Gå til innhold

Hvor mye kan man forvente når man dater en med barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har datet en fyr i drøyt 2 måneder nå. Vi har møttes 3 ganger totalt og møtene har vart i fra alt til 4 til 2 timer. Første gangen var vi hjemme hos meg og de to andre gangene har vi møttes på halvveien og han har vist meg litt rundt i hans hjemby og vi har vært en liten tur hjemme hos han. Han er dårlig på å planlegge og vi kan avtale en dag, men han vet ikke før på selve dagen om han får det til eller ikke og det fører som oftest til at det blir litt korte møter på sparket. Vi er begge ute etter noe seriøst, men han vil ta det sakte pga barnet, noe jeg har forståelse for.

Jeg er vant til at man viser litt interesse mellom møtene også, f.eks litt småprat om hva man gjør gjennom dagen og kanskje en liten telefonsamtale ila dagen om man får tid. Dette var han veldig flink til i starten, men nå går det veldig opp og ned. Han har sagt at han har mye som skjer om dagen og at  hans kommunikasjon er å sende snapper uten tekst og heller spare samtalene til vi faktisk møtes. Så jeg tror vi er litt forskjellig akkurat der. Han er seriøs og interessert når vi først møtes, og han respekterer at jeg vil vente med sex til det blir mer seriøst mellom oss, han prøver seg dog hver gang men respekterer mitt nei og endrer ikke oppførsel pga det.

Han har et lite barn med en eks som det ble slutt med noen måneder før jul i fjor. Det var hun som gjorde det slutt med han og hun var både utro og de kranglet mye. Når vi møttes sist var vi i hans hjemby og hun ringte han mens vi var sammen, hun spurte om hva han drev med osv og i starten prøvde han å ikke nevne noe om at han var sammen med meg. Men til slutt så sa han at han var med ei jente og da ble hun veldig sur og la på. Hun kan visst ringe han titalls ganger på få minutter og hun bruker også deres barn som pressmiddel mot han for å få det som hun vil siden hun har mest samvær. Så hun har jo et stort kontrollbehov og prøver å kontrollere han med å blande inn barnet. De er helt ferdig med hverandre, men hun liker ikke at han dater noen og hvert fall ikke at det kan bli noe seriøst, så han har fortalt om meg til sin familie og kompiser men hun vet ikke engang at det er samme jente (meg) han er på date med hver gang. Han sier at jeg skal få møte barnet etter hvert og at han skal fortelle om meg til eksen, men at han vil vente til et er seriøst mellom oss for å ikke skape unødvendige konflikter mellom de og at han vet at jeg blir værende før jeg møter barnet.

Nå skal vi egt møtes om noen dager, men han ville ikke si for sikkert at vi kunne møtes da pga at han hadde andre ting som skjedde og han måtte se om han fikk det til først. Jeg skjønner selvfølgelig at barnet kommer først, og det er helt forståelig. Men så kommer jobb, fritidsaktiviteter/kompiser og så meg. Jeg skjønner at han har mye som skjer i livet sitt og at det derfor kan være vanskelig å planlegge, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å bli prioritert nå i startfasen. Jeg har sagt til han at vi må prøve å møtes regelmessig for å se om dette kan bli noe seriøst, og det er han enig i. Så jeg forventer jo egt at vi kan få til et møte i uka. Jeg vet heller ikke om jeg har rett til å "reagere" på at han sjeldent ringer og er veldig opp og ned hvor mye interesse han viser mellom møtene. Som sagt så har vi til nå fått til et lite møte den dagen vi har planlagt, og han viser interesse og initiativ når vi først møtes.

Jeg har ikke barn fra før og er 7 år yngre enn han, dette er første gangen jeg dater noen med barn. Derfor vet jeg ikke hvor mye man kan forvente tidlig i datingfasen og synes det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal navigere det her. Så er det jo også denne eksen som ikke virker helt lett å ha med å gjøre og jeg er redd hun kan bli et stort "problem" i framtiden når hun allerede er så kontrollerende og vil ha et grep på han.

Er det noen som har noen erfaringer eller innspill?

Anonymkode: 745a8...6e1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han er åpenbart ikke veldig interessert i deg. hadde han vært det ville du ikke trengt å føle på alle denne usikkerheten. La ham gå. Ikke ligg med ham. Finn en annen. 

Anonymkode: f25fc...010

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke vær sammen med noen som har et lite barn med noen andre. Han må prioritere barnet.

Anonymkode: 6eb99...599

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det så enkelt som dette: he’s just not that into you.

Ville lagt relasjonen på hylla og gått videre!

Anonymkode: 889ad...0e0

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har barn, kjæresten har ikke. Så da vi begynte å date startet vi relativt raskt med å møtes hos meg etter leggetid på barnet. (Uten overnatting etc, kun besøk) 

De kveldene vi ikke kan møtes, så ringes vi hver kveld og snakker i alt fra 5-30 minutter, forteller om dagen og sier god natt. Begynte med dette ganske tidlig i datingen, og fikk blitt godt kjent over telefon siden muligheter til å møtes var noe begrenset. Og med noe begrenset mener jeg da at jeg ikke kunne ta hele helger fri etc, vi møttes uansett 1-3 ganger pr uke! 

Så jeg er nok enig med den over meg. Han er ikke særlig interessert. Hvem er det som driver samtalen og avtalen fremover? Hvem tar mest kontakt? Hvor mye dabber ting av om du bremser og trekker deg litt tilbake? 

At det finnes en sjalu eks der også er tydelig tegn på at du bør finne noen andre. For hadde han vært ferdig med henne hadde han vært tydelig om at dette hadde hun ingenting med. 

Anonymkode: 267ba...243

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

spør han rett ut tenker jeg, hvor invitert er du egentlig når du ikke prioriterer oss også, spesielt siden han kan prioritere dere når han ikke har samvær med barnet som jeg går ut fra er i ordnede former og avtalt osv osv. 

Anonymkode: f20a9...581

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke barnet som er saken her❤️

Det er moren til barnet… og han…

Jeg er skilt selv, og kjenner mange som er det, og vi som faktisk er ferdige med hverandre, altså vi har faktisk null romantiske følelser, og vi er liksom ferdige med det gamle grumset, holder ikke på som han du dater..

Jeg dømmer ingen altså, alle forhold er forskjellige! 
Men han har ikke vært singel lenge, og dette vil ikke bare gå seg til…

Å date noen med barn er en ting, og å date noen som har en slik relasjon som han din, til exen er en helt annen ting….

Anonymkode: 7681b...50d

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han ble nylig dumpa altså. Jeg tenker at du bør forvente at han skal ha ordna forhold når det kommer til bm og ungen før han begynner å date. Det har han ikke. 

Dette blir kun kaos slik det er nå. 

Anonymkode: 9e84f...0a6

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå skal vi egt møtes om noen dager, men han ville ikke si for sikkert at vi kunne møtes da pga at han hadde andre ting som skjedde og han måtte se om han fikk det til først.

Og det her! Dette er tydelig tegn. Han er ikke redd for at du skal bli opptatt og lage andre avtaler. Når noen ikke vil booke avtale med deg, så svarer du «det går fint, jeg er invitert med på  x så da takker jeg ja til det så lenge du ikke vet, vil ikke kaste bort en dag på å sitte på vent ☺️ Foreslå en ny dag når du har planene klare du!» 

Og så forsøker du ikke avtale mer før han foreslår. 

Anonymkode: 267ba...243

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du det er greit at han prøver seg hver gang, selv om du har uttrykt at du vil vente med sex? Tipper han her mister interessen så fort dere ligger sammen, sikkert det eneste som gjør at han fortsatt har «litt» interesse igjen. Ikke noe å samle på.

Anonymkode: 5a4d7...e38

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes du det er greit at han prøver seg hver gang, selv om du har uttrykt at du vil vente med sex? Tipper han her mister interessen så fort dere ligger sammen, sikkert det eneste som gjør at han fortsatt har «litt» interesse igjen. Ikke noe å samle på.

Anonymkode: 5a4d7...e38

Det mest kvinneguiden svar av dem alle: «Han er bare ute etter sex».

Du manglet bare å få med «rødt flagg» og «dump han», så hadde det vært 10/10.

Anonymkode: e1d76...d58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt mellom han og høsten før jul en gang å det var eksen som gjorde det slutt.. dette er ikke akkurat veldig lenge siden. Tipper han egentlig er ute etter noen og ha sex med, tror egentlig ikke han er helt klar til å gå rett inn i et seriøst forhold så raskt.. selv om han påstår det så oppfører han seg ikke helt sånn. Prøver på sex hver gang dere møtes og lite kommunikasjon mellom møtene deres. Når eksen i tillegg har mest samvær så burde han vel også egentlig vært mer "på" når det kommer til å treffes. 

Dessuten høres denne eksen noe slitsomt ut, er du helt sikker på at de orker dette på sikt ?  Hvordan tror du hun kommer til å reagere den dagen hun får vite at du har truffet barnet, han forteller om deg til henne, dere flytter sammen osv ?? Du må være forberedt på at dette IKKE kommer til å bli enkelt. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei!

Jeg har datet en fyr i drøyt 2 måneder nå. Vi har møttes 3 ganger totalt og møtene har vart i fra alt til 4 til 2 timer. Første gangen var vi hjemme hos meg og de to andre gangene har vi møttes på halvveien og han har vist meg litt rundt i hans hjemby og vi har vært en liten tur hjemme hos han. Han er dårlig på å planlegge og vi kan avtale en dag, men han vet ikke før på selve dagen om han får det til eller ikke og det fører som oftest til at det blir litt korte møter på sparket. Vi er begge ute etter noe seriøst, men han vil ta det sakte pga barnet, noe jeg har forståelse for.

Jeg er vant til at man viser litt interesse mellom møtene også, f.eks litt småprat om hva man gjør gjennom dagen og kanskje en liten telefonsamtale ila dagen om man får tid. Dette var han veldig flink til i starten, men nå går det veldig opp og ned. Han har sagt at han har mye som skjer om dagen og at  hans kommunikasjon er å sende snapper uten tekst og heller spare samtalene til vi faktisk møtes. Så jeg tror vi er litt forskjellig akkurat der. Han er seriøs og interessert når vi først møtes, og han respekterer at jeg vil vente med sex til det blir mer seriøst mellom oss, han prøver seg dog hver gang men respekterer mitt nei og endrer ikke oppførsel pga det.

Han har et lite barn med en eks som det ble slutt med noen måneder før jul i fjor. Det var hun som gjorde det slutt med han og hun var både utro og de kranglet mye. Når vi møttes sist var vi i hans hjemby og hun ringte han mens vi var sammen, hun spurte om hva han drev med osv og i starten prøvde han å ikke nevne noe om at han var sammen med meg. Men til slutt så sa han at han var med ei jente og da ble hun veldig sur og la på. Hun kan visst ringe han titalls ganger på få minutter og hun bruker også deres barn som pressmiddel mot han for å få det som hun vil siden hun har mest samvær. Så hun har jo et stort kontrollbehov og prøver å kontrollere han med å blande inn barnet. De er helt ferdig med hverandre, men hun liker ikke at han dater noen og hvert fall ikke at det kan bli noe seriøst, så han har fortalt om meg til sin familie og kompiser men hun vet ikke engang at det er samme jente (meg) han er på date med hver gang. Han sier at jeg skal få møte barnet etter hvert og at han skal fortelle om meg til eksen, men at han vil vente til et er seriøst mellom oss for å ikke skape unødvendige konflikter mellom de og at han vet at jeg blir værende før jeg møter barnet.

Nå skal vi egt møtes om noen dager, men han ville ikke si for sikkert at vi kunne møtes da pga at han hadde andre ting som skjedde og han måtte se om han fikk det til først. Jeg skjønner selvfølgelig at barnet kommer først, og det er helt forståelig. Men så kommer jobb, fritidsaktiviteter/kompiser og så meg. Jeg skjønner at han har mye som skjer i livet sitt og at det derfor kan være vanskelig å planlegge, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å bli prioritert nå i startfasen. Jeg har sagt til han at vi må prøve å møtes regelmessig for å se om dette kan bli noe seriøst, og det er han enig i. Så jeg forventer jo egt at vi kan få til et møte i uka. Jeg vet heller ikke om jeg har rett til å "reagere" på at han sjeldent ringer og er veldig opp og ned hvor mye interesse han viser mellom møtene. Som sagt så har vi til nå fått til et lite møte den dagen vi har planlagt, og han viser interesse og initiativ når vi først møtes.

Jeg har ikke barn fra før og er 7 år yngre enn han, dette er første gangen jeg dater noen med barn. Derfor vet jeg ikke hvor mye man kan forvente tidlig i datingfasen og synes det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal navigere det her. Så er det jo også denne eksen som ikke virker helt lett å ha med å gjøre og jeg er redd hun kan bli et stort "problem" i framtiden når hun allerede er så kontrollerende og vil ha et grep på han.

Er det noen som har noen erfaringer eller innspill?

Oisann, her var det mye.

Jeg er sammen med en som har barn fra før av. Han har hele veien prioritert oss når han ikke har barna. Vi bor et stykke unna hverandre, men da vi datet så hadde vi i alle fall nesten daglig kontakt på messenger, snap eller etterhvert telefon. Det behøvde ikke være så langvarige samtaler, men vi sjekket inn med hverandre. Hva som er normal frekvens på kontakt varierer nok fra person til person, men helt ærlig så virker han ikke særlig interessert når han ikke prioriterer kontakt, og heller ikke ønsker å legge planer. De fleste voksne mennesker klarer å forplikte seg til avtaler i ganske nær fremtid, så at han ikke gjør det hadde jeg tatt som at jeg var sistevalget når ingenting morsommere skjer.

Og så er det eksen. Hun høres krevende ut! Hvis de er så ferdige med hverandre som han påstår, så må han få stoppet terroriseringen hennes omgående. Har de ikke en foreldresamarbeidsavtale som definerer samværsprosent og lignende? I så fall burde det være førstepri for han å skaffe seg. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at hun skal bruke barnet eller samvær som pressmiddel for å få det som hun vil. Jeg tror denne dama vil bidra til mye konflikt og rot i fremtiden, men hvis du likevel vil satse på denne fyren, så hadde det vært vært under forutsetning at (1) de utarbeider en samværsavtale og holder seg til den, (2) han må ta et oppgjør med henne om hvordan de skal samhandle i fremtiden for slik de holder på nå kan du faktisk ikke være en del av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikke bortforklare hans oppførsel med at han har barn.

Du bør også definere dine grunnleggende krav til en partner, og ikke fire på disse fordi en partner har barn. Barns nødvendige behov må selvsagt ivaretas, men det kan lett brukes som en unnskyldning for andre årsaker til å være slapp på forpliktelser. 

Han her har rot i livet sitt. Han har fått barn med en dame som er utro og ustabil og samarbeider dårlig. Antagelig er dette uttrykk for egenskaper hun hadde også før de satte barn til verden. Han prioriterer ikke å utvikle relasjonen til deg. Ja, det er sikkert at du ikke er viktig nok for ham. Men det er også i tillegg mulig at det er en personlig egenskap hos ham å ikke ta styring i livet sitt, sette seg mål og prioritere ut fra disse, og livet er bare "noe som skjer". En slik mangel på målbevisste prioriteringer vil gjennomsyre hele livet deres hvis dere blir sammen, og når eksen er ustabil i tillegg er det en ganske håpløs konstellasjon.

Jeg tror du bør tenke nøye gjennom om du er tjent med å forsøke å gå videre med denne relasjonen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være han er "into you", men jeg ser jo ut av det du skriver at han har jævlig mye annet å tenke på også. Og det er ikke menn veldig gode på.

Ut fra det du skriver om livssituasjonen hans, så har han jo neppe mentalt overskudd til å gå inn i et nytt forhold. Kan være det er mye uavklart med eksen, familie etc. Kanskje er det det du ser. Ikke sikkert det passer å komme trekkende med en ny kjæreste sånn egentlig.

Men uansett så er jo kommunikasjon viktig. Og tålmodighet.

Anonymkode: 42318...51a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oisann, her var det mye.

Jeg er sammen med en som har barn fra før av. Han har hele veien prioritert oss når han ikke har barna. Vi bor et stykke unna hverandre, men da vi datet så hadde vi i alle fall nesten daglig kontakt på messenger, snap eller etterhvert telefon. Det behøvde ikke være så langvarige samtaler, men vi sjekket inn med hverandre. Hva som er normal frekvens på kontakt varierer nok fra person til person, men helt ærlig så virker han ikke særlig interessert når han ikke prioriterer kontakt, og heller ikke ønsker å legge planer. De fleste voksne mennesker klarer å forplikte seg til avtaler i ganske nær fremtid, så at han ikke gjør det hadde jeg tatt som at jeg var sistevalget når ingenting morsommere skjer.

Og så er det eksen. Hun høres krevende ut! Hvis de er så ferdige med hverandre som han påstår, så må han få stoppet terroriseringen hennes omgående. Har de ikke en foreldresamarbeidsavtale som definerer samværsprosent og lignende? I så fall burde det være førstepri for han å skaffe seg. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at hun skal bruke barnet eller samvær som pressmiddel for å få det som hun vil. Jeg tror denne dama vil bidra til mye konflikt og rot i fremtiden, men hvis du likevel vil satse på denne fyren, så hadde det vært vært under forutsetning at (1) de utarbeider en samværsavtale og holder seg til den, (2) han må ta et oppgjør med henne om hvordan de skal samhandle i fremtiden for slik de holder på nå kan du faktisk ikke være en del av. 

Ts her!

ja, er helt enig med deg! Dette er et sirkus å forholde seg til for min del.

I starten var han veldig "på" i kontakten, spurte masse og virket interessert mellom møtene, ringte meg også hver ledige tid han hadde. Men så ble det veldig opp og ned og nå kan han spørre meg annenhver dag på snap om hvordan det går, men det blir ikke noe videre samtale av det. Jeg har tidligere sagt til han at hvis han er interessert så må han faktisk begynne å vise det også, og da sa han at han skulle bli bedre på dette med kontakt osv men at han synes det ble slitsomt å prate hele tiden. Han har ikke blitt særlig mye flinkere på det heller. 

Jeg tror dette har med eksen og gjøre, at hun har fått nyss i at han dater noen mer seriøst nå og at hun lager problemer over det. De var på et møte angående samvær her forrige uke og de er visst uenige i hvor mye han skal betale henne i forhold til at hun har mest samvær og da bruker hun barnet som pressmiddel når hun ikke får det som hun vil. Hun har barnet i ukedagene og han har barnet annenhver helg, eller så låner han barnet i hennes helger i blant. Jeg vet i hvert fall ikke om noen fast samværsavtale og de har ingen avtale i ferier o.l. Og jeg er helt enig med deg, denne eksen virker som et mareritt og hun ringer han eller sender meldinger hele tiden for ting som ikke har med barnet å gjøre, bare for å høre hva han driver med og hvor han er.

Jeg tenker at jeg spør han nå om han vet noe mer om hvordan det blir den dagen vi skal møtes denne uken, om han da sier at han ikke vet eller må se det Ann. Så gjør jeg som en foreslo over her at jeg skriver "det går fint, jeg er invitert med på  x så da takker jeg ja til det så lenge du ikke vet, vil ikke kaste bort en dag på å sitte på vent". Så ser jeg hva han svarer på det, og hvis han da virker likegyldig så vet jeg vel egt svaret mitt tenker jeg.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor gidder du date en mann med barn fra før? De er jo eid av eksen og vil bli kontrollert hele livet, finn deg en uten! Løp!! 

Anonymkode: 7d7e2...1bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for kort tid siden det ble slutt mellom ham og eksen - hun kontrollerer ham fortsatt. Jeg tror det er best for deg å trekke deg tilbake her. Han har åpenbart nok å slite med og er ikke klar for et nytt forhold.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan være han er "into you", men jeg ser jo ut av det du skriver at han har jævlig mye annet å tenke på også. Og det er ikke menn veldig gode på.

Ut fra det du skriver om livssituasjonen hans, så har han jo neppe mentalt overskudd til å gå inn i et nytt forhold. Kan være det er mye uavklart med eksen, familie etc. Kanskje er det det du ser. Ikke sikkert det passer å komme trekkende med en ny kjæreste sånn egentlig.

Men uansett så er jo kommunikasjon viktig. Og tålmodighet.

Anonymkode: 42318...51a

Ts her!

Ja, jeg vet ikke om jeg bare skal la alt være opp til han nå og se hvordan det går, men samtidig synes jeg det er veldig vanskelig. Han klarte som sagt fint å prioritere kontakt med meg i starten og da var det ingen grunn til å tro at han ikke var interessert. Så ble det veldig opp og ned og da sendte jeg han en melding hvor jeg skrev at han måtte begynne å vise at han var interessert hvis han virkelig er det. Da fikk jeg til svar at det var veldig mye som skjedde i livet hans nå og at han hadde litt ulik energi forskjellige dager, men at han skulle bli flinkere på det. Det har han ikke blitt, hvert fall ikke like flink som han var i starten. Jeg tror dette bunner i eksen, hun krever mye av han med kontrollbehovet sitt og jeg krever litt av han i form av kommunikasjon og treff. 

Jeg føler jo det blir feil av meg å hele tiden måtte kreve av han at han skal kommunisere bedre, ringe osv. Dette er jo noe han skal ha lyst til å gjøre av eget initiativ. 

Men ja, han burde ha avklart samarbeid med eksen og vært sikker på at han hadde tid til å utforske en ny relasjon før han begynte å date meg. Jeg har egt lyst til å sende han en melding å spørre om han vet noe mer om hvordan det blir den dagen vi har planlagt å møtes denne uka. Men han kommer sikkert til å si at han satser på at vi skal møtes men at han ikke vet helt sikkert enda, og at han skal si ifra (enten kvelden før eller samme dag). Vet ikke om jeg har "rett" til å kreve at vi skal planlegge den dagen nå, så lenge han har så mye annet som skjer og det er tidlig i datingfasen. Men samtidig synes jeg det er kjedelig å hele tiden ikke vite om det blir noe date og ikke få planlagt så mye den dagen fordi jeg venter på svar fra han. Jeg har ikke så mye som skjer i mitt liv og er ganske fleksibel sånn sett, kontra han hvor det skjer ting hele tiden. Men det handler jo litt om respekt for min tid også.

Biloba skrev (6 minutter siden):

Du bør ikke bortforklare hans oppførsel med at han har barn.

Du bør også definere dine grunnleggende krav til en partner, og ikke fire på disse fordi en partner har barn. Barns nødvendige behov må selvsagt ivaretas, men det kan lett brukes som en unnskyldning for andre årsaker til å være slapp på forpliktelser. 

Han her har rot i livet sitt. Han har fått barn med en dame som er utro og ustabil og samarbeider dårlig. Antagelig er dette uttrykk for egenskaper hun hadde også før de satte barn til verden. Han prioriterer ikke å utvikle relasjonen til deg. Ja, det er sikkert at du ikke er viktig nok for ham. Men det er også i tillegg mulig at det er en personlig egenskap hos ham å ikke ta styring i livet sitt, sette seg mål og prioritere ut fra disse, og livet er bare "noe som skjer". En slik mangel på målbevisste prioriteringer vil gjennomsyre hele livet deres hvis dere blir sammen, og når eksen er ustabil i tillegg er det en ganske håpløs konstellasjon.

Jeg tror du bør tenke nøye gjennom om du er tjent med å forsøke å gå videre med denne relasjonen. 

Ja, jeg er helt enig. Han og eksen som han fikk barn med flyttet sammen en måned etter de ble kjent og egt før de var i et forhold, så fikk de plutselig barn også ble det slutt. Jeg har fått litt samme inntrykk som du nevner her, det er mye rot og han virker til til å ha lite mål og mening med livet, og bare følge strømmen. Men, han klarer fint å avtale ting med kompiser fram i tid, men med meg er det vanskelig gitt. Jeg har tenkt at det sikkert er fordi vi ikke kjenner hverandre så godt enda, men det burde strengt tatt vært mulig å sette av noen timer til meg en dag på forhånd om han virkelig vil prøve å se om dette kan bli noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finner du deg i dette? Ut fra det du skriver virker det som han var intressert i starten og så har det dabbet av. Sånn kan det jo være i blant. 

Det eneste du kan gjøre noe med er deg selv hvorfor synes du at du ikke fortjener noe bedre enn dette? 

Finn deg en mann som respekterer deg og gjør at du føler deg elsket og sett. 

Han her virker som han har mer enn nok med å takle livet slik det er nå,og en annen ting husk at dette kun er fra hans perspektiv alt det han sier om xn. Hennes versjon er garantert anderledes. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...