ble også 8 av 20 personer dømt i denne saken, som pågikk fra 2004-2016. Hvorfor akkurat nå, som Ytre Høyre bølgen tar helt av? Les også: Hun kan anke - men ikke den delen som fratar henne å stille til valg. Verden vil f.m.i.h.bedras.. sosialdemokratiet i beste sendetid 😶🌫️ Ja så mye for rettstaten Du kan anke dommen, og frikjennes, men drit i at du får stille til valg. Selv mange på venstresiden har reagert akkurat på dette. Og det momentet avslører de så til de grader ! Dette var en styrt prosess, de måtte få på plass før neste valg. De kan ha forregnet seg, støtten til dette partiet kan fort eksplodere i ansiktet på de. Nå gjelder det for dette partiet å finne en god representant som kan kjøre dette frem mot neste valg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet tirsdag kl 18:19 #40 Del Skrevet tirsdag kl 18:19 Sportydame skrev (24 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/XjLLOo/marine-le-pen-funnet-skyldig-i-underslag Fortsatt dobbeltmoral. I Frankrike er dette litt spesielt - også fordi en tidligere president nå soner med fotlenke. Så ble også 8 av 20 personer dømt i denne saken, som pågikk fra 2004-2016. Hvorfor akkurat nå, som Ytre Høyre bølgen tar helt av? Les også: Hun kan anke - men ikke den delen som fratar henne å stille til valg. Verden vil f.m.i.h.bedras.. sosialdemokratiet i beste sendetid 😶🌫️ Det tar gjerne litt tid med en slik rettsprosess, særlig når de som blir totalt kjemper imot og trenerer prosessen. Det er vel heller dumt av Front National å ikke fremme andre kandidater enn Le Pen når man hadde denne saken over seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå