Rosalilje84 Skrevet tirsdag kl 11:14 #61 Del Skrevet tirsdag kl 11:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Plukke søppel fra gulvet? Men ja, de er faktisk ganske ubrukelige. Jeg fylte en sånn pose med klær for å ta med til gjenbruksstasjonen (klassiker at vi skal bli mer miljøvennlige og må langt avsted for å levere), og posen revnet selv om det bare var tekstiler i den. Kan ikke bæres etter hanken, man må bære den med begge armer og får dermed ikke flere med seg for hver tur. Anonymkode: b95a3...105 Ja, når posen revner mens man tar den ut av søppeldunken under vasken, så renne søppelet utover kjøkkengulvet. De tåler ingen verdens ting, så helt ubrukelig oppfinnelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:14 #62 Del Skrevet tirsdag kl 11:14 Forstår ikke noen kjøper disse plastposer fra matbutikken. Du kan jo nesten ikke ha noen varer opp i de før de går i stykker. Har brukt handlenett i mange år. De egensydd handlenettene mine tåler minst 9 kg (6pk 1,5 l cola) mens de fra kiwi kan du jo knapt ha noe med vekt i. Anonymkode: bb2af...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet tirsdag kl 11:20 #63 Del Skrevet tirsdag kl 11:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er merkelig å omtale noe slikt som dyrt. Bryr jeg lite om jeg bruker noen hundrelapper i året på plastposer. Bruker nett når jeg kjører da det er mer praktisk og bedre å bære. Men... fra et miljøperspektiv er alle disse nettene en mye større versting enn handleposer. Anonymkode: 7b982...e23 Ikke sant? Og likevel oppfører folk seg som om de er moralsk overlegne som ikke bruker bæreposer. Altså da får folk slutte med engangskopper, plastflasker (og metallbokser), slutte å handle nips på IKEA og kutte oppussingsraten med 60-70%. Bedre med bæreposer enn andre søppelposer. De tåler mye mer, så pleier å ha noen liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:22 #64 Del Skrevet tirsdag kl 11:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare hvis jeg glemmer å ta med. Anonymkode: cb906...ef3 Samme her, jeg hadde da med en papirpose fra en annen butikk, men så røk den, fikk gratis i kassen på Kiwi🤓 Anonymkode: 9a7c1...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet tirsdag kl 11:23 #65 Del Skrevet tirsdag kl 11:23 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde aldri giddet dette. Høres insane ut å fly en rull med plastposer over halve kloden for å skulle spare noen fattige kroner. Anonymkode: 173ce...485 Temu er generelt drit. Miljømessig på bunn, elendige arbeidsforhold og 90% søppel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet tirsdag kl 11:25 #66 Del Skrevet tirsdag kl 11:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her, jeg hadde da med en papirpose fra en annen butikk, men så røk den, fikk gratis i kassen på Kiwi🤓 Anonymkode: 9a7c1...a70 Kjøpte en fin papirpose på Joker til 1,50kr billigere enn plastposene. Usikker på holdbarheten men syns flere butikker kunne tilbudt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:27 #67 Del Skrevet tirsdag kl 11:27 Rosalilje84 skrev (19 minutter siden): Jeg gjør. Disse posene på rull er ubrukelige, og det er både ekkelt og tidkrevende å plukke søppel fra gulvet når posen revner bare man tar i den eller kaster noe med skarpe kanter. Hva skal til? Lag ordentlige avfallsposer, ikke denne resirkulerte dritten som tåler ingenting. De svarte eller mørke avfallsposene er også dårlig renset når plasten blir resirkulert tydligvis for det lukter søppel av de. Så de vil jeg i hvert fall ikke ha mat eller klær i. Og de små typene er ekstremt tynne så de revner bare man ser hardt på de... Anonymkode: 7a03c...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet tirsdag kl 11:31 #68 Del Skrevet tirsdag kl 11:31 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De svarte eller mørke avfallsposene er også dårlig renset når plasten blir resirkulert tydligvis for det lukter søppel av de. Så de vil jeg i hvert fall ikke ha mat eller klær i. Og de små typene er ekstremt tynne så de revner bare man ser hardt på de... Anonymkode: 7a03c...a5d Ja, de stinker død og fordervelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet tirsdag kl 11:33 #69 Del Skrevet tirsdag kl 11:33 AlternativX skrev (2 timer siden): Finner billigere søppelposer enn handleposer. Det er fremdeles plastposer. #berenevner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet tirsdag kl 11:36 #70 Del Skrevet tirsdag kl 11:36 Vinterjenta skrev (11 minutter siden): Temu er generelt drit. Miljømessig på bunn, elendige arbeidsforhold og 90% søppel. Vis meg hvordan plastposer fra TEMU er verre enn plastposer kjøpt på Europris? Jeg påstår ikke at du tar feil, jeg er bare nysgjerrig på hvordan du kan være så skråsikker. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:38 #71 Del Skrevet tirsdag kl 11:38 Perine skrev (2 timer siden): Nå blir de snart dyrere igjen. Plastposeprisene øker igjen | ABC Nyheter Det begynner å bli kun et svakt minne for meg, og jeg droppet disse for minst 7-8 år siden . En av grunnene var nok at jeg alltid hadde et lager av handlenett liggende i bilen, og senere har jeg vanligvis hatt 2-3 i vesken, lommene osv. Jeg sluttet fordi jeg skjønte at posene gjorde varene unødvendig dyrere. Andre, med mye bedre råd, har også droppet dem, for de liker heller ikke å kaste penger. Det er sjelden jeg ser noen som pakker varer i butikkenes bæreposer lenger, og var litt overrasket da denne artikkelen sier at vi fortsatt har et gjennomsnitt på 70 stk i året. Det har jo gått ned da, for tidligere brukte vi mange flere. Hvorfor gidder man fortsatt å kjøpe bæreposer til 6,50 pr stk? Hva skal til for å slutte med det? Spør av nysgjerrighet 🤣 Alltid. Fordi jeg er lat, har mer enn nok penger, og ikke gidder å bry meg. Anonymkode: a33e3...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:39 #72 Del Skrevet tirsdag kl 11:39 Rosalilje84 skrev (23 minutter siden): Ja, når posen revner mens man tar den ut av søppeldunken under vasken, så renne søppelet utover kjøkkengulvet. De tåler ingen verdens ting, så helt ubrukelig oppfinnelse. Skjønner ikke hvor du får de posene, de jeg kjøper på rull går ikke i stykker. Jeg må gå ett stykke for å kaste bosset, dunkene står 400 meter borti gata. De rullene med lilla, blå, rosa poser holder godt. Anonymkode: deda1...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:42 #73 Del Skrevet tirsdag kl 11:42 I stedet for å øke prisene jevnt og trutt, hvorfor kan de heller ikke bare innføre pant på posene? Anonymkode: cb98d...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet tirsdag kl 11:43 Forfatter #74 Del Skrevet tirsdag kl 11:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alltid. Fordi jeg er lat, har mer enn nok penger, og ikke gidder å bry meg. Anonymkode: a33e3...ff6 Da er du motsatt av de jeg kjenner, som antakelig vasser i penger. De vil heller investere så mye de kan av pengene sine og se at de yngler enda mer. En storhandel på butikken, 10 bæreposer= 65 kr i søpla. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet tirsdag kl 11:44 #75 Del Skrevet tirsdag kl 11:44 Snok1 skrev (3 minutter siden): Vis meg hvordan plastposer fra TEMU er verre enn plastposer kjøpt på Europris? Jeg påstår ikke at du tar feil, jeg er bare nysgjerrig på hvordan du kan være så skråsikker. På forhånd takk. https://www.framtiden.no/artikler/temu-er-helt-krise-for-natur-og-folk https://www.nettavisen.no/nyheter/klimaministeren-ut-mot-temu-kjop-klar-et-annet-sted/s/5-95-1789355 https://www.ifinnmark.no/forby-temu-na/o/5-81-2186672 https://www.bbc.com/news/business-65990529 Også er det jo dette med å frakte ting over halve jorda for at det skal komme hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:45 #76 Del Skrevet tirsdag kl 11:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare hvis jeg glemmer å ta med. Anonymkode: cb906...ef3 Like surt hver gang Anonymkode: db549...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:47 #77 Del Skrevet tirsdag kl 11:47 Jeg begynte med sekk og nett lenge før plastposene ble dyre. Har ikke bil, og synes det er mye mer behagelig å gå med sekk og/eller noe hengende fra skuldra enn de bæreposene. Har alltid et par nett i veska og et par i sekken, så jeg har ikke kjøpt pose på mange år. Vasker nettene med jevne mellomrom, så uhygienisk er de ikke, som en skrev tidligere. Skjønner heller ikke dere som strever sånn med søppelposer fra rull som revner. Jeg har brukt det like lenge som jeg har brukt sekk og handlenett, og ennå ikke opplevd at de har revnet, enten de kommer fra Rema, Europris eller Meny. Anonymkode: 410e9...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet tirsdag kl 11:48 #78 Del Skrevet tirsdag kl 11:48 Bestiller så og si all maten min fra Oda. Om jeg spontant er innom en butikk, kjøper jeg pose om ikke jeg har med sekk eller stoffpose. Poseprisen utgjør kun en umerkelig del av kostnaden for handleturen, så tenker egentlig ikke på at posen koster noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet tirsdag kl 11:50 #79 Del Skrevet tirsdag kl 11:50 Kjøper handlenett/tykke handleposer, for det skal være mer miljøvennlig.... hvis man bruker den samme posen flere tusen ganger, noe jeg ikke tror den ville overlevd, dessverre. Ellers kjører jeg søppelposer på Europris, så trenger ikke de dyre butikkposene til søppel; kjøper de bare hvis jeg har glemt mine egne poser. Har vært slik i noen år nå, men glemmer fortsatt poser innimellom, eller handler uplanlagt og må kjøpe pose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet tirsdag kl 12:03 #80 Del Skrevet tirsdag kl 12:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bestill på Temu! Masse penger å spare. Anonymkode: ce59c...c0e Så det handler egentlig ikke så mye om miljø da eller..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå