AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:10 #81 Del Skrevet tirsdag kl 12:10 Rosalilje84 skrev (1 time siden): Jeg gjør. Disse posene på rull er ubrukelige, og det er både ekkelt og tidkrevende å plukke søppel fra gulvet når posen revner bare man tar i den eller kaster noe med skarpe kanter. Hva skal til? Lag ordentlige avfallsposer, ikke denne resirkulerte dritten som tåler ingenting. Bær det ut i bøtta den står i. Ikke verre enn det! Anonymkode: 4ddd7...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei-jente Skrevet tirsdag kl 12:11 #82 Del Skrevet tirsdag kl 12:11 Jeg bruker som regel handlenett. Da sparer jeg 10-20 kr i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:23 #83 Del Skrevet tirsdag kl 12:23 Perine skrev (40 minutter siden): Da er du motsatt av de jeg kjenner, som antakelig vasser i penger. De vil heller investere så mye de kan av pengene sine og se at de yngler enda mer. En storhandel på butikken, 10 bæreposer= 65 kr i søpla. Jepp, de er grådige og vil ha mer. Anonymkode: 173ce...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet tirsdag kl 12:24 #84 Del Skrevet tirsdag kl 12:24 AlternativX skrev (1 time siden): Hvor mye kvalitet trenger du av en søppelpose? Aldri hatt problemer med mine ihvertfall. Men kjør på med handleposer du👌 hehe var forsøk på en liten spøk, som du ser nedføre der så har jeg og så og si kuttet ut handleposer, bruker selv ruller med poser til søppelet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:25 #85 Del Skrevet tirsdag kl 12:25 Jeg har som regel med meg handlenett, har flere, så noen ligger alltid i bilen. Mannen min synes handlenett er flaut, og kjøper pose. Jeg er der at jeg synes det er flaut å kjøpe pose jeg da, men.. i dag hadde jeg handlet på en butikk og fylt opp handlenettene jeg hadde med. Så skulle jeg inn på en annen butikk for å kjøpe noe småtteri, men så ble det litt mer likevel. Da kjøpte jeg heller et nytt handlenett til 10 kr enn en pose. Anonymkode: d80df...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet tirsdag kl 12:25 #86 Del Skrevet tirsdag kl 12:25 Rosalilje84 skrev (1 time siden): Ja, som revner bare man kaster annet enn bomull der. Veldig artig å stå og plukke søppel fra gulvet, pakke den i to nye poser og håpe at disse nye ikke revner igjen. Aldri hatt problemer med. Men det finnes vel mange typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:25 #87 Del Skrevet tirsdag kl 12:25 Hololo skrev (Akkurat nå): hehe var forsøk på en liten spøk, som du ser nedføre der så har jeg og så og si kuttet ut handleposer, bruker selv ruller med poser til søppelet. Egentlig ufattelig at søppelkvern i vasken ikke er mer vanlig i Norge. Hadde gjort en stor forskjell. Anonymkode: 173ce...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:43 #88 Del Skrevet tirsdag kl 13:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, de er grådige og vil ha mer. Anonymkode: 173ce...485 Det blir jo ikke mer penger av å kaste de bort på plastposer. Anonymkode: cb906...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:46 #89 Del Skrevet tirsdag kl 13:46 Rosalilje84 skrev (2 timer siden): Jeg gjør. Disse posene på rull er ubrukelige, og det er både ekkelt og tidkrevende å plukke søppel fra gulvet når posen revner bare man tar i den eller kaster noe med skarpe kanter. Hva skal til? Lag ordentlige avfallsposer, ikke denne resirkulerte dritten som tåler ingenting. De rosa og lilla rullene fra europris koster 10 kr og er skikkelig sterke, de er nesten alltid utsolgt her, de tåler en skikkelig støyt. Anonymkode: db549...1d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:29 #90 Del Skrevet tirsdag kl 14:29 Hvis man kunne lukket handlenettene og de tålte like mye som plastposene, kunne jeg kanskje. Anonymkode: f785d...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:35 #91 Del Skrevet tirsdag kl 14:35 Jeg hadde skjønt plastposehysteriet dersom vi alle ikke likevel kjøpte plastposer til å kaste søppelet i... de veger noen gram mindre, men de rommer også mindre, så vi bruker jo bare flere, og er oppe i samme plastinnhold, om ikke mer. Et av klimatiltakene fra EU som er helt latterlige, på linje mer korkene som er limt fast i flaska... med vår panteordning i Norge er det unøvdendig. Anonymkode: fb2e6...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet tirsdag kl 14:36 #92 Del Skrevet tirsdag kl 14:36 Jeg har stort sett alltid handlenett liggende i bilen, og skulle jeg ha glemt det, så venter jeg med å handle 😅 Evt. kjøper et handlenett istedenfor plastpose, for de koster omtrent det samme. Nå er det forresten tilbud på handlenett på Rema til kr 6,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:38 #93 Del Skrevet tirsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis man kunne lukket handlenettene og de tålte like mye som plastposene, kunne jeg kanskje. Anonymkode: f785d...e54 Handlenettene tåler jo mer enn plastposene, og det er jo heller ikke lukking på plastposer. Man kan jo også få nett med lukking, om man ønsker det. Anonymkode: 2d233...3db 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet tirsdag kl 14:41 Forfatter #94 Del Skrevet tirsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): De rosa og lilla rullene fra europris koster 10 kr og er skikkelig sterke, de er nesten alltid utsolgt her, de tåler en skikkelig støyt. Anonymkode: db549...1d3 Jeg bruker disse, og det har aldri skjedd noen ulykker med dem i søppelbøtta. Både pose og bærehåndtak holder fint til jeg får båret det ut i søppeldunken. Europris har noen brune og grønne ruller også. De er litt dyrere, men visstnok sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:41 #95 Del Skrevet tirsdag kl 14:41 Vera skrev (2 timer siden): Så det handler egentlig ikke så mye om miljø da eller..? Teit hele greia, om du ser reels om ting i Japan er det sykt mye plastikk på alt, men japanere kaster inne søppel rundt overalt så de kan ha det. Nordmenn må bare slutte å kaste søppel rundt overalt. Også de som snuser og røyker, æsj Anonymkode: 9a7c1...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:50 #96 Del Skrevet tirsdag kl 14:50 Perine skrev (9 minutter siden): Jeg bruker disse, og det har aldri skjedd noen ulykker med dem i søppelbøtta. Både pose og bærehåndtak holder fint til jeg får båret det ut i søppeldunken. Europris har noen brune og grønne ruller også. De er litt dyrere, men visstnok sterkere. Takk for tips, visste ikke at de hadde bedre enn de rosa, jeg liker de godt. Anonymkode: db549...1d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet tirsdag kl 14:55 Forfatter #97 Del Skrevet tirsdag kl 14:55 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for tips, visste ikke at de hadde bedre enn de rosa, jeg liker de godt. Anonymkode: db549...1d3 Avfallspose 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:28 #98 Del Skrevet tirsdag kl 18:28 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det blir jo ikke mer penger av å kaste de bort på plastposer. Anonymkode: cb906...ef3 Nei, men da er man ikke så grådig heller. Anonymkode: 173ce...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet tirsdag kl 19:11 #99 Del Skrevet tirsdag kl 19:11 Husker ikke sist engang, det er så mange år siden det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:35 #100 Del Skrevet tirsdag kl 19:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Handlenettene tåler jo mer enn plastposene, og det er jo heller ikke lukking på plastposer. Man kan jo også få nett med lukking, om man ønsker det. Anonymkode: 2d233...3db Kan knyte plastposene så de blir ganske tette, dessuten er de tynne håndtakene vonde å bære 5-6 kg i opptil 1km . Må tåle regn og snø og kunne settes på bakken. Anonymkode: f785d...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå