Gå til innhold

Biler med dogmode/hundemodus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi tenker å kjøpe oss ny bil etterhvert og vil helst ha en bil med dogmode.. aldri vært så lett å ha med seg hundene før, enn med dogmode, spesielt når en har med seg hundene så og si hele tiden. 

Jeg lurer på hvilke biler som har dette🤔 jeg har hatt tesla y som firmabil, så jeg vet de har slik og det er nok det vi kommer til å kjøpe. Vet også nio, xpeng og polestar har. Men jeg lurer på, er det noen andre biler/merker som har slik funskjon? 

Og om noen her har xpeng g9, er dere fornøyd med bilen og hvordan er dogmode'en der?😊

Anonymkode: d1462...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Audi har, men bare for 30 min i slengen. Vil tippe Vw også har samme greiene. Hvorfor en ikke kan kjøre kjøling over lengre tid har jeg ikke klart å få svar på. 

Anonymkode: f3bf2...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Audi har, men bare for 30 min i slengen. Vil tippe Vw også har samme greiene. Hvorfor en ikke kan kjøre kjøling over lengre tid har jeg ikke klart å få svar på. 

Anonymkode: f3bf2...73e

Takk for svar😊

Åå! Ja litt dumt det ikke går lengre enn 30min da🫤 er dette elbil elle diesel/bensin?

Finnes det egentlig bensin/diesel biler som har noe kjøling til hunder🤔 jeg vil jo egentlig ha bensin/dieselbil, men med tanke på at jeg vil ha dogmode siden jeg bruker min egen bil i jobb og da har med hundene, så må det bli elbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle tesla modellene har 

Anonymkode: 92978...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle tesla modellene har 

Anonymkode: 92978...a5c

Ja vet alle tesla modellene har. Jeg har hatt tesla som firmabil, så er godt kjent med den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen bensin biler i USA leveres med mulighet for å starte motoren via telefonen. I Europa vil jeg anta det er mindre vanlig pga generelt forbud mot tomgangskjøring?

For å benytte kjøling på en bensin bil må motoren gå, eller bilen må være hybrid, slik kjølig kan benytte strøm fra et hybrid batteri?

Varme løses gjerne med parkeringsvarmer. En liten ovn som brenner bensin eller diesel.

Parkeringsvarmer omfattes ikke av tomgangskjørings forbud slik jeg har forstått, og kan ofte startes via telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TBL12 skrev (6 timer siden):

Jeg har sett noen bensin biler i USA leveres med mulighet for å starte motoren via telefonen. I Europa vil jeg anta det er mindre vanlig pga generelt forbud mot tomgangskjøring?

For å benytte kjøling på en bensin bil må motoren gå, eller bilen må være hybrid, slik kjølig kan benytte strøm fra et hybrid batteri?

Varme løses gjerne med parkeringsvarmer. En liten ovn som brenner bensin eller diesel.

Parkeringsvarmer omfattes ikke av tomgangskjørings forbud slik jeg har forstått, og kan ofte startes via telefon.

Måtte du helt dit for å se det? Volvo har har jo hatt det i mange år nå😂

Anonymkode: 3807a...c65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.08):

Vi tenker å kjøpe oss ny bil etterhvert og vil helst ha en bil med dogmode.. aldri vært så lett å ha med seg hundene før, enn med dogmode, spesielt når en har med seg hundene så og si hele tiden. 

Jeg lurer på hvilke biler som har dette🤔 jeg har hatt tesla y som firmabil, så jeg vet de har slik og det er nok det vi kommer til å kjøpe. Vet også nio, xpeng og polestar har. Men jeg lurer på, er det noen andre biler/merker som har slik funskjon? 

Og om noen her har xpeng g9, er dere fornøyd med bilen og hvordan er dogmode'en der?😊

Polestar har vel ikke Dog Mode. Har hatt den bilen i fire år, og har aldri sett den funksjonen. Det er forvaring som holder bilen på 22 grader i 30 minutter, men ikke samme løsning som Tesla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 timer siden):

Polestar har vel ikke Dog Mode. Har hatt den bilen i fire år, og har aldri sett den funksjonen. Det er forvaring som holder bilen på 22 grader i 30 minutter, men ikke samme løsning som Tesla

Åja! Jeg hare bare lest på nettet på hvilke biler som har slik funksjon, og da stod Polestar der. Men kan jo være det ikke stemmer, ellers må det gjelde enkelte modeller kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er elbil er det jo bare å la klimaanlegget stå på dersom den ikke har dogmode.

Anonymkode: e8b08...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om det er elbil er det jo bare å la klimaanlegget stå på dersom den ikke har dogmode.

Anonymkode: e8b08...c2a

Det geniale med Dog Mode er at det kommer opp en beskjed på skjermen med at den står på og antall grader det er i bilen, slik at de som går forbi og ser hunden ikke knuser ruta for å redde...

image.thumb.png.4d114687fb602466bbebb264e8d5b51d.png

I denne artikkelen er det listet opp biler med en eller annen for for funksjon for dyr:

https://elbil.no/elbil-funksjonen-som-kan-redde-liv/

Anonymkode: 5052e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan alle biler ha / få. Monter webasto el.l. Den styrte jeg fra mobilen på begynnelsen av 2000 tallet og kom til varm eller avkjølt bil alt etter årstiden.

Fest lapp på ruten hvis du er hysterisk. Den summer også svakt, som alle vifter, så de fleste skjønner at klimaanlegg er i gang. Ellers virker innlegget mest som du har lært deg et nytt utenlandsk "fremmed ord" 🙄

Anonymkode: 38bf9...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...