Gå til innhold

Din dyreste klokke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en omega constellation  quarts, litt usikker på pris da det var en gave, men i underkant av 40K. Den er utrolig fin og jeg bruker den hver dag ❤️

image.thumb.png.4098665d0cee44f3118de7eec0733fb5.png

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva skal man ha klokke til?

Anonymkode: 58c7f...9c5

For å se hva klokka/tidspunkt viser? 

Ikke alle går med mobilen i lomma hele dagen eller har mobilen på nattbordet. Jeg har et avslappet forhold til mobilen, den ligger som oftest i gangen, eller i jakkelomma når jeg er ute. Tar den ikke med på soverommet; har ei god gammeldags vekkerklokke som ringer når jeg skal stå opp. Etter at jeg har lagt meg så liker jeg å lese bøker kontra å scrolle på mobilen. Dette var et bevist valg jeg tok for endel år siden da jeg oppdaget hvilken tidstyv smarttelefoner er. Det å hele tiden skal være tilgjengelig når det piper inn en snap eller melding øker stressnivået. Er det noe viktig så kan man heller ringe. Jeg har også slått av lyd på feks snap for jeg orker ikke at det piper i ett i mobilen. 

Var en artikkel i NRK for ikke så lenge siden der ungdommer ble intervjuet/filmet, der de ble vist ei vanlig klokke og de hadde ikke peiling på når klokken viste eller fikk til å uttale feks kvart på tolv, ti på halv elleve, fem på tre osv…. Pga de er bare vant med digital klokke på mobil eller smartklokke. Likedan at man sier kl 19 på kvelden og 7 om morgenen

Smartklokke kunne jeg aldri ha tenkt meg; null behov for å tracke feks søvn, kalorier ut, antall skritt, puls osv

Mannen min har ei lita samling av dyrere klokker; flere av de kunne han ha solgt med en veldig god fortjeneste. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Breitling som jeg har arvet, den kostet rundt 30.000,- for 20 år siden eller noe. Elsker den; ikke fordi den var dyr, men fordi jeg synes den er utrolig fin og jeg synes det er hyggelig at den jeg arvet den av ville gi den til meg 😊

Anonymkode: 37eeb...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 12.51):

Har heldigvis en livsstil og sosial omkrets der jeg ikke føler at jeg må kjøpe unødvendige ting for å bli akseptert. "Dyre" klokker er dyre kun for å være dyre, og gir absolutt ingen form for valuta for pengene. 

Anonymkode: 40fd6...b6b

Jeg må ikke kjøpe unødvendige ting for å bli akseptert i min sosiale omkrets, heller. Når jeg kjøper meg noe dyrt innimellom er det utelukkende fordi jeg har oppriktig lyst på det, uavhengig av om det er en fin klokke, en designer-veske, et fint tapet, et fint bilde, et fint halskjede osv.

Dyre ting er absolutt ikke dyre kun for å være dyre, veldig ofte betaler man faktisk ekstra for kvalitet og design + kundeservice. Jeg merker i hvert fall ganske stor forskjell på Lyngaard-smykkene og Prada-solbrillene mine i forhold til ting fra H&M, liksom. Og servicen jeg får f.eks. i Dior-butikken kan ikke måle seg med den man får på Gina Tricot.

Regner med at du aldri kjøper deg noe som helst annet en det aller mest nødvendige for å overleve, og at du sender alt du ikke trenger til veldedighet, siden du skriver sånn som du gjør?

Anonymkode: 37eeb...f62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolex til 150000kr hatt den i 25år. Da kostet den 25000kr

Holder til innskudd i liten leilighet om jeg skulle bli skilt 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garmin pulsklokke til ca 5k. Strengt tatt fikk jeg den som en erstatning for den gamle Garminen som konka, så teknisk sett var den gratis.

Har aldri forstått greia med dyre klokker selv om jeg kan like et vakkert ur. Jeg dømmer ingen, det er deres penger.

Selv betaler jeg ned på gjeld og investerer for barn og alderdom. Det gir meg glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple Watch Ultra 2 til 10.990,-. Dyr, men er grisefornøyd med den. Tusler rundt i huset og styrer alt av belysning med å snakke til klokka ;) Bruker den som lommebok, bilnøkkel, låse opp utgangsdøra osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (4 timer siden):

Garmin pulsklokke til ca 5k. Strengt tatt fikk jeg den som en erstatning for den gamle Garminen som konka, så teknisk sett var den gratis.

Har aldri forstått greia med dyre klokker selv om jeg kan like et vakkert ur. Jeg dømmer ingen, det er deres penger.

Selv betaler jeg ned på gjeld og investerer for barn og alderdom. Det gir meg glede.

Det ene utelukker ikke det andre…..selv om man har ei dyr klokke så betaler i allefall vi ned på huslånet, bilen betalte vi ned på kort tid, har en god buffer, sparer i fond, begge døtrene våre har vi spart til fra de var nyfødte og fikk en god sum da de startet voksenlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 12.51):

Har heldigvis en livsstil og sosial omkrets der jeg ikke føler at jeg må kjøpe unødvendige ting for å bli akseptert. "Dyre" klokker er dyre kun for å være dyre, og gir absolutt ingen form for valuta for pengene. 

Anonymkode: 40fd6...b6b

Man velger fritt hva man bruker penger på. At du må hevde deg her og forsvare eget "fornuftige" valg gjør bare at du fremstår som usikker på eget valg. Ikke la deg påvirke av andre.

Jeg er glad i klokker men ekstremt kresen. Brukt tilsammen nesten 3 år på å finne klokke til meg og mannen. Min kostet 3 k og hans 17 k. For meg er det helhetrn i klokka jeg er ute etter, ikke merke eller modell. Om min drømmeklokke kostet 200 k hadde jeg lett begynt å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (15 minutter siden):

Det ene utelukker ikke det andre…..selv om man har ei dyr klokke så betaler i allefall vi ned på huslånet, bilen betalte vi ned på kort tid, har en god buffer, sparer i fond, begge døtrene våre har vi spart til fra de var nyfødte og fikk en god sum da de startet voksenlivet.

Poenget var vel at man kunne ha brukt pengene mer fornuftig. Hun betvilte vel ikke at folk handlet ting de ikke har råd til.

Endret av Macro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Apple Watch jeg fikk i gave. Er klokken mer som et smykke ig statussymbol synes jeg det bare virker som en penisforlenger 

Anonymkode: bd19f...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 13.09):

Jeg har arvet to veldig dyre klokker som betyr 100ganger mer for meg sentimentalt enn pengeverdien, de er fortsatt svindyre og alle som ser de og kan noe som helst om klokker skjønner at de ikke var billige.

Jeg er veldig nedtona i klær og stil, er også ufør så de skiller seg jo ut og fører til oppmerksomhet. Slike klokker er av interesse for mange, håndarbeidet og historien til klokkene er også interessant og jo, mange dyre klokker er dyre av en grunn, ikke bare fordi de er dyre i seg selv.

Anonymkode: 84b25...34f

Hvilke to har du? 

Anonymkode: 73d14...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokken min koster 3300,- nå, ser jeg. Det er en mindre fancy modell av pulsklokke.  Har aldri brukt klokke.. mobilen er jo alltid med, men pulsklokke har jeg brukt i en del år nå. Liker å tracke treninga.

Anonymkode: a296a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (3 timer siden):

Apple Watch Ultra 2 til 10.990,-. Dyr, men er grisefornøyd med den. Tusler rundt i huset og styrer alt av belysning med å snakke til klokka ;) Bruker den som lommebok, bilnøkkel, låse opp utgangsdøra osv. 

Sluker den batteri? Min sppple Watch sluker batteri, spes med GPS. Så den havna langt inn i en skuff 😆😅

Anonymkode: 24ed3...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Macro skrev (33 minutter siden):

Man velger fritt hva man bruker penger på. At du må hevde deg her og forsvare eget "fornuftige" valg gjør bare at du fremstår som usikker på eget valg. Ikke la deg påvirke av andre.

Jeg er glad i klokker men ekstremt kresen. Brukt tilsammen nesten 3 år på å finne klokke til meg og mannen. Min kostet 3 k og hans 17 k. For meg er det helhetrn i klokka jeg er ute etter, ikke merke eller modell. Om min drømmeklokke kostet 200 k hadde jeg lett begynt å spare.

Som jeg skrev over så dømmer jeg ingen. Jeg har mer interesse for å betale ned på hus og å spare enn jeg har for klokker, og da blir det MIN vei. Jeg har ingen problemer med dere vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (42 minutter siden):

Som jeg skrev over så dømmer jeg ingen. Jeg har mer interesse for å betale ned på hus og å spare enn jeg har for klokker, og da blir det MIN vei. Jeg har ingen problemer med dere vei.

Såååå...du har ingenting i en dyr-klokke-tråd å gjøre? Klokker betyr mye for mange, selv om de også bryr seg om andre ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (4 minutter siden):

Såååå...du har ingenting i en dyr-klokke-tråd å gjøre? Klokker betyr mye for mange, selv om de også bryr seg om andre ting. 

TS spør om type og pris på andre profilers dyreste klokke i HI. Jeg forteller og gir en begrunnelse.

Noe annet du vil ha forklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (21 minutter siden):

TS spør om type og pris på andre profilers dyreste klokke i HI. Jeg forteller og gir en begrunnelse.

Noe annet du vil ha forklart?

Jeg siterte en AB og du svarte. Den forklaringstrangen din må du selv stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...