AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Del Skrevet 1. april Vi kjøpte rekkehus i fjor, og føler vi gjorde et veldig godt kjøp. Vi kjøpte for 4,5 og nå selges nabohusene rundt for over 5,5. Vi har altså hatt en verdistigning på en million på ett år, uten å legge ned en krone i oppgradering. Det er jo helt sykt. Anonymkode: 86925...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Ja, vi har opplevd det samme. Vår bolig har hatt en stigning på 1,8 millioner på litt over 2 år. Det er sykt, men det er det markedet er villige til å betale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april SPOCA skrev (Akkurat nå): Ja, vi har opplevd det samme. Vår bolig har hatt en stigning på 1,8 millioner på litt over 2 år. Det er sykt, men det er det markedet er villige til å betale Helt vilt! Har dere tanker om å selge eller vil dere bli boende lenge? Anonymkode: 86925...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Del Skrevet 1. april Jeg kjøpte kneippbrød i fjor, og føler jeg gjorde et veldig godt kjøp. Jeg kjøpte brødet for ti kr og nå selges kneippbrødene for over 20 kr. Det er jo helt sykt. Anonymkode: 70499...4fe 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet 1. april #5 Del Skrevet 1. april Har vel mye med den økte adgangen til å låne mer som kom. Man selger og kjøper i samme marked, så dette er noe som går på bekostning av de som enda ikke er i markedet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Del Skrevet 1. april Sunnfjording skrev (1 minutt siden): Har vel mye med den økte adgangen til å låne mer som kom. Man selger og kjøper i samme marked, så dette er noe som går på bekostning av de som enda ikke er i markedet. Det har nok litt å si, men jeg tror mer at området her vi bor plutselig har blitt veldig attraktivt. Anonymkode: 86925...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Del Skrevet 1. april Det er min skrekk med sånn verdistigning. Siden jeg ikke skal flytte, ville en så stor verdistigning gitt flere tusen i økt formuesskatt. Anonymkode: f357f...8cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er min skrekk med sånn verdistigning. Siden jeg ikke skal flytte, ville en så stor verdistigning gitt flere tusen i økt formuesskatt. Anonymkode: f357f...8cf No shit. Og det er jo ikke slik at verdien er reell, selges det må vi kjøpe i samme marked. Anonymkode: 34601...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er min skrekk med sånn verdistigning. Siden jeg ikke skal flytte, ville en så stor verdistigning gitt flere tusen i økt formuesskatt. Anonymkode: f357f...8cf Skrekk? Du går jo til syvende og sist voldsomt i pluss, på tross av formuesskatt, og mange muligheter åpner seg. Du har en frihet som folk med lav boligverdi ikke har. Langt verre med de eldre som blir stuck i gamle, dårlig vedlikeholdte, usentrale eneboliger de ikke har mulighet til å flytte fra når helsa svikter. Anonymkode: de15d...bfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april Ja, opplevde noe lignende. Kjøpte ut eksen for 4,1 og solgte for 5,7 året etter. Han ble jo rimelig happy 😛 Anonymkode: 71589...a12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skrekk? Du går jo til syvende og sist voldsomt i pluss, på tross av formuesskatt, og mange muligheter åpner seg. Du har en frihet som folk med lav boligverdi ikke har. Langt verre med de eldre som blir stuck i gamle, dårlig vedlikeholdte, usentrale eneboliger de ikke har mulighet til å flytte fra når helsa svikter. Anonymkode: de15d...bfd Langt verre med de eldre? Interessant at du antok at jeg er ung med god helse. Det er pensjonister som betaler en stor andel av formuesskatten her til lands. Anonymkode: f357f...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 1. april #12 Del Skrevet 1. april (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Helt vilt! Har dere tanker om å selge eller vil dere bli boende lenge? Anonymkode: 86925...34a Vi har kjøpt for å bli boende. Vår drøm er å kjøpe ut de over oss en dag (tomannsbolig). AnonymBruker skrev (27 minutter siden): No shit. Og det er jo ikke slik at verdien er reell, selges det må vi kjøpe i samme marked. Anonymkode: 34601...d20 Ikke nødvendigvis. Både min mann og jeg eide fra før i Oslo. Han en 3-roms, jeg en 4-roms. Vi solgte våre boliger for å kjøpe noe sammen. Vi begge kjøpte noe som var i et mye bedre strøk enn der vi begge bodde tidligere. I dag bor vi i det som kan betegnes som en slags vestkant på østkanten, et flott villastrøk vi trives godt i. Det gjorde at vi kunne kjøpe en bolig uten å ha for høyt lån. Vi var veldig heldige da vi kjøpte, markedet var veldig kjølig da vi kjøpte, mens vi fikk solgt rett før kjøleperioden. Det vant vi stort på. Det jeg ser er at vi strengt tatt kan velge å selge, vi kunne solgt og kjøpt på vestkanten som kan være vesentlig dyrere enn her vi bor nå (ikke nødvendigvis, skal sies, vi så på boliger i vest også), vi velger bare ikke å gjøre det. For vår del er det viktigere med romslig økonomi, framfor å bo dyrt med høyt lån. Jeg ser jo vi er veldig heldige, nabohusene/boligene går jo fort for 12-13 millioner, som for meg er helt vilt. Da jeg bodde på beste østkant som liten trodde jeg aldri at jeg skulle få bo i dette strøket jeg bor nå (det var bare å drømme om, for det føltes helt urealistisk). Endret 1. april av SPOCA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #13 Del Skrevet 1. april SPOCA skrev (3 timer siden): Vi har kjøpt for å bli boende. Vår drøm er å kjøpe ut de over oss en dag (tomannsbolig). Ikke nødvendigvis. Både min mann og jeg eide fra før i Oslo. Han en 3-roms, jeg en 4-roms. Vi solgte våre boliger for å kjøpe noe sammen. Vi begge kjøpte noe som var i et mye bedre strøk enn der vi begge bodde tidligere. I dag bor vi i det som kan betegnes som en slags vestkant på østkanten, et flott villastrøk vi trives godt i. Det gjorde at vi kunne kjøpe en bolig uten å ha for høyt lån. Vi var veldig heldige da vi kjøpte, markedet var veldig kjølig da vi kjøpte, mens vi fikk solgt rett før kjøleperioden. Det vant vi stort på. Det jeg ser er at vi strengt tatt kan velge å selge, vi kunne solgt og kjøpt på vestkanten som kan være vesentlig dyrere enn her vi bor nå (ikke nødvendigvis, skal sies, vi så på boliger i vest også), vi velger bare ikke å gjøre det. For vår del er det viktigere med romslig økonomi, framfor å bo dyrt med høyt lån. Jeg ser jo vi er veldig heldige, nabohusene/boligene går jo fort for 12-13 millioner, som for meg er helt vilt. Da jeg bodde på beste østkant som liten trodde jeg aldri at jeg skulle få bo i dette strøket jeg bor nå (det var bare å drømme om, for det føltes helt urealistisk). Hvor er østkant vestkanten? Høybråten? Anonymkode: 3c766...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er østkant vestkanten? Høybråten? Anonymkode: 3c766...122 Nordstrand kalles østkantens vestkant. Anonymkode: 34601...d20 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #15 Del Skrevet 1. april Ok... ikke lest særlig aviser det siste året du eller? Anonymkode: 9f2d7...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 1. april #16 Del Skrevet 1. april (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi kjøpte rekkehus i fjor, og føler vi gjorde et veldig godt kjøp. Vi kjøpte for 4,5 og nå selges nabohusene rundt for over 5,5. Vi har altså hatt en verdistigning på en million på ett år, uten å legge ned en krone i oppgradering. Det er jo helt sykt. Anonymkode: 86925...34a Verdistigningen har jo vært fraværende de siste årene på grunn av rentesjokk. Nå kommer ketchup-effekten når det løsner i markedet. Dere har vært flinke og/eller hatt flaks med timingen. Endret 1. april av Snok1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #17 Del Skrevet 1. april Vi kjøpte for 10-11 år siden og huset vårt har steget ca 7 mill i verdi på den perioden. Anonymkode: d4d33...d17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #18 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok... ikke lest særlig aviser det siste året du eller? Anonymkode: 9f2d7...e0f Tenker du på meg så er ikke hele Norge fra Oslo og lommekjent. Anonymkode: 3c766...122 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #19 Del Skrevet 1. april Kjøpte mitt rekkehus for tre år siden og det har steget ca 200.000 i verdi. Huset jeg bodde i som eksen kjøpte meg ut av, har derimot steget 2 millioner i verdi. Jeg har pusset opp, han har ikke. Den er kjip. Anonymkode: e641b...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #20 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker du på meg så er ikke hele Norge fra Oslo og lommekjent. Anonymkode: 3c766...122 Men aviser og nyheter generelt har dere tilgang på, eller....? Det var nå ment som kommentar til TS Anonymkode: 9f2d7...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå