AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:58 #41 Del Skrevet onsdag kl 03:58 AnonymBruker skrev (18 timer siden): 7kr høres ut som en elendig aprilspøk. Hvorfor er disse så mye dyrere enn dem man kjøper på rull? Hvor mange bæreposer har du sett slenge rundt i naturen? Går de ikke til samme formål som poserullen, som bossposer til slutt? Anonymkode: 310f7...25b Jeg ser langt færre bæreposer i naturen en. Tidligere, så dette fungerer. Kjøp deg et handlenett. Anonymkode: f7163...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:06 #42 Del Skrevet onsdag kl 04:06 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke hos meg. Jeg kaster bare ting som brukt tørkepapir og en tom chipspose etc, dvs stort sett bare lette ting i restavfallet. Tungt matavfall sorteres for seg selv i egne grønne poser som kommunen tilbyr. Andre ting som tomme drikkekartonger, glass og metallemballasje, det sorteres også for seg selv og kastes i egne containere, ikke restavfall i søppelposer. Anonymkode: cce3a...b25 Jeg også sorterer alt som kan sorteres. Men en full pose er en tung pose. Anonymkode: 29e33...8b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena33 Skrevet onsdag kl 04:19 #43 Del Skrevet onsdag kl 04:19 Maskinfører skrev (14 timer siden): Ja da er de kommunister da 😀 Lite tips, les deg opp på hva statsforvaltning er (hva består det av, hva er deres oppdrag). Deretter kan du lese deg opp på kommunisme, og så komme tilbake å fortelle oss uinnvidde hvordan kommunismen skal ha fått makt over vår statsforvaltning. Venter i spenning… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet onsdag kl 07:45 #44 Del Skrevet onsdag kl 07:45 Zena33 skrev (3 timer siden): Lite tips, les deg opp på hva statsforvaltning er (hva består det av, hva er deres oppdrag). Deretter kan du lese deg opp på kommunisme, og så komme tilbake å fortelle oss uinnvidde hvordan kommunismen skal ha fått makt over vår statsforvaltning. Venter i spenning… Rosengren sa Norge er den siste Sovjetstat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet onsdag kl 09:57 #45 Del Skrevet onsdag kl 09:57 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og noen ønsker oss inn i EU, dette er bare forsmaken av hva de vil kreve. Latterlige symbolske klimatiltak, når alle likevel kjøper plastposer på rull til søppelet. Som rommer mindre, ergo så brukes det ikke færre poser... Anonymkode: 5b33b...8a0 135 poser per person i 2022, skal ned til 40 per person (som er nesten en i uka, skjønner ikke hver som bruker så mange poser). Med over 5 millioner innbyggere i Norge, gjør det en forskjell. Jeg bruker søppelposer i plast, men de inneholder mindre plast enn de vanlige posene fra butikken og jeg bruker ikke så mange av dem, sorterer jo ut mye søppel. Og så slipper vi forhåpentligvis at kyr og fugl og fisk dør av plastposer https://www.nrk.no/urix/indias-hellige-kuer-dor-av-soppel-1.7469997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:25 #46 Del Skrevet onsdag kl 10:25 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.39): 7kr høres ut som en elendig aprilspøk. Hvorfor er disse så mye dyrere enn dem man kjøper på rull? Hvor mange bæreposer har du sett slenge rundt i naturen? Går de ikke til samme formål som poserullen, som bossposer til slutt? Anonymkode: 310f7...25b Prisen går opp av en grunn, folk er ikke flinke nok til å ta bæreposer med seg. Hadde alle tatt med seg, eller 90% av befolkningen hatt med seg egne handleposer og brukt dem, så hadde prisene holdt seg lavere. Pris brukes som pressmiddel, for å få folk til å slutte å kjøpe bæreposer i plast. Posene på rull, med unntak av Europris sine, er av dårlige kvalitet derfor er prisen og lavere, samt at disse posene ikke er pålagt samme avgift som,poser fra matbutikkene m.fl. Jeg har en rull eller flere med Europris sine søppelposer til kr. 10 pr. rull liggende i bilen. Tar med meg poser,i butikken, og bruker disse, før de blir brukt til søppel. Og et lite sukk, Se på alle de møkkete gjenbruksnettene mange bruker til å putte mat i, Har dere ikke vaskemaskin hjemme? Anonymkode: 62705...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:27 #47 Del Skrevet onsdag kl 10:27 Tvist skrev (28 minutter siden): 135 poser per person i 2022, skal ned til 40 per person (som er nesten en i uka, skjønner ikke hver som bruker så mange poser). Med over 5 millioner innbyggere i Norge, gjør det en forskjell. Jeg bruker søppelposer i plast, men de inneholder mindre plast enn de vanlige posene fra butikken og jeg bruker ikke så mange av dem, sorterer jo ut mye søppel. Og så slipper vi forhåpentligvis at kyr og fugl og fisk dør av plastposer https://www.nrk.no/urix/indias-hellige-kuer-dor-av-soppel-1.7469997 Har vel kjøpt 4 plastbæreposer i år. Og fått kanskje 2-3. Men se på butikkene en lørdag og alle dem som storhandler. Noen kjøper og bruker ekstremt mange poser. Særlig unge menn… Anonymkode: 62705...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:32 #48 Del Skrevet onsdag kl 10:32 Kjøper ikke en eneste plastikk pose. Handlenett er større,mer slitesterke og bedre på alle måter. Har bilen full. De må gjerne sette opp prisen. Anonymkode: cdabe...483 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet onsdag kl 10:48 #49 Del Skrevet onsdag kl 10:48 Maskinfører skrev (22 timer siden): Ser den 😊 det er noe kommunistisk over at staten skal bestemme hva posene skal koste ? Det er ingen statlig avgift på plastposer i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:32 #50 Del Skrevet onsdag kl 11:32 Maskinfører skrev (3 timer siden): Rosengren sa Norge er den siste Sovjetstat Javel, prisene på plastposer gikk da opp i Sverige før i Norge. Vi er jo ikke så «nasjonalromantiske « lenger da, solgt strømmen vår og posten mistet monopol blant annet. Til alles lykke. Litt synd vi var så kommunistiske at vi ikke solgte oljen og, fikk mye kjeft for det i sin tid. Anonymkode: a9b5b...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå