AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:34 #61 Del Skrevet torsdag kl 06:34 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og det er du villig til å lyve for ?! Det har ikke falt deg inn at det finnes folk som lett avslører når folk er falske ? Og ikke vil ha sånne i livet sitt ? Anonymkode: 392a4...f98 Jeg har en ganske stor omgangskrets. Både i form av familie, gode venner og fantastiske kollegaer. Og er vant med at vi alltid er hyggelige og oppmuntrende, og heier hverandre frem. Det er faktisk ikke kjekt å komme med en ny farge/klipp, og kun høre "så du har klipt deg?". Eller en ny jakke, og så er alle bare stille. Men etter å ha vært her inne en stund har jeg jo forstått at bitterheten har vunnet hos mange, og at man trenger bekreftelse på at asosial atferd er det riktige og normale. Anonymkode: 0df07...bac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:43 #62 Del Skrevet torsdag kl 06:43 Jeg tenker det er relativt vanlig. Jeg opplever ofte på jobb at folk reagerer om jeg sier jeg har barn som er 17 og 14. At de mener jeg er for ung til å ha såpass store barn. Nå fikk jeg de tidlig, men jeg er faktisk snart 40 så det er ikke som jeg fikk barn som fjortenåring akkurat Jeg ser forøvrig ut som en helt vanlig snart-40åring, men har kanskje et litt ungt utseende, vet ikke Anonymkode: 7347f...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:49 #63 Del Skrevet torsdag kl 06:49 Jeg har også ofte blitt tatt for å være ti år yngre enn det jeg er. Da av folk jeg kjenner, ikke tilfeldige som kollegaer og andre som vil være høflige. Og finnes ikke botox og filler her. Ikke sminke engang. Går usminket med hestehale og joggebukse. 😅 Anonymkode: 9267d...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:52 #64 Del Skrevet torsdag kl 06:52 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Veldig synd at slike høflighetsfraser har blitt så vanlige at man ikke vet når folk snakker sant lengre. Anonymkode: 0aa4f...1ed Har det ikke alltid vært sånn? Man spør også hvordan folk har det/hvordan det går, uten å egentlig kanskje være så interessert. Og de svarer som regel at ting går fint, selv om det kanskje ikke gjør det. Man sier maten er god, og spiser, selv om man kanskje ikke liker det så godt. Blir høyt konfliktnivå hvis alle skal være ærlige og i sitt rette humør på jobb og sosialt samvær. "Jøss, er du 45! Dèt hadde jeg ikke trodd!" Javel, kanskje litt falskt, men veldig hyggelig å høre. Man legger kanskje godviljen til og da, og tar utgangspunktet i 45 år på 80-90-tallet 😅 Anonymkode: 9b978...e1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:59 #65 Del Skrevet torsdag kl 06:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har det ikke alltid vært sånn? Man spør også hvordan folk har det/hvordan det går, uten å egentlig kanskje være så interessert. Og de svarer som regel at ting går fint, selv om det kanskje ikke gjør det. Man sier maten er god, og spiser, selv om man kanskje ikke liker det så godt. Blir høyt konfliktnivå hvis alle skal være ærlige og i sitt rette humør på jobb og sosialt samvær. "Jøss, er du 45! Dèt hadde jeg ikke trodd!" Javel, kanskje litt falskt, men veldig hyggelig å høre. Man legger kanskje godviljen til og da, og tar utgangspunktet i 45 år på 80-90-tallet 😅 Anonymkode: 9b978...e1b Ikke i mine kretser i hvert fall. Enten mener man det man sier, eller så sier man ingenting. Og hvis noen spør meg hvordan det går, så får de et ærlig svar. Skal man slenge rundt seg med falske høflighetsfraser blir det jo fort sånn at komplimenter ikke betyr noen ting lengre. Anonymkode: 0aa4f...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:03 #66 Del Skrevet torsdag kl 07:03 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.34): Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er? Anonymkode: c5283...c9f Hei! Jeg er altså plaget med det samme! Jeg er 47 år men alle tror jeg er 27 år. Det er altså så slitsomt for jeg blir stoppet av naboer og folk på butikken som spør om det er sant at jeg er 47 år. De synes det er helt utrolig at jeg ser så ung ut. Av og til gråter jeg meg selv i søvn for dette må jo være svært uvanlig tenker jeg. Jeg tror umulig at andre kan oppleve slike ting. Anonymkode: 537b5...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:06 #67 Del Skrevet torsdag kl 07:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg er altså plaget med det samme! Jeg er 47 år men alle tror jeg er 27 år. Det er altså så slitsomt for jeg blir stoppet av naboer og folk på butikken som spør om det er sant at jeg er 47 år. De synes det er helt utrolig at jeg ser så ung ut. Av og til gråter jeg meg selv i søvn for dette må jo være svært uvanlig tenker jeg. Jeg tror umulig at andre kan oppleve slike ting. Anonymkode: 537b5...d6b Gråter deg i søvn faktisk Anonymkode: 7347f...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:10 #68 Del Skrevet torsdag kl 07:10 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke i mine kretser i hvert fall. Enten mener man det man sier, eller så sier man ingenting. Og hvis noen spør meg hvordan det går, så får de et ærlig svar. Skal man slenge rundt seg med falske høflighetsfraser blir det jo fort sånn at komplimenter ikke betyr noen ting lengre. Anonymkode: 0aa4f...1ed Man kan da ikke gå rundt slik. Ble spurt sikkert 5-10 ganger bare i går hvordan det går, og selvfølgelig svarer jeg da "det går fint!". Eller "litt hektisk, men det gjør jo at tiden flyr". Om ei nær venninne spør er det jo noe annet. Da vet jeg jo hun refererer til at vi er ca på årsdagen for mammas død. Rart mange sliter med det sosiale... Anonymkode: 0df07...bac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:11 #69 Del Skrevet torsdag kl 07:11 Som dr. Relling sa i Ibsen-stykket; «Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske så tar du lykken fra ham»… Det er så kleint med alle disse damene som virkelig TROR de ser 10-20 år yngre ut enn de er. Nei, du gjør ikke det. Jeg hører det også hele tiden, forskjellen er at jeg verken tror på det eller blir påvirket av det (bare sånn at ingen skal beskylde meg for å være misunnelig). Anonymkode: 290c3...128 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:13 #70 Del Skrevet torsdag kl 07:13 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.34): Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er? Anonymkode: c5283...c9f Eller er du bare veldig barnslig? Anonymkode: 7856f...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet torsdag kl 07:14 #71 Del Skrevet torsdag kl 07:14 Nå måtte jeg se gjennom noen gamle bilder. Vi så jaggumeg eldre ut før i tiden. "The 80s: When 30 year olds looked 50" 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:19 #72 Del Skrevet torsdag kl 07:19 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.42): Det er vanlig, og høflig, å fremstå overrasket når kvinner forteller hvor gammel de er. Så "det hadde jeg aldri trudd!" er standardsvaret mitt. "Du ser virkelig ikke ut som om du er eldre enn 40!" "Oi, har du så store barn, da må du ha fått dem veldig tidlig!". "Barnebarn? Hvordan er det mulig?" Det handler om å bli godt likt blant medsøstre Anonymkode: 0df07...bac Det der er jo veeeeldig gjennomsiktig da 😄 For min del er det mer at folk bare antar at jeg er en del yngre enn jeg er, og så må jeg korrigere dem veldig lenge etter at vi egentlig er blitt kjent. Da jeg var i tenårene var det ofte helt motsatt, at mange folk trodde jeg var eldre enn jeg var da. De sier at introverte ofte har et litt tidløst ansikt. Anonymkode: c82f2...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:20 #73 Del Skrevet torsdag kl 07:20 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man kan da ikke gå rundt slik. Ble spurt sikkert 5-10 ganger bare i går hvordan det går, og selvfølgelig svarer jeg da "det går fint!". Eller "litt hektisk, men det gjør jo at tiden flyr". Om ei nær venninne spør er det jo noe annet. Da vet jeg jo hun refererer til at vi er ca på årsdagen for mammas død. Rart mange sliter med det sosiale... Anonymkode: 0df07...bac Hvem er det som sliter mest med det sosiale, de som er ærlige eller de som lyver seg gjennom livet? Jeg er i hvert fall ikke interessert i å forholde meg til falske mennesker. Hvis du ikke vil høre at det går til helv*ete så kan du bare drite i å spørre. Anonymkode: 0aa4f...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:21 #74 Del Skrevet torsdag kl 07:21 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.34): Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er? Anonymkode: c5283...c9f Ja det er helt normalt. Anonymkode: 1e0b6...ab9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:23 #75 Del Skrevet torsdag kl 07:23 Tror det er litt sånn standard svar man sier fordi man vet at folk blir smigret. Får ofte høre det selv, og kan fint si det til andre bare for å være hyggelig 😅 Noen holder seg også veldig godt for alderen og ser flotte ut - selv om man ser ut som sin egen alder. Men så har jeg en svigersøster som er 44 år, og hun ser toppen 35 ut. Så det er jo slike tilfeller også 😊 Anonymkode: 34805...654 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:30 #76 Del Skrevet torsdag kl 07:30 Det verste jeg vet er når folk i 40-50 årene sier jeg skal tippe hvor gamle de er. Ofte fordi de faktisk ser ut som de er så gamle som de er. Men for å være på den sikre siden og snill som sier man lavere alder enn det man faktisk tror. Man lyver rett og slett. Merkelig nok er det ofte folk som ser eldre ut enn de er som vil man skal tippe alder. Når det er sagt så er det faktisk mange som ser mye yngre ut enn de er også, så ts ser helt sikkert yngre ut enn hun er. Anonymkode: 7b849...67e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:34 #77 Del Skrevet torsdag kl 07:34 Jeg har også hatt det slik hele voksenlivet. Det er ikke så kult når man er i en senior stilling. Jeg er liten og søt og av og til føles det som jeg må bjeffe som en chihuahua for å bli tatt på alvor. Jeg gjør det ikke, men føles litt dom jeg burde av og til. Dessuten blir folk alltid sjokkerte over alderen på barna mine og lurer på om jeg var utsatt for kriminell handling og fødte mitt første barn når jeg var 12. Anonymkode: 5fc69...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:35 #78 Del Skrevet torsdag kl 07:35 Man kan da ikke gå rundt og si slikt til folk hvis man ikke mener det. Det er jo vanvittig teit og kleint. Anonymkode: 9267d...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet torsdag kl 07:43 #79 Del Skrevet torsdag kl 07:43 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det verste jeg vet er når folk i 40-50 årene sier jeg skal tippe hvor gamle de er. Ofte fordi de faktisk ser ut som de er så gamle som de er. Men for å være på den sikre siden og snill som sier man lavere alder enn det man faktisk tror. Man lyver rett og slett. Merkelig nok er det ofte folk som ser eldre ut enn de er som vil man skal tippe alder. Når det er sagt så er det faktisk mange som ser mye yngre ut enn de er også, så ts ser helt sikkert yngre ut enn hun er. Anonymkode: 7b849...67e Når jeg ser på bilder av meg selv fra 35 år tilbake så ser jeg jo nesten eldre ut på dem enn jeg ser ut nå! 😅 Hårklipp/farge, proff føner, riktige klær og litt farge og form på bryn gjør MYE. Hjelpes meg som jeg så ut. Den der brynsmoten som liksom skal komme, der man ikke skal farge bryn tror jeg ikke vil slå an hos de fleste altså.... 😭Moro å se da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:58 #80 Del Skrevet torsdag kl 08:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er jo veeeeldig gjennomsiktig da 😄 For min del er det mer at folk bare antar at jeg er en del yngre enn jeg er, og så må jeg korrigere dem veldig lenge etter at vi egentlig er blitt kjent. Da jeg var i tenårene var det ofte helt motsatt, at mange folk trodde jeg var eldre enn jeg var da. De sier at introverte ofte har et litt tidløst ansikt. Anonymkode: c82f2...afe Nja, når du leser innlegg som dette er det tydelig at mange faktisk tror på det Anonymkode: 0df07...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå