Gå til innhold

Hvor mye kan man forvente når man dater en med barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Om han var  et brudd før jul er du den første rebounden. Han er egentlig glad for å være singel.

2. Han er ikke spesielt interessert, han bare sier det... actions speak louder than words.

3. Og hadde det ikke vært for dette er det 100% sikkert at du må forvente å forholde deg til ex/hans barns mor. Det er en del av pakka av å date en med barn. Barnet har pri 1. Pri 1 har en vesentlig del tilknyttet: sin mor.

Ville nok bare avsluttet dette.

Anonymkode: 5f311...a30

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

avent skrev (1 time siden):

Det ble slutt mellom han og høsten før jul en gang å det var eksen som gjorde det slutt.. dette er ikke akkurat veldig lenge siden. Tipper han egentlig er ute etter noen og ha sex med, tror egentlig ikke han er helt klar til å gå rett inn i et seriøst forhold så raskt.. selv om han påstår det så oppfører han seg ikke helt sånn. Prøver på sex hver gang dere møtes og lite kommunikasjon mellom møtene deres. Når eksen i tillegg har mest samvær så burde han vel også egentlig vært mer "på" når det kommer til å treffes. 

Dessuten høres denne eksen noe slitsomt ut, er du helt sikker på at de orker dette på sikt ?  Hvordan tror du hun kommer til å reagere den dagen hun får vite at du har truffet barnet, han forteller om deg til henne, dere flytter sammen osv ?? Du må være forberedt på at dette IKKE kommer til å bli enkelt. 

Ts her!

Nei, er akkurat det! Det er ikke veldig lenge siden og det er fortsatt mye rot mellom dem i forhold til samarbeid og måten hun kontrollerer han på. 

Jeg har også tenkt den tanken. Vi hadde som sagt sex første gangen, det ble bare sånn og det var egt ikke planen. Da sa jeg at jeg ikke ville ha noe mer sex før det hadde blitt mer seriøst mellom oss, og vi har derfor ikke hatt det på de to siste datene. Som sagt så prøver han seg, men jeg slår hardt ned på det og da respekterer han det og endrer ikke oppførsel. Jeg har vært med menn som bare har vært ute etter sex før og min erfaring er at de ikke respekterer mitt nei og prøver seg allikevel eller blir sure. Tenker bare at han ikke hadde giddet om det var kun det han var ute etter fra start, men kan jo aldri vite.

Jeg tenker jo mitt når hun allerede er så kontrollerende og virker til å ha så mye makt over han. Han burde jo bare si til henne at de kun burde ha kontakt hvis det gjelder barnet og at hun ikke har noe med om hva han gjør og foretar seg hele tiden. Men spørsmålet er om han klarer å stå opp til henne og si at hun må slutte å legge seg så mye i livet hans, men det spørs vel om han klarer. 

Anonymkode: 745a8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. Om han var  et brudd før jul er du den første rebounden. Han er egentlig glad for å være singel.

2. Han er ikke spesielt interessert, han bare sier det... actions speak louder than words.

3. Og hadde det ikke vært for dette er det 100% sikkert at du må forvente å forholde deg til ex/hans barns mor. Det er en del av pakka av å date en med barn. Barnet har pri 1. Pri 1 har en vesentlig del tilknyttet: sin mor.

Ville nok bare avsluttet dette.

Anonymkode: 5f311...a30

Ts her!

Han har datet noen etter henne før han begynte å date meg, det ble det aldri noe seriøst ut av. Basert på mine erfaringer så datet jeg en som brukte meg som rebound, og han sammenlignet meg med exen hele tiden, lovebombet meg og var veldig ivrig på å vise meg fram i all offentlighet for å vise at han var ferdig med exen. det viste seg veldig fort at det var han ikke. Men det er bare min erfaring, folk kan vel behandle en rebound på forskjellige måter så jeg utelukker det ikke nå heller.

og jeg er helt enig, sier ifra til han nå på en ordentlig måte med ting som er nevnt her og hvis han da prater det vekk eller kommer med vage svar så er det slutt. Jeg orker ikke leve med vage svar og lovnader om at ting skal bli bedre når det tydeligvis ikke blir det. Jeg fortjener mer enn som så.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg har datet en fyr i drøyt 2 måneder nå. Vi har møttes 3 ganger totalt og møtene har vart i fra alt til 4 til 2 timer. Første gangen var vi hjemme hos meg og de to andre gangene har vi møttes på halvveien og han har vist meg litt rundt i hans hjemby og vi har vært en liten tur hjemme hos han. Han er dårlig på å planlegge og vi kan avtale en dag, men han vet ikke før på selve dagen om han får det til eller ikke og det fører som oftest til at det blir litt korte møter på sparket. Vi er begge ute etter noe seriøst, men han vil ta det sakte pga barnet, noe jeg har forståelse for.

Jeg er vant til at man viser litt interesse mellom møtene også, f.eks litt småprat om hva man gjør gjennom dagen og kanskje en liten telefonsamtale ila dagen om man får tid. Dette var han veldig flink til i starten, men nå går det veldig opp og ned. Han har sagt at han har mye som skjer om dagen og at  hans kommunikasjon er å sende snapper uten tekst og heller spare samtalene til vi faktisk møtes. Så jeg tror vi er litt forskjellig akkurat der. Han er seriøs og interessert når vi først møtes, og han respekterer at jeg vil vente med sex til det blir mer seriøst mellom oss, han prøver seg dog hver gang men respekterer mitt nei og endrer ikke oppførsel pga det.

Han har et lite barn med en eks som det ble slutt med noen måneder før jul i fjor. Det var hun som gjorde det slutt med han og hun var både utro og de kranglet mye. Når vi møttes sist var vi i hans hjemby og hun ringte han mens vi var sammen, hun spurte om hva han drev med osv og i starten prøvde han å ikke nevne noe om at han var sammen med meg. Men til slutt så sa han at han var med ei jente og da ble hun veldig sur og la på. Hun kan visst ringe han titalls ganger på få minutter og hun bruker også deres barn som pressmiddel mot han for å få det som hun vil siden hun har mest samvær. Så hun har jo et stort kontrollbehov og prøver å kontrollere han med å blande inn barnet. De er helt ferdig med hverandre, men hun liker ikke at han dater noen og hvert fall ikke at det kan bli noe seriøst, så han har fortalt om meg til sin familie og kompiser men hun vet ikke engang at det er samme jente (meg) han er på date med hver gang. Han sier at jeg skal få møte barnet etter hvert og at han skal fortelle om meg til eksen, men at han vil vente til et er seriøst mellom oss for å ikke skape unødvendige konflikter mellom de og at han vet at jeg blir værende før jeg møter barnet.

Nå skal vi egt møtes om noen dager, men han ville ikke si for sikkert at vi kunne møtes da pga at han hadde andre ting som skjedde og han måtte se om han fikk det til først. Jeg skjønner selvfølgelig at barnet kommer først, og det er helt forståelig. Men så kommer jobb, fritidsaktiviteter/kompiser og så meg. Jeg skjønner at han har mye som skjer i livet sitt og at det derfor kan være vanskelig å planlegge, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å bli prioritert nå i startfasen. Jeg har sagt til han at vi må prøve å møtes regelmessig for å se om dette kan bli noe seriøst, og det er han enig i. Så jeg forventer jo egt at vi kan få til et møte i uka. Jeg vet heller ikke om jeg har rett til å "reagere" på at han sjeldent ringer og er veldig opp og ned hvor mye interesse han viser mellom møtene. Som sagt så har vi til nå fått til et lite møte den dagen vi har planlagt, og han viser interesse og initiativ når vi først møtes.

Jeg har ikke barn fra før og er 7 år yngre enn han, dette er første gangen jeg dater noen med barn. Derfor vet jeg ikke hvor mye man kan forvente tidlig i datingfasen og synes det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal navigere det her. Så er det jo også denne eksen som ikke virker helt lett å ha med å gjøre og jeg er redd hun kan bli et stort "problem" i framtiden når hun allerede er så kontrollerende og vil ha et grep på han.

Er det noen som har noen erfaringer eller innspill?

Hvis du opplever at ord og handlinger ikke samsvarer så hadde jeg droppa det. Hadde ikke valgt å utsette meg frivillig for noe slikt. 

Anonymkode: 9170d...495

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg IKKE dater menn som har barn. For man vil alltid komme i andre rekke. 

Jeg er vel kanskje kravstor på det området, da jeg ønsker å bruke mest mulig tid med den jeg evt. skal inn i et forhold med. Har vedkommende barn, så vil det jo naturlig nok være sånn at man ikke er førsteprioritert... Jeg vil bli godt kjent med et menneske, om jeg skal bruke tid sammen med han fremover. Det blir jo vanskeligere om han har barn. Jeg har heller ikke noe ønske om å være stemor. 

Men ja, jeg er nok litt kravstor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her!

Han har datet noen etter henne før han begynte å date meg, det ble det aldri noe seriøst ut av. Basert på mine erfaringer så datet jeg en som brukte meg som rebound, og han sammenlignet meg med exen hele tiden, lovebombet meg og var veldig ivrig på å vise meg fram i all offentlighet for å vise at han var ferdig med exen. det viste seg veldig fort at det var han ikke. Men det er bare min erfaring, folk kan vel behandle en rebound på forskjellige måter så jeg utelukker det ikke nå heller.

og jeg er helt enig, sier ifra til han nå på en ordentlig måte med ting som er nevnt her og hvis han da prater det vekk eller kommer med vage svar så er det slutt. Jeg orker ikke leve med vage svar og lovnader om at ting skal bli bedre når det tydeligvis ikke blir det. Jeg fortjener mer enn som så.

Så han har vært singel i 5 minutter og allerede rukket å date flere før han møtte deg? Hvis ikke du ser varseltegnene er det ikke mye håp.

Anonymkode: c0d32...aa2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her igjen!

Har pratet litt mer med han angående den dagen vi skal møtes nå denne uken og han må tydeligvis spørre eksen om når han kan få låne barnet før han kan gi svar på om han kan eller ikke denne dagen. (han skulle egt låne barnet denne dagen, men det har visst vært mye frem og tilbake om han får lov eller ikke). Dette er tydeligvis noe han ikke vil mase på henne om da det kommer veldig ann på humøret hennes om han får lov til å låne barnet eller ikke. I følge han kan hun synes det er greit ene dagen for så ikke synes det er greit den andre dagen. Han har nå bekreftet at hun bruker barnet mot han og han sier at det ikke er noe han får gjort med det når det er hennes uke og han bare vil låne barnet noen dager. Jeg spurte han samtidig om de har noen avtale for samvær og det har de ikke. 

Så spurte jeg han om han følte han i det hele tatt hadde tid til å prioritere vår relasjon så lenge han hadde såpass utfordringer med eksen og barnet og samtidig mye annet som skjedde i livet. joda, det hadde han og han skulle bli flinkere nå til å vise interesse og prioritere meg osv. Men av det inntrykket jeg fikk av han nå så er det ikke så krise om vi ikke møtes hver uke eller prater sammen på tlf hver dag osv. 

Jeg ser ikke hvordan dette skal gå når han er redd for å provosere henne siden hun bruker barnet mot han og kan nekte han samvær. Hun styrer jo absolutt alt og jeg fatter ikke at han ikke jobber mer aktivt for å få til en avtale om samvær så det slipper å bli så mye frem og tilbake og konflikter med hvem som skal ha barnet når osv. Det skal også tillegges at han jobber borte i ukedagene og driver aktivt med idrett sammen med kompiser på fritiden. 

Han insisterer på at vi skal fortsette å date osv men samtidig virker det jo som han har mer enn nok å ta tak i nå. Jeg tror kanskje ikke hans livssituasjon er noe som går seg til med mindre han jobber aktivt for å forbedre det med eksen og ikke la hun styre.

Jeg skjønner bare ikke hvordan det her skal gå når det allerede er et komplett kaos nå. Her er det hans liv som gjelder med eksen og alt det innebærer også er jeg heldig om jeg får litt tid og interesse hvis det passer sånn. Jeg hadde kanskje håpet at det bedret seg jo mer vi ble kjent, men det virker som han har en del ting han burde ha funnet ut av først før han begynte å date meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke vær sammen med noen som har et lite barn med noen andre. Han må prioritere barnet.

Anonymkode: 6eb99...599

Vel, jeg møtte min mann da ungene hans var to og fem år gamle. Har til gode å føle meg bortprioritert. Nå har ungene flyttet ut og de har alltid sett på meg som en foresatt. 

Og ungene har heller aldri blitt bortprioritert. Det TS beskriver, handler om en som ikke er interessert nok eller som ikke ønsker noe seriøst eller forpliktende.

Anonymkode: ff9ac...0cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

men det virker som han har en del ting han burde ha funnet ut av først før han begynte å date meg.

Jepp, hadde tatt avstand hadde jeg vært deg. Eller droppet ut av hele forholdet og gått videre uten han. 

En samværsavtale og et fungerende samarbeid er nr 1 hvis man skal date noen med barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hadde tatt avstand hadde jeg vært deg. Eller droppet ut av hele forholdet og gått videre uten han. 

En samværsavtale og et fungerende samarbeid er nr 1 hvis man skal date noen med barn. 

Ja, nå har jeg forklart til han hva jeg forventer av han for at jeg skal fortsette å date han, og dette har han sagt at han nå skal følge opp. Så nå har jeg sagt mitt og tar avstand og ser hva som skjer ut uken. Men jeg tviler på at han kommer til å følge opp når det er så mye annet kaos i livet hans. 

Og jeg er helt enig! Er tydelig at han ikke kan imøtekomme mine behov for grunnleggende kommunikasjon og treff når det er så mye kaos med eksen og barnet. At han ikke setter foten ned og skaffer en avtale eller gjør noe med det for å slippe å leve sånn er for meg et under.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han har et lite barn med en eks som det ble slutt med noen måneder før jul i fjor. Det var hun som gjorde det slutt med han og hun var både utro og de kranglet mye

Ja, så denne historien slukes rått? 

Anonymkode: b3720...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du egentlig være sammen med noen som akkurat har kommet ut av et forhold, som har et så komplisert forhold til eksen? Da det ble slutt mellom meg og barnefar gikk det over et år før jeg begynte å tenke tanken på å blande inn noen nye, heldigvis tenkte barnefar det samme. Etter et (tøft) brudd med barn i bildet mener jeg at man bør bruke tiden til å komme seg på bena, få til et godt samarbeid med medforelder, og stå på egne bein en stund. Da blir det minst mulig «krøll» når man begynner å blande inn nye partnere.

Ikke at noe av dette er ditt ansvar, men jeg tror du brenner deg på denne mannen. Han har åpenbart ikke plass til deg i livet nå, selv om han tror det. Det kan bli en stor belastning for deg også på sikt.

Anonymkode: e1daf...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, så denne historien slukes rått? 

Anonymkode: b3720...5ca

Nei, jeg skulle gjerne likt å høre begges side av den saken, han er sikkert ikke den enkleste å leve med han heller. Men nå er det bare den siden jeg har hørt da. Fikk jo i hvert fall bekreftet når vi var sammen sist at eksen liker å ha kontroll over han og blir sur hvis han er med ei annen jente selv om det er slutt. Men mer enn det vet jeg ikke sikkert, annet enn det han har fortalt om eksen som jo er hans side av saken og ikke noe jeg vet med sikkerhet. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du egentlig være sammen med noen som akkurat har kommet ut av et forhold, som har et så komplisert forhold til eksen? Da det ble slutt mellom meg og barnefar gikk det over et år før jeg begynte å tenke tanken på å blande inn noen nye, heldigvis tenkte barnefar det samme. Etter et (tøft) brudd med barn i bildet mener jeg at man bør bruke tiden til å komme seg på bena, få til et godt samarbeid med medforelder, og stå på egne bein en stund. Da blir det minst mulig «krøll» når man begynner å blande inn nye partnere.

Ikke at noe av dette er ditt ansvar, men jeg tror du brenner deg på denne mannen. Han har åpenbart ikke plass til deg i livet nå, selv om han tror det. Det kan bli en stor belastning for deg også på sikt.

Anonymkode: e1daf...872

Ja, jeg har tenkt over dette flere ganger. Jeg har jo også sagt til han flere ganger at det ikke virker som han har tid eller plass til meg nå og det mener han at han har da, men jeg føler det jo ikke sånn akkurat. 

Det er jo hans ansvar å få til et godt samarbeid med eksen, tid til barn, jobb, fritid og meg. Nå virker det mest som han lar eksen styre og ikke gjør noe aktivt for å løse det, dette tar jo all hans energi og han har aldri noen oversikt over hvilke dager han har barnet før dagen kommer. Da sier det jo seg selv at det også blir umulig å få til noe ordentlig dater med meg. Prioriteringene hans er barn, jobb, fritid/kompiser, eks og meg. Jeg skjønner at jeg ikke skal bli prioritert over barnet, og at det fortsatt er tidlig i datingfasen at han ikke vil prioritere meg først når han først ikke jobber. Jeg håper jo at dette bedrer seg når vi blir bedre kjent, men jeg har virkelig mine tvil.

Jeg vet at man må innfinne seg med å bli prioritert bak barnet når man er sammen med en med barn, og det er helt greit for meg. Men tanken på at jeg skal forholde meg til en eks som styrer alt og at han ikke gjør noe med det for å forbedre det sier meg at det ikke blir noe bedre på sikt heller.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 19.46):

Ts her igjen!

Har pratet litt mer med han angående den dagen vi skal møtes nå denne uken og han må tydeligvis spørre eksen om når han kan få låne barnet før han kan gi svar på om han kan eller ikke denne dagen. (han skulle egt låne barnet denne dagen, men det har visst vært mye frem og tilbake om han får lov eller ikke). Dette er tydeligvis noe han ikke vil mase på henne om da det kommer veldig ann på humøret hennes om han får lov til å låne barnet eller ikke. I følge han kan hun synes det er greit ene dagen for så ikke synes det er greit den andre dagen. Han har nå bekreftet at hun bruker barnet mot han og han sier at det ikke er noe han får gjort med det når det er hennes uke og han bare vil låne barnet noen dager. Jeg spurte han samtidig om de har noen avtale for samvær og det har de ikke. 

Så spurte jeg han om han følte han i det hele tatt hadde tid til å prioritere vår relasjon så lenge han hadde såpass utfordringer med eksen og barnet og samtidig mye annet som skjedde i livet. joda, det hadde han og han skulle bli flinkere nå til å vise interesse og prioritere meg osv. Men av det inntrykket jeg fikk av han nå så er det ikke så krise om vi ikke møtes hver uke eller prater sammen på tlf hver dag osv. 

Jeg ser ikke hvordan dette skal gå når han er redd for å provosere henne siden hun bruker barnet mot han og kan nekte han samvær. Hun styrer jo absolutt alt og jeg fatter ikke at han ikke jobber mer aktivt for å få til en avtale om samvær så det slipper å bli så mye frem og tilbake og konflikter med hvem som skal ha barnet når osv. Det skal også tillegges at han jobber borte i ukedagene og driver aktivt med idrett sammen med kompiser på fritiden. 

Han insisterer på at vi skal fortsette å date osv men samtidig virker det jo som han har mer enn nok å ta tak i nå. Jeg tror kanskje ikke hans livssituasjon er noe som går seg til med mindre han jobber aktivt for å forbedre det med eksen og ikke la hun styre.

Jeg skjønner bare ikke hvordan det her skal gå når det allerede er et komplett kaos nå. Her er det hans liv som gjelder med eksen og alt det innebærer også er jeg heldig om jeg får litt tid og interesse hvis det passer sånn. Jeg hadde kanskje håpet at det bedret seg jo mer vi ble kjent, men det virker som han har en del ting han burde ha funnet ut av først før han begynte å date meg.

Dette er bare tull og unnskyldninger for å ikke spikre avtaler med deg. Ikke tro på sånne bortforklaringer! Han VELGER alt dette selv. Han velger å la hennes humør styre når han kan avklare en avtale med deg. Han er ikke interessert. Selv om han sier det til deg, så viser han det ikke i handling. Hvorfor tror du på ordene, men ikke handlingene? 

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 20.08):

Nei, jeg skulle gjerne likt å høre begges side av den saken, han er sikkert ikke den enkleste å leve med han heller. Men nå er det bare den siden jeg har hørt da. Fikk jo i hvert fall bekreftet når vi var sammen sist at eksen liker å ha kontroll over han og blir sur hvis han er med ei annen jente selv om det er slutt. Men mer enn det vet jeg ikke sikkert, annet enn det han har fortalt om eksen som jo er hans side av saken og ikke noe jeg vet med sikkerhet. 

Ts

Nei, det du fikk bekreftet var at han har gitt henne en slags tillatelse til å oppføre seg slik. Enten berettiget eller uberettiget, uansett har han godtatt dette ved å ta telefonen, la henne ringe og blande seg etc. Å skylde på gal eks og at han må sørge for samvær er faktisk tull. Det er ikke slik systemet er. Han velger deg ikke. Slutt å vente på at han skal forstå. Lev ditt liv. 

å ta opp hva du trenger for så at han sier han skal bli bedre er helt latterlig, det er noe man gjør i lange forhold der ting har sklidd ut. Når du dater noen og velger å inngå et forhold med noen må du gjøre det med den de er her og nå, ikke forelske deg i potensialet dems. 

Anonymkode: 267ba...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...