Pimbila Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 (endret) Vi har ikke ordentlig kaffeservice (ikke middag heller for den saks skyld), og har tenkt å begynne å samle på det. Har ikke begynt letingen ennå, men vil gjerne høre med dere først. Jeg vil ha et "rent og pent" service uten så mye motiver. Hva slags service har dere? Hvordan ser det ut? Hvor selges det? Pris sånn ca? Legg gjerne ved link På forhånd takk :-D Endret 16. mars 2006 av Pimbila
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Vi har *tenke* skal vi se...... Ett sett som et i hvitt med gullkant. Ett sett som er i hvitt med blå blomster, litt sånn bestemor type. Ett julesett Holder lenge. Jeg bruke jul til jul og det hvite med gull ellers. Det blå...... vel, det står nå der...........
Gjest Fruktfat Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 har et som er blått med gullkant, kjøpt på bohus for ca 6 år siden. er ikke helt sikker på hvor mye det kosta, men sikkert under 1000 for kopp, skål og asjett til 12. og et i samme som middagsserviset, ivoiry fra villeroy & boch (?). det er krembeige/hvitt med gullkant, koster ca 700 for kopp, skål og asjett.
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 Har middagsservice fra "Höganës". Det er ordentlig "rent og pent" ettersom det er helt ensfarget. Frisker det opp med å ha to forskjellige farger, og det går an å få talerkner og fat i forskjellige fasonger. Kjempegreit i forhold til at alt går sammen, det er flott til hverdag og fest, det tåler masse bruk, og man kan alltids supplere senere. Tror pris pr tallerken er ca 200,- Kaffeservise har jeg et litt dyrt porsgrunnservise som desverre har gått ut av produksjon. Men det er et litt "gammeldags" snirklette ett med blå og gullfarget kant. Dette er desverre så pent at det knapt brukes. Bruker isteden kaffekrus fra bohus eller kanskje de fra "höganës# hvis vi skal ha det til å matche.
Imax Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Vi har Paradisio fra Porsgrunn som har røde valmuer og blå fugler. Litt moderne i motivet. Likte det godt og for meg passet det bra, fordi det har både te- og kaffekopper. Jeg drikker nemlig ikke kaffe, og ville gjerne ha felles service.
Gjest Ester Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Et som jeg har fått i innmeldingspremie i Bokklubben.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Ikea 365+, både middag og frokost/kaffe. Billig og bra. Har ikke noe "finservise", er vel litt funksjonalist. Og så har jeg fått et gammelt småblomstret kaffeservise fra Porsgrund av min bestemor, det brukes kanskje et par ganger i året.
ashera Skrevet 14. mars 2006 #10 Skrevet 14. mars 2006 Wedgwood Colorado, rene linjer, enkel kant oppe. Nydelig glasur. Colorado er gått ut av produksjon nå, men samme fasong kopper finnes med annen dekor. Prisklassen er relativt høy, men koppene er veldig flotte!
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #11 Skrevet 14. mars 2006 Porsgrunds Polèrgull, et enkelt og klassisk servise.
Anna B. Skrevet 14. mars 2006 #12 Skrevet 14. mars 2006 Vi har Saturn fra Porsgrund. Det er hvitt med en sølvkant øverst / ytterst.
Cata Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 Vi har Saturn fra Porsgrund. Det er hvitt med en sølvkant øverst / ytterst. ← Liten avsporing: Har siklet litt etter middagsserviset deres, men tåler sølvkanten oppvaskmaskin? Eller må man fram med Zalo og oppvaskbørste?
Anna B. Skrevet 14. mars 2006 #14 Skrevet 14. mars 2006 Liten avsporing: Har siklet litt etter middagsserviset deres, men tåler sølvkanten oppvaskmaskin? Eller må man fram med Zalo og oppvaskbørste? ← Jeg vasker det i oppvaskmaskinen, og det ser fremdeles like fint ut Men det er jo ikke så ofte det er i bruk da... Mener jeg har hørt at alle produktene til Porsgrund tåler oppvaskmaskin forresten
liv Skrevet 14. mars 2006 #15 Skrevet 14. mars 2006 Vi har Saturn fra Porsgrund. Det er hvitt med en sølvkant øverst / ytterst. ← Vi og, tåler oppvaskmaskin men ikke micro
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #16 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har mange sett jeg.... har arvet 3 sett som jeg ikke akkurat bruker til hverdags. Det ene er slik typisk bestemor mønstert med roser, det har jeg enda ikke brukt. Men om en 20 års tid tenker jeg De to andre har jeg brukt en del i bursdager, når vi har gjester til kaffen på søndag ol. Det jeg bruker mest er kremfargtet med en gullkant ytterst, ellers er det ikke mønster på det. Utenom disse to settene har jeg 2 som jeg bruker til "hverdags" Det ene er vel heller et frokostservise og ikke kaffeservise. Vet aktisk ikke hva noen av de heter, de settene jeg har arvet er vel en 50-60 år gamle, så de finnes vel ikke på markedet heller....
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #17 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har sånn kaffeservice hvor jeg av og til får sjenket kaffe oppi koppen...
salsera Skrevet 15. mars 2006 #18 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg har et miniservise som jeg fikk i gave for noen år siden (4 personer) og ellers fra Ikea. Endret 15. mars 2006 av salsera
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #19 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har ikke kaffeservice, det er noe jeg som regel mottar når jeg ikke her hjemme. Men har flere kaffeserviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå