Gå til innhold

Nye kolleger tror jeg er 10 år yngre enn det jeg egentlig er.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan jo også bli overrasket fordi man oppriktig trodde at vedkommende var yngre. Jeg tror for eksempel ikke at jeg blir spurt om leg så og si hver gang jeg skal kjøpe snus kommer av at de som jobber i kassa skal fremstå høflige. Jeg viser det jo så klart og da er det mange som ser flaue ut (jeg er 30). Men noen ser yngre ut enn gjennomsnittet og noen ser eldre ut enn gjennomsnittet, sånn er det bare. 

Anonymkode: e38a1...fd4

Det er rutine. De blir instruert i det, og ser knapt forskjell på en 22 åring og en 42 åring der de sitter og såvidt kaster et blikk på kundene gjennom en lang arbeidsdag. 

Jeg og mannen er i 40-årene. Sist vi storhandlet ble vi spurt om legg da 18-åringen bak kassen (som sikkert var 30) skulle scanne 6-pakken med øl som mannen hadde hevet i handlevognen. 

Anonymkode: 0df07...bac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sant 😂

Jeg er 56 og menn tror jeg er mye yngre fordi jeg er pen og slank og trent- damer ser rynkene mine litt bedre enn menn 😅

Anonymkode: 053a2...2fe

I samme alder og slank, trent og pen om jeg kan si det selv. Trøster meg med at sett bakfra, ser jeg ut som en spretten ung pike. 

Men merker jo at rynkene har kommet i rekordfart de siste par årene, fikk tips om å legge på meg minst 10 kg for å få mindre rynker da jeg var på kaffe med en plastisk kirurg (altså en venn). Var jeg som tok det opp altså, ikke vennen min som sa det uoppfordret 😂

Velger heller å være slank og rynkete, enn overvektig og rynkefri 🙈

Anonymkode: 180ec...79f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer (på vgs.) som pusher 40 her. Blir fortsatt tatt for å være elev noen ganger. En gang fikk jeg kjeft for å ta kaffe, for den var til lærerne :D 

Tror egentlig ikke det handler om at jeg ser så ung og fresh ut, men er lav og tynn, og kler meg ganske "ungt", så da blir det sånn. 

Anonymkode: 51659...c5b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant 😂

Jeg er 56 og menn tror jeg er mye yngre fordi jeg er pen og slank og trent- damer ser rynkene mine litt bedre enn menn 😅

Anonymkode: 053a2...2fe

Dette er så sant. Kvinner ser appelsinhud og rynker der menn ser noe heeelt annet. Heldigvis. Og apropos menn, jeg ville jo ikke hatt en rynkefri mann! En mann med botox feks ville vært helt uaktuelt. Rart det der, hvordan vi kvinner slipper unna med dette enorme fokus på og redselen for rynker. 

Anonymkode: 9b978...e1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er vanlig, og høflig, å fremstå overrasket når kvinner forteller hvor gammel de er. Så "det hadde jeg aldri trudd!" er standardsvaret mitt. "Du ser virkelig ikke ut som om du er eldre enn 40!" "Oi, har du så store barn, da må du ha fått dem veldig tidlig!". "Barnebarn? Hvordan er det mulig?" 

Det handler om å bli godt likt blant medsøstre ;)

Man blir ikke godt likt ved å juge. Fake mennesker som det du skriver her, er det verste jeg vet. Du hadde ikke vært min favorittkollega. 

Anonymkode: 2f2b5...eb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er?

Anonymkode: c5283...c9f

Naturlig, eller med fillers, botox, implant, kirurgi, 8 lag sminke og what not?

Anonymkode: 516df...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir ikke godt likt ved å juge. Fake mennesker som det du skriver her, er det verste jeg vet. Du hadde ikke vært min favorittkollega. 

Anonymkode: 2f2b5...eb6

Men det er uansett vanlig. Folk blir veldig glade hvis noen hinter om at de ser mye yngre ut. Både kvinner og menn. Vi brukte det ofte som smøremiddel i min jobb, da solgte vi masse mer. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som ser så mye yngre enn det de er, men kom gjerne med eksempler på kjendiser som ser 20 år yngre en det de er. 

Anonymkode: a72fc...8e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her er det mange som ser så mye yngre enn det de er, men kom gjerne med eksempler på kjendiser som ser 20 år yngre en det de er. 

Jeg syntes Synøve Skarbø feks så veldig ung ut da hun var 40. Trodde hun var 10 år yngre. Men ikke nå lenger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo også bli overrasket fordi man oppriktig trodde at vedkommende var yngre. Jeg tror for eksempel ikke at jeg blir spurt om leg så og si hver gang jeg skal kjøpe snus kommer av at de som jobber i kassa skal fremstå høflige. Jeg viser det jo så klart og da er det mange som ser flaue ut (jeg er 30). Men noen ser yngre ut enn gjennomsnittet og noen ser eldre ut enn gjennomsnittet, sånn er det bare. 

Anonymkode: e38a1...fd4

Nei, jeg tror ikke de som sitter i kassa på Rimi og Vinmonopolet eller dørvakter på utesteder forlanger legitimasjon av folk over 30 for å være høflige.

Jeg ble veldig lenge tatt for å være mye yngre enn jeg er. Nå som jeg nærmer meg 50 skjer det ikke like ofte lenger, og det er noen år siden jeg sist ble spurt om legitimasjon (men var faktisk over 40 sist det skjedde).

For min del tror jeg det skyldes unge trekk, rundt ansikt, oppstoppernese. Så jeg har sett, og ser (?) mye yngre ut ved første øyekast. Om man ser nøyere på meg/ser meg på nært hold/har gode nok briller, så ser man veldig godt at jeg ikke er noen ungdom.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Johnny Depp så jo veldig ung ut lenge, men ikke nå lenger.

Halle Berry synes jeg det veldig ung ut for alderen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er?

Anonymkode: c5283...c9f

Kommer nok mye an på. Men jeg opplever det samme fra en del. 

Anonymkode: c82f2...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.  Jeg har det på samme måte.  Nå er jeg snart 52 og ser tydelig forskjell på meg selv og mine jevngamle medsøstre både på hud, stil, vekt osv.   Blir ofte tippet 10 år yngre.

Anonymkode: b2aeb...7bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig har jeg også blitt tatt for å være MORA til ei jeg gikk i klasse med som er 6 mnd eldre enn meg 😆😅

Hun er veldig tynn og med babyface, da. 

Anonymkode: c82f2...afe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men det er uansett vanlig. Folk blir veldig glade hvis noen hinter om at de ser mye yngre ut. Både kvinner og menn. Vi brukte det ofte som smøremiddel i min jobb, da solgte vi masse mer. 

Det spørs jo hvor ung man blir tatt for å være. Ikke gøy å bli sett på som en liten drittunge i situasjoner hvor man ønsker å bli tatt seriøst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vanlig, og høflig, å fremstå overrasket når kvinner forteller hvor gammel de er. Så "det hadde jeg aldri trudd!" er standardsvaret mitt. "Du ser virkelig ikke ut som om du er eldre enn 40!" "Oi, har du så store barn, da må du ha fått dem veldig tidlig!". "Barnebarn? Hvordan er det mulig?" 

Det handler om å bli godt likt blant medsøstre ;)

Hehe ja. Det er jo det… lolz.. jeg gjør d samme. Det er vel en måte å teste ut om andre beskytter følelsene dine eller ei… eller bli godt likt? Eller begge deler.  

Anonymkode: 660be...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke de som sitter i kassa på Rimi og Vinmonopolet eller dørvakter på utesteder forlanger legitimasjon av folk over 30 for å være høflige.

Jeg ble veldig lenge tatt for å være mye yngre enn jeg er. Nå som jeg nærmer meg 50 skjer det ikke like ofte lenger, og det er noen år siden jeg sist ble spurt om legitimasjon (men var faktisk over 40 sist det skjedde).

For min del tror jeg det skyldes unge trekk, rundt ansikt, oppstoppernese. Så jeg har sett, og ser (?) mye yngre ut ved første øyekast. Om man ser nøyere på meg/ser meg på nært hold/har gode nok briller, så ser man veldig godt at jeg ikke er noen ungdom.

Men så er det også slik at det som er selvsagt for en ikke alltid er så selvsagt. Er mange ganger jeg lurer på ting for å være 100 % sikker på noe, og ikke 99,99% sikker på noe… og så får jeg noen blikk hvor enkelte kanskje tenker at, yeah ikke så skarp hun her 😬(men da er det utrolig flott at jeg har usedvanlig skarpe folk rundt meg 🥳) og det er vel heller ikke så kjekt for dem i kassen å nistirre på alle som handler der og se etter ‘markører’, det tar tid og er slitsomt, men jo eldre, jo raskere bedømmer man at alderen er over 18 el 21 år.. antar jeg… 

Anonymkode: 660be...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette hele livet. Noen ser eldre ut enn de er. Noe ser mye yngre ut. 

Anonymkode: 0c010...10b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...