AnonymBruker Skrevet i går, 08:49 #1 Del Skrevet i går, 08:49 Valpen min er 7 mmd, og har foreløpig god innkalling. Eneste gangene jeg må fysisk hente ham inn er hvis jeg slipper ham i hundeparken med andre hunder, da har han det alt for gøy. Jeg regner jo med at innkalling kan bli vanskeligere når han nå blir mer og mer "ungdom", og ønsker å trene med langline, men forstår helt ærlig ikke helt bruken. Jeg ser ofte hunder i skogen som kommer springende med 15 meter line bak seg og ingen eier. Det kan vel ikke være helt sånn man gjør det? Noen liner har en løkke ytterst, er det meningen å bruke dem som bånd, altså holde i dem hele tiden? Det er jo upraktisk med 15 meter bånd å holde styr på.. Jeg har også en venninne hvis hund ble skadet av en annen hund som surret hennes fast i sin langline (eieren kom langt bak), og dette er jo virkelig skrekken (eller at han feller et menneske på sin vei). Tips og råd til hvordan jeg jobber med dette mottas med takk 😄 Anonymkode: 4e482...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:56 #2 Del Skrevet i går, 08:56 Jeg bruker langline på turer hvor jeg vil gi hunden mer frihet enn med et vanlig bånd, når den ikke kan gå helt løs. Langlina henger etter han, og jeg holder bare i den hvis jeg fanger han inn. Men min hund går ikke lenger unna meg enn langlina rekker, så den vil aldri løpe av gårde med lina flagrende bak seg. Gjør hunden det er den ikke veltrent nok til å bruke langline og man må øve mer på lydigheten. Jeg lærer mine fra de er valper at de ikke får løpe avgårde, men at de skal være innefor rekkevidde av meg til enhver tid. Anonymkode: 98116...cdc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #3 Del Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker langline på turer hvor jeg vil gi hunden mer frihet enn med et vanlig bånd, når den ikke kan gå helt løs. Langlina henger etter han, og jeg holder bare i den hvis jeg fanger han inn. Men min hund går ikke lenger unna meg enn langlina rekker, så den vil aldri løpe av gårde med lina flagrende bak seg. Gjør hunden det er den ikke veltrent nok til å bruke langline og man må øve mer på lydigheten. Jeg lærer mine fra de er valper at de ikke får løpe avgårde, men at de skal være innefor rekkevidde av meg til enhver tid. Anonymkode: 98116...cdc Takk for svar. Jeg har en mynde som liker å strekke ut litt når han er løs, han er nok av og til mer enn 15 meter unna meg, men han streifer ikke langt. Så jeg bør egentlig trene ham på å være i radiusen av langlinen da? Og med andre ord holde linen i hånden, iallfall nå som det er båndtvang? Anonymkode: 4e482...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #4 Del Skrevet i går, 10:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Jeg har en mynde som liker å strekke ut litt når han er løs, han er nok av og til mer enn 15 meter unna meg, men han streifer ikke langt. Så jeg bør egentlig trene ham på å være i radiusen av langlinen da? Og med andre ord holde linen i hånden, iallfall nå som det er båndtvang? Anonymkode: 4e482...2bf Ja, du må holde i langlinen nå som det er båndtvang hvis han går utenfor rekkevidde (eller tråkkevidde). Hvis ikke er jo hunden teknisk sett ikke i bånd, og risikerer å forstyrre vilt. Anonymkode: 98116...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #5 Del Skrevet i går, 12:17 Vær forsiktig med bruk av dette der det ferdes folk: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/LlVllV/moren-doede-etter-aa-ha-snublet-i-et-langt-hundebaand-paa-tur-i-soermarka Anonymkode: 20a3e...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå