Gå til innhold

Din dyreste klokke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Omega Constellation med mange diamanter. Sist jeg sjekka mener jeg den lå på rundt 73 000. Ble vel kjøpt for 55 000 for mange år siden.

Anonymkode: ccbd9...bb5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Garmin til 4700,- I grunn skammelig, men bruker den hver dag, også til trening etc. Den bør vare i minst 30 år ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple Watch til rundt 6000 kr. Bruker den hver dag og er helt avhenging av klokken. 

Anonymkode: ff7d5...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega Seamaster, kostet meg vel nærmere 80' da jeg kjøpte den ny for noen år siden.

En spesiell Rolex Submariner som jeg kjøpte brukt for 140' for to-tre år siden.

Egentlig to ganske like klokker, men jeg liker dette designet.

Og jada, jeg vet at det egentlig er tåpelig mye for klokker. Men det har gitt meg glede.

Anonymkode: 47a60...5e8

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega Seamaster, kostet meg vel nærmere 80' da jeg kjøpte den ny for noen år siden.

Og jada, jeg vet at det egentlig er tåpelig mye for klokker. Men det har gitt meg glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en epleklokke, og kommer aldri til å kjøpe andre klokker. Den jeg har nå kostet 6500 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 12.51):

Har heldigvis en livsstil og sosial omkrets der jeg ikke føler at jeg må kjøpe unødvendige ting for å bli akseptert. "Dyre" klokker er dyre kun for å være dyre, og gir absolutt ingen form for valuta for pengene. 

Anonymkode: 40fd6...b6b

Er i prinsippet enig i første setning, men dyre mekaniske klokker er jo nærmest kunstverk av urmakerkunst innvendig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis en livsstil og sosial omkrets der jeg ikke føler at jeg må kjøpe unødvendige ting for å bli akseptert. "Dyre" klokker er dyre kun for å være dyre, og gir absolutt ingen form for valuta for pengene. 

Der er en sannhet med modifikasjoner, noe du hadde visst om du hadde peiling på klokker. Jeg har videresolgt en Rolex med godt overskudd. 

Anonymkode: 31f8e...83a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klokker ihvertfall.  Har en enkel klokke som viser tiden, det er alt.  Greier ikke å se fasinasjonen med dyre klokker.

Jeg har vel et middels pengeforbruk sammenlignet med andre, det går til mat, klær, hus, en reise av og til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvet en del dyre klokker av min far som døde. Han var mer opptatt enn meg på hvordan han andre så seg. Jeg har en Samsung smartklokke, og kommer nok til å fortsette med smartklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om en gjenstand er dyr bare for å være dyr så betyr det ikke at den ikke gir "valuta" for pengene.

En kan ta eksemplet med ekstremt dyre høyttalerkabler, de gir gjerne ingen objektiv forbedring en billige kabler, men det er egentlig uten betydning. Spørsmålet en må stille er hvor mye glede en får fra produktet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stina234 skrev (6 timer siden):

Ikke klokker ihvertfall.  Har en enkel klokke som viser tiden, det er alt.  Greier ikke å se fasinasjonen med dyre klokker.

Jeg har vel et middels pengeforbruk sammenlignet med andre, det går til mat, klær, hus, en reise av og til

Det gjør ikke jeg heller, eier ingen klokke utover den på telefonen. 

Men kan fint bruke 200 000 på en reise. 5 000 på et restaurantbesøk. Eller 30 000 på en veske.

Alle bruker da pengene sine på noe. Derfor utrolig merkelig å definere hva andre bør gjøre, ut i fra hva som er rett for deg? 

Anonymkode: dfa2f...716

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800kr. Polar ignite 2, kjøpt på salg 😅 brukes nesten hver dag. Burde sikkert byttet den ut, da den er noen år gammel nå. 

Bruker klokka mest for jobb. Kan ikke gå med mobil hele tiden. 

Anonymkode: d4b52...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tag Heuer Acquaracer 300 i perlemor. Fikk den av en tidligere kjæreste, vet ikke hva den kostet da - kanskje rundt 20 000.

Anonymkode: b68b9...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skulle gitt deg enda mer glede for 220.000 kroner 😂😅

Anonymkode: e888e...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...