Gå til innhold

Nye kolleger tror jeg er 10 år yngre enn det jeg egentlig er.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er?

Anonymkode: c5283...c9f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så hyggelig for deg å høre da :)Det trodde folk om meg også da jeg var 30-42. Men så tok jeg igjen resten ganske fort... 

Anonymkode: 9b978...e1b

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tror folk om meg også, jeg har litt Babyface, så mulig derfor. Heller ikke unger, hjelper vel det og

Anonymkode: 5607d...b0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig, og høflig, å fremstå overrasket når kvinner forteller hvor gammel de er. Så "det hadde jeg aldri trudd!" er standardsvaret mitt. "Du ser virkelig ikke ut som om du er eldre enn 40!" "Oi, har du så store barn, da må du ha fått dem veldig tidlig!". "Barnebarn? Hvordan er det mulig?" 

Det handler om å bli godt likt blant medsøstre ;)

Anonymkode: 0df07...bac

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 55, og har hørt det samme massevis av ganger. Fikk imidlertid realiteten i fleisen for noen uker siden, da en GAMMEL dama på SATS spurte om ikke jeg pleide å være på seniortimen på torsdager 😬

Anonymkode: b2783...044

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ser yngre ut enn de er. Og noen kommenterer slikt for å være hyggelig. Det er jo ingen som sier at andre ser ut som ei gammel røy.

Anonymkode: 9a2e4...109

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 55, og har hørt det samme massevis av ganger. Fikk imidlertid realiteten i fleisen for noen uker siden, da en GAMMEL dama på SATS spurte om ikke jeg pleide å være på seniortimen på torsdager 😬

HAHAHA, den er vond! Samme opplevelsen her etter 50. Plutselig hadde jeg tatt igjen alderen min utvendig også. Nå gleder jeg meg til folk reiser seg på bussen! 😅

Anonymkode: 9b978...e1b

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette.

Og det handle om å skape en relasjon, en fortrolighet, med den du snakker med. ❤️ 

Anonymkode: 958af...27a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på ny jobb i fjor, da kom det en kollega bort som jeg trodde skulle hilse på meg

Hun spurte om jeg var med min mor på jobb og hvem det var. Jeg er 58 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er i 40 årene, og mine nye kolleger får nærmest sjokk, når de finner ut hvor gammel jeg er. De tror jeg er i 30 årene. Er det normalt å se 10 år yngre ut enn det man egentlig er?

Anonymkode: c5283...c9f

Hvordan finner de det ut? Jeg vet nesten ikke alderen til noen av mine kolleger, er først når de forteller at de skal gå av med pensjon. Og selv det gjør jo folk i vidt forskjellige aldre.

Anonymkode: 845a5...91f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Noen ser yngre ut enn de er. Og noen kommenterer slikt for å være hyggelig. Det er jo ingen som sier at andre ser ut som ei gammel røy.

Anonymkode: 9a2e4...109

Jeg skjønte jeg hadde nådd en milpæl da ordet "flott" kom på banen. "Flott dame", da er du over førr 😅

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er vanlig, og høflig, å fremstå overrasket når kvinner forteller hvor gammel de er. Så "det hadde jeg aldri trudd!" er standardsvaret mitt. "Du ser virkelig ikke ut som om du er eldre enn 40!" "Oi, har du så store barn, da må du ha fått dem veldig tidlig!". "Barnebarn? Hvordan er det mulig?" 

Man kan jo også bli overrasket fordi man oppriktig trodde at vedkommende var yngre. Jeg tror for eksempel ikke at jeg blir spurt om leg så og si hver gang jeg skal kjøpe snus kommer av at de som jobber i kassa skal fremstå høflige. Jeg viser det jo så klart og da er det mange som ser flaue ut (jeg er 30). Men noen ser yngre ut enn gjennomsnittet og noen ser eldre ut enn gjennomsnittet, sånn er det bare. 

Anonymkode: e38a1...fd4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Doris Becker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønte jeg hadde nådd en milpæl da ordet "flott" kom på banen. "Flott dame", da er du over førr 😅

Enten det, eller tjukk 😅 Grepa dame er også mye brukt om oss voksne. Eller kjekk og grei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten det, eller tjukk 😅 Grepa dame er også mye brukt om oss voksne. Eller kjekk og grei. 

Handsome lady 😁 Mye forandrer seg ja. Husker jeg synes forandringen var ganske brå. Men nå er helsa viktigst, og å oppleve så mye som mulig med de jeg er glad i, for tiden går bare fortere og fortere!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Sant 😂

Jeg er 56 og menn tror jeg er mye yngre fordi jeg er pen og slank og trent- damer ser rynkene mine litt bedre enn menn 😅

Anonymkode: 053a2...2fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette.

Og det handle om å skape en relasjon, en fortrolighet, med den du snakker med. ❤️ 

Anonymkode: 958af...27a

Fortrolighet ved å lyve? Spesielt...

Og det er jo ikke alle som ser ut som alderen sin, jeg jobber et sted med legitimasjonsplikt og jeg blir ofte overrasket, i begge retninger. Jeg er noen år eldre enn bestevenninna mi, og alle tror at hun er eldst, og det gir jo ingen mening å tenke at verden har blitt enig om å smiske meg meg, på hennes bekostning? 

Mange bommer på min alder, og jeg ser jo hvorfor det skjer, uten at jeg føler meg så fantastisk. Er nok en kombinasjon av bra hud, ingen barn, og en petite figur. Siden jeg har kroppen til det kler jeg meg heller ikke så tantete. 

Anonymkode: 493da...d58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er 42, men andre tror jeg er i tidlig 30 årene.
Helt greit det, men de får litt sjokk når jeg sier at jeg har en 20 år gammel datter.

Anonymkode: 0ba46...2c2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble spurt om legg for å kjøpe en cider da jeg var 42......

Anonymkode: a7800...44c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som hadde et sånt "evig ungt" utseende. Jeg trodde hun var i 30 årene, tidlig i 30 årene. Så en gang jeg var innom kontoret hennes og slo av en prat, så kom hun til å nevne at hun hadde 20 års bryllupsdag straks.... jeg bare hæ? Giftet du deg da du gikk på skolen eller? Neida. Hun var i 40 årene, ikke 30 årene! Da jeg oppdaget dette, hadde vi jobbet sammen i flere år alt. Haha :D 

Skal sies at hun var litt lubben av seg, og når man da har et ganske rundt og "utfylt" ansikt, så har man mye mindre rynker i det enn andre jevnaldrende, helt slanke kvinner. Jo tynnere man er, jo mer sig blir det i huden, når det ikke er underhudsfett til å fylle ut rynkene. Runde ansikter ser i tillegg mer "barnslige" og unge ut enn smale og avlange ansikter.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 56 og ble tatt for å være midt i 40 årene i går av flere kollegaer nylig også.

Jeg er slank og spretten, har ikke grått hår eller farger det og det er nok grunnen.

Jeg derimot synes ansiktet mitt ser ut som jeg er 56

Anonymkode: 818b5...1cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...