Gå til innhold

Er det noen her som fortsatt kjøper bæreposer i butikkene?

Perine

Anbefalte innlegg

Perine skrev (13 timer siden):

Ja, det virker som at ganske mange her på forumet fortsatt kjøper bæreposer. Jeg ser stadig færre som gjør det, men i kassen spør de fortsatt automatisk om jeg skal ha pose.    Gjennomsnittet er fortsatt 70 poser, og det har sunket.

Snodig, men et av minnene jeg har igjen fra den tiden jeg brukte butikkenes bæreposer, er poser som revnet og håndtak som røk, og et kålhode som trillet bortover gulvet.

Har aldri opplevd at de har revnet. Da har du for mye i posen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Perine skrev (På 1.4.2025 den 10.42):

Nå blir de snart dyrere igjen. Plastposeprisene øker igjen | ABC Nyheter

Det begynner å bli kun et svakt minne for meg, og jeg droppet disse for minst 7-8 år siden .  En av grunnene var nok at jeg alltid hadde et lager av handlenett liggende i bilen, og senere har jeg vanligvis hatt 2-3 i vesken, lommene osv. Jeg sluttet fordi jeg skjønte at posene gjorde varene unødvendig dyrere. Andre, med mye bedre råd, har også droppet dem, for de liker heller ikke å kaste penger.

Det er sjelden jeg ser noen som pakker varer i butikkenes bæreposer lenger, og var litt overrasket da denne artikkelen sier at vi fortsatt har et gjennomsnitt på 70 stk i året. Det har jo gått ned da, for tidligere brukte vi mange flere.

Hvorfor gidder man fortsatt å kjøpe bæreposer til 6,50 pr stk? Hva skal til for å slutte med det?

Spør av nysgjerrighet 🤣

Kjøper når jeg glemmer de andre eller hvis jeg har handlet veldig mye så må jeg kjøpe en pose. 

Anonymkode: 29bbe...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har som regel med gjenbruksposen fra Coop. Fyller panteflasker i den, og da blir den "automatisk med" samt at jeg har ett par eldre plastposer liggende oppe i den.

Anonymkode: 299d6...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (21 minutter siden):

Har aldri opplevd at de har revnet. Da har du for mye i posen.

Ja, det hadde jeg sikkert.  Det hendte ofte at jeg handlet og lurte på hvor mange poser jeg trengte.  Av og til utfordret jeg nok skjebnen og sa for få, og andre ganger passet det bedre.  Men det var heller ikke alle poser som tålte like mye. Stor forskjell på kvaliteten. Godt mulig at det er bedre nå, vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke helt argumentet med at de er best til søppel: jeg er oppvokst med disse til søppel, og det var et sabla herk å sjekke om det var blitt hull i de! Nei, de tåler ikke skarpe kanter fra varer med plast f.eks., så man risikerer masse gris og søppel som detter ut. Måtte derfor alltid sikre med 2 stk, og satse på at hullene ikke overlappet. 

Europris har ruller som fungerer veldig bra. Husker ikke når jeg oppdaget disse, men skulle ønske det var før. Tror butikkene har laget dårlige poser på rull med vilje, så man skulle fortsette med handleposer. Jeg var vant til å bruke dobbelt av disse dårlige også, men med europris sine, så blir det sjeldent hull, og man trenger bare en. 

Anonymkode: 83223...df4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bruke handlenett mest mulig, men det hender det glipper. Særlig hvis jeg handler annet enn mat, men er på senteret og kjøper klær el.l. Mannen er ikke så god på å huske handlenett, så til sammen har vi litt å gå på. 

Søppelposer på rull fungerer helt fint, ikke opplevd at de revner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 14.16):

Mange av oss må gå et godt stykke for å hive søpla, så da tar man det som regel på vei til butikken eller jobb. Da er det ganske upraktisk å dra med seg hele bøtta 😅

Anonymkode: b95a3...105

Javel men da får du bare miste det som er i posen da. Ser ikke at det er så upraktisk da. 

Anonymkode: 4ddd7...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...