Gå til innhold

Er det noen her som fortsatt kjøper bæreposer i butikkene?

Perine

Anbefalte innlegg

Blitt bedre legger alltid ekstra handlenett sammen med flasker som skal pantes. Men synes det er dårlig at du må betale for pose når du kjøper dyre ting som klær osv.

Anonymkode: df175...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan knyte plastposene så de blir ganske tette, dessuten er de tynne håndtakene vonde å bære 5-6 kg i opptil 1km . Må tåle regn og snø og kunne settes på bakken.

Anonymkode: f785d...e54

Finnes handlenett med glidelås og brede reimer. 

Anonymkode: ef4ea...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 10.47):

Ja, må ha noe å kaste bosset i.

Anonymkode: 173ce...485

Du får kjøpt sånne ruller med avfallsposer. 🤷🏻‍♀️ Koster mellom 12 og 15 kroner for 20 poser. 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MonJean skrev (1 time siden):

Du får kjøpt sånne ruller med avfallsposer. 🤷🏻‍♀️ Koster mellom 12 og 15 kroner for 20 poser. 🤷🏻‍♀️

Det vet jeg, og fortsetter å kjøpe bæreposer.

Anonymkode: 173ce...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (På 1.4.2025 den 13.14):

Ja, når posen revner mens man tar den ut av søppeldunken under vasken, så renne søppelet utover kjøkkengulvet. De tåler ingen verdens ting, så helt ubrukelig oppfinnelse. 

Aldri opplevd med europris sine.

Anonymkode: 46b7e...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper som regel noen plastposer enda for er ikke alltid vi har med 10 handlenett når vi er på spontan handletur. Jeg er nok mer for å spare penger på handlett enn mannen min for han bryr seg ikke. Så er liksom mitt ansvar å huske på de handlenettene.

Anonymkode: 5fd91...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det hender bare en sjelden gang at vi kjøper bærepose, hvis vi har glemt nett.

Men vi har fått en god rutine på å ta med nett i bilen. Vi kjøper egen rull med avfallsposer, det er mye billigere enn bæreposer.

Anonymkode: 26584...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tar alltid med handleposer fordi vi bruker dem som søppelposer hjemme. Så for vår del er det mest praktisk... selv om det betyr noen kroner mer. Akkurat det plager meg ikke stort. 😊

Anonymkode: 74f64...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yep, klarer ikke legge til meg vanen å ta med handlenett. Idiotisk men sant. 

Anonymkode: da666...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemmer så og si aldri å ta med pose hjemmefra. Trur det har skjedd én gang de siste par årene. Da kjøpte jeg ikke pose, men fylte jakkelommene, bukselommene, og begge hendene. Så sikkert dust ut der jeg gikk hjem (ja, gikk), men jeg kjøper bare ikke pose. Det skjer ikke.

Anonymkode: 33614...ca3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perine skrev (På 1.4.2025 den 10.42):

Nå blir de snart dyrere igjen. Plastposeprisene øker igjen | ABC Nyheter

Det begynner å bli kun et svakt minne for meg, og jeg droppet disse for minst 7-8 år siden .  En av grunnene var nok at jeg alltid hadde et lager av handlenett liggende i bilen, og senere har jeg vanligvis hatt 2-3 i vesken, lommene osv. Jeg sluttet fordi jeg skjønte at posene gjorde varene unødvendig dyrere. Andre, med mye bedre råd, har også droppet dem, for de liker heller ikke å kaste penger.

Det er sjelden jeg ser noen som pakker varer i butikkenes bæreposer lenger, og var litt overrasket da denne artikkelen sier at vi fortsatt har et gjennomsnitt på 70 stk i året. Det har jo gått ned da, for tidligere brukte vi mange flere.

Hvorfor gidder man fortsatt å kjøpe bæreposer til 6,50 pr stk? Hva skal til for å slutte med det?

Spør av nysgjerrighet 🤣

Tror de koster 7 kr stk nå. Nesten like mye som vanlige bæreposer. Litt bananas egentlig..

Anonymkode: 7601a...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt handlenett siden den tida posene var gratis (ja, jeg er gammel...). Kjøper søppelposer på rull på Europris eller Rusta.

Anonymkode: e613d...57e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 14.10):

Bær det ut i bøtta den står i. Ikke verre enn det! 

Anonymkode: 4ddd7...839

Mange av oss må gå et godt stykke for å hive søpla, så da tar man det som regel på vei til butikken eller jobb. Da er det ganske upraktisk å dra med seg hele bøtta 😅

Anonymkode: b95a3...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...