Gå til innhold

Tenk å sette opp prisen på bæreposer i dag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klarer du ikke bruke gjenbruksnett? 
Har sett mange poser i naturen.

Anonymkode: 1527f...460

Jeg vil ha posen fra rema, jeg skal ha den til søppel.

Anonymkode: 310f7...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kjøper du ikke avfallsposer?

Anonymkode: 1527f...460

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (25 minutter siden):

Ser den 😊 det er noe kommunistisk over at staten skal bestemme hva posene skal koste ? 

Nei. I så fall er hele den vestlige verden kommunister. Norge henger faktisk bak.

Anonymkode: a9b5b...7ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, da får du bare punge ut da, når du har funnet en favoritt bærepose du ønsker og bruke som søppelpose. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere handlenett. Har et med overalt selv. Null problem. I landsproblem å måtte betale 7 kr. for handlepose.........

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det finnes folk som fortsatt klager på prisen tyder på at prisen ikke er høy nok.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. I så fall er hele den vestlige verden kommunister. Norge henger faktisk bak.

Ja da er de kommunister da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

7kr høres ut som en elendig aprilspøk. Hvorfor er disse så mye dyrere enn dem man kjøper på rull? Hvor mange bæreposer har du sett slenge rundt i naturen? Går de ikke til samme formål som poserullen, som bossposer til slutt? 

Temmelig mange, ja. 

Anonymkode: 0cb1d...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (5 timer siden):

Jeg har sett mange plastposer ute i naturen, har ikke du? Litt mindre nå, når de er så dyre.

Er mest hundebæsjposer jeg ser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange handlenett som jeg bruker pluss at jeg har gjenbruksnett fra coop som jeg får 1 krone igjen på pr nett ved hver handel. Jeg kjøper sjelden plastposer på butikken. Og nå når de skal øke de til 6,50 kr, så blir det enda sjeldnere. Hvis jeg må kjøpe pose, så foretrekker jeg å kjøpe/få papirposer, for de kan gjenvinnes. Jeg kjøper poser på rull til boss. Jeg ser innimellom at plastposer ligger og slenger i naturen og det synes jeg er en uting.

Men jeg personlig, skjønner ikke hvorfor noen klager på prisen på posene. Det er jo bare til å kjøpe seg et handlenett og alltid ha det i jakkelommen/vesken/bilen osv, så slipper man å betale nesten 7 kr for en pose.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Gjerrigknark.com hadde de et tips om å kjøpe en rull søppelposer i butikken om man har glemt handlenett, de skal visst funke like bra, og så må man jo ha dem uansett. 
Jeg må alltid bruke bil når jeg handler, så har bilen full av både gjenbruks- og plastposer. Har dem også i ryggsekken, så glemmer aldri.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og den dagen kommer. På grunn av sånne som deg. 

Så det er min feil at prisene på plastposer går i været? ?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (8 timer siden):

På Gjerrigknark.com hadde de et tips om å kjøpe en rull søppelposer i butikken om man har glemt handlenett, de skal visst funke like bra, og så må man jo ha dem uansett. 
Jeg må alltid bruke bil når jeg handler, så har bilen full av både gjenbruks- og plastposer. Har dem også i ryggsekken, så glemmer aldri.

Hele poenget med å bruke disse søppelposene på rull i stedet for f.eks Kiwis handleposer som de selger i kassen, er jo at de på rull er supertynne og bruker mye mindre plast pr pose enn handleposene. Handleposene er laget av tykkere og mer solid plast, fordi de skal tåle en tung last når folk fyller dem med tunge varer. Dette tåler ikke de tynne søppelrullposene, de revner av for tung last. De er ikke like solide fordi de er mye tynnere og skjørere. Derfor er de så mye billigere pr stk.

Anonymkode: cce3a...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes det er helt topp. Er totalt unødvendig at man ikke skal klare å ta med gjenbruksposer når man handler i butikken. Glemmer du dem en gang så er det fortsatt fult mulig å kjøpe plastpose i butikken. For min del kunne de satt opp prisen enda mer. Skal ikke lønne seg å ikke bruke gjenbruksposer. 

Anonymkode: a1a65...0b8

Ikke gjenbruksposer av plast håper jeg? Plast som gjenbrukes skiller ut økende mengder mikroplast fordi plasten rett og slett går i oppløsning. 

Handlebager i bomull eller papir er selvfølgelig det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg framstår bæreposekostnadene som rent symbolsk. 

Den reelle plastforsøplingen er så ufattelig stor og strukturelt innbakt i alt vi foretar oss, at det er umulig for enkeltmennesker å unngå. Og det må starte med statlige reguleringer og krav til produsenter og utsalg. All maten vår, klærne våre, redskapene vi omgir oss med.. det er mikroplast overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hele poenget med å bruke disse søppelposene på rull i stedet for f.eks Kiwis handleposer som de selger i kassen, er jo at de på rull er supertynne og bruker mye mindre plast pr pose enn handleposene. Handleposene er laget av tykkere og mer solid plast, fordi de skal tåle en tung last når folk fyller dem med tunge varer. Dette tåler ikke de tynne søppelrullposene, de revner av for tung last. De er ikke like solide fordi de er mye tynnere og skjørere. Derfor er de så mye billigere pr stk.

Men det er jo tung last av restavfall også. 

Anonymkode: 29e33...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vinterjenta skrev (9 minutter siden):

Handlebager i bomull eller papir er selvfølgelig det beste. 

I papir? Lykke til på Vestlandet 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i 90 % av butikk turene med gjenbrukspose. Må jeg kjøpe, går jeg ikke personlig konkurs.

Anonymkode: 1f68d...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men det er jo tung last av restavfall også. 

Ikke hos meg. Jeg kaster bare ting som brukt tørkepapir og en tom chipspose etc, dvs stort sett bare lette ting i restavfallet.

Tungt matavfall sorteres for seg selv i egne grønne poser som kommunen tilbyr. Andre ting som tomme drikkekartonger, glass og metallemballasje, det sorteres også for seg selv og kastes i egne containere, ikke restavfall i søppelposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen ønsker oss inn i EU, dette er bare forsmaken av hva de vil kreve. Latterlige symbolske klimatiltak, når alle likevel kjøper plastposer på rull til søppelet. Som rommer mindre, ergo så brukes det ikke færre poser...

Anonymkode: 5b33b...8a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...