AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:38 #41 Del Skrevet tirsdag kl 10:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner noen som gjør det på trass 🙄 Anonymkode: 24344...6f5 Perine skrev (Akkurat nå): Ha ha, det finnes noen slike 😂 Kanskje bæreposen har blitt det nye statussymbolet? Pose, ja, gi meg tre! Ikke noe å spare på 💵😎 Anonymkode: b95a3...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:42 #42 Del Skrevet tirsdag kl 10:42 Stort sett ikke, men hvis jeg tar en spontan handletur når jeg likevel er ute og kjører fordi jeg kommer på noe jeg skulle hatt, eller bare synes det er greit å handle mens jeg likevel er ute, så må jeg fort det. Eller handler mer enn jeg skulle, så det ikke får plass i det nettet jeg har med. Men prøver å unngå det, føles helt meningsløst. Anonymkode: a7d42...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:47 #43 Del Skrevet tirsdag kl 10:47 Det eldste handlenettet mitt er 30+ år gammelt i kraftig bomull og kjøpt i Danmark. Det er fortsatt i jevnlig bruk og blir med i håndklevasken innimellom, så jeg har for det meste brukt handlenett i mange år. Kan ikke huske sist jeg betalte for plastpose, men er nok noen år siden. Har sydd noen selv også av gamle tekstiler. Så har jeg noen i nylon? som brukes innimellom. De er ikke like sterke som solide bomullsnett og jeg husker ikke like lett å slenge de med på i en vaske. Føles uansett ut som symbolpolitikk. Anonymkode: 11f44...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:52 #44 Del Skrevet tirsdag kl 10:52 Jeg husker ikke sist jeg kjøpte en pose. Jeg har hatt handlenett og sekk i 20 år. Da fikk jeg mitt første barn, og uten bil var det lettere å få med seg mer varer når jeg hadde ryggsekk og hjemmesydde nett i kurven under vogna. Jeg husker folk så skikkelig rart på meg den gangen. Det var liksom bare meg og bestemødre med trillebag som ikke kjøpte pose 😅 Anonymkode: 44314...d4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet tirsdag kl 10:54 #45 Del Skrevet tirsdag kl 10:54 Stort sett bruker jeg medbrakte handlenett - kjøper kun hvis jeg skulle ha glemt å ta med. Handler stort sett en gang i uken, så sånn sett enkelt å huske på - men hvis jeg skulle stikke innom butikken på vei fra jobb fordi vi er tom for noe i løpet av uken har jeg som regel ikke med meg handlenett hjemmefra (burde jo klare å ha et par liggende fast i bilen - men glemmer legge de ut igjen etter varene er pakket opp inne😅) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:54 #46 Del Skrevet tirsdag kl 10:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er merkelig at det skal økes fra 3 til 4 kr. Her jeg bor har det vært 5 kr lenge. Anonymkode: b06bf...6c9 Hæ? På nyhetene sa de at de skulle økes til 6,50 Anonymkode: 44314...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:57 #47 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 Prøver å unngå det, men det hender jo at jeg glemmer å ta med poser, eller jeg plutselig skal inn på butikken litt uplanlagt. Ser endel som kjøper poser enda ja. Anonymkode: 4a353...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:58 #48 Del Skrevet tirsdag kl 10:58 Ja kjøper plastpose. Det er renere enn bakteriebomber av noen handlenett. Også brukes de senere enten til å frakte panteflasker, eller til å separere forskjellige klær og ting i kofferten eller sekken når jeg reiser, eller til å frakte diverse rundt omkring, eller til å separere forskjellige ting som oppevares i boder eller hyller. Anonymkode: 7a03c...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet tirsdag kl 10:58 Forfatter #49 Del Skrevet tirsdag kl 10:58 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? På nyhetene sa de at de skulle økes til 6,50 Anonymkode: 44314...d4d 6,50 er summen av miljøavgift og prisen til butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:59 #50 Del Skrevet tirsdag kl 10:59 AlternativX skrev (2 timer siden): Finner billigere søppelposer enn handleposer. Ja, men det er fortsatt plast (poser)… Anonymkode: ef5af...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet tirsdag kl 10:59 #51 Del Skrevet tirsdag kl 10:59 Ikke ofte, men hender jeg kjøper mer enn tenk for jeg finner noe på tilbud og da får jeg ikke alltid plass til alt i sekken. Men blir ikke mange poser iløpet av året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:00 #52 Del Skrevet tirsdag kl 11:00 AlternativX skrev (2 timer siden): Finner billigere søppelposer enn handleposer. I don't care. Anonymkode: 173ce...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:02 #53 Del Skrevet tirsdag kl 11:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestill på Temu! Masse penger å spare. Anonymkode: ce59c...c0e Hadde aldri giddet dette. Høres insane ut å fly en rull med plastposer over halve kloden for å skulle spare noen fattige kroner. Anonymkode: 173ce...485 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:05 #54 Del Skrevet tirsdag kl 11:05 Det hender jeg glemmer å ta det med meg, ja, Men når er det dyrt nok for dem egentlig? Anonymkode: ac7ab...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet tirsdag kl 11:05 #55 Del Skrevet tirsdag kl 11:05 Perine skrev (2 timer siden): Nå blir de snart dyrere igjen. Plastposeprisene øker igjen | ABC Nyheter Det begynner å bli kun et svakt minne for meg, og jeg droppet disse for minst 7-8 år siden . En av grunnene var nok at jeg alltid hadde et lager av handlenett liggende i bilen, og senere har jeg vanligvis hatt 2-3 i vesken, lommene osv. Jeg sluttet fordi jeg skjønte at posene gjorde varene unødvendig dyrere. Andre, med mye bedre råd, har også droppet dem, for de liker heller ikke å kaste penger. Det er sjelden jeg ser noen som pakker varer i butikkenes bæreposer lenger, og var litt overrasket da denne artikkelen sier at vi fortsatt har et gjennomsnitt på 70 stk i året. Det har jo gått ned da, for tidligere brukte vi mange flere. Hvorfor gidder man fortsatt å kjøpe bæreposer til 6,50 pr stk? Hva skal til for å slutte med det? Spør av nysgjerrighet 🤣 Jeg gjør. Disse posene på rull er ubrukelige, og det er både ekkelt og tidkrevende å plukke søppel fra gulvet når posen revner bare man tar i den eller kaster noe med skarpe kanter. Hva skal til? Lag ordentlige avfallsposer, ikke denne resirkulerte dritten som tåler ingenting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet tirsdag kl 11:06 #56 Del Skrevet tirsdag kl 11:06 AlternativX skrev (2 timer siden): Finner billigere søppelposer enn handleposer. Ja, som revner bare man kaster annet enn bomull der. Veldig artig å stå og plukke søppel fra gulvet, pakke den i to nye poser og håpe at disse nye ikke revner igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet tirsdag kl 11:06 #57 Del Skrevet tirsdag kl 11:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestill på Temu! Masse penger å spare. Anonymkode: ce59c...c0e Men vi skal jo ikke kjøpe fra Temu heller, visst. Så du kan aldri vinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet tirsdag kl 11:08 #58 Del Skrevet tirsdag kl 11:08 Perine skrev (35 minutter siden): Det er jeg enig i altså, for det er litt latterlig at bæreposen er avgiftsbelagt, men alt mulig annet slipper unna. Jeg kommer hjem fra butikken med mitt gjenbruks handlenett som er fullt av produkter med unødvendig plastemballasje, noe som faktisk ser ut til å øke. Det er mange ting som nå er pakket i plast, hvor det tidligere ble brukt papir alene, eller sammen med aluminiumsfolie. Vi husker jo Kvikklunsjen. Men nå gjelder det disse bæreposene, der vi jo har alternativer. Tidligere var det plastbestikk og sugerør. Disse produktene skulle jo ut "pga miljøet", ønsket politikk i mange land. Det må jo være grunner til at de har bestemt det. Jeg bare tilpasser meg, men det er lov å le litt. Totalt sett kan det godt være mulig at mindre bruk av bæreposer fra butikkene, er gunstig for miljøet. Dette. Alle grønnsakene er pakket inn i unødvendig plast. Masse godteri er pakket inn individuelt i plast inne i den store plastposen. Og så videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:13 #59 Del Skrevet tirsdag kl 11:13 Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): Jeg gjør. Disse posene på rull er ubrukelige, og det er både ekkelt og tidkrevende å plukke søppel fra gulvet når posen revner bare man tar i den eller kaster noe med skarpe kanter. Hva skal til? Lag ordentlige avfallsposer, ikke denne resirkulerte dritten som tåler ingenting. Plukke søppel fra gulvet? Men ja, de er faktisk ganske ubrukelige. Jeg fylte en sånn pose med klær for å ta med til gjenbruksstasjonen (klassiker at vi skal bli mer miljøvennlige og må langt avsted for å levere), og posen revnet selv om det bare var tekstiler i den. Kan ikke bæres etter hanken, man må bære den med begge armer og får dermed ikke flere med seg for hver tur. Anonymkode: b95a3...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet tirsdag kl 11:13 #60 Del Skrevet tirsdag kl 11:13 Er glemsk dessverre, så må ta med bæreposer 50% av tida. Irriterende hver gang fordi det er unødvendige utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå