AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:45 #21 Del Skrevet tirsdag kl 09:45 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja. Men jeg kjøper alltid bæreposer på tilbud. Anonymkode: c851a...ee0 Beste 1. april-spøken så langt i dag 😂 Anonymkode: e3ad8...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:47 #22 Del Skrevet tirsdag kl 09:47 Perine skrev (2 minutter siden): Artig å lese kommentarer. Ser at noen kjøper bæreposer hvis de har glemt å ta med seg handlenett, eller ikke har planlagt å handle, og så er det noen som ikke har evne eller vilje til å endre på gamle vaner. Jeg synes det er merkelig å omtale noe slikt som dyrt. Bryr jeg lite om jeg bruker noen hundrelapper i året på plastposer. Bruker nett når jeg kjører da det er mer praktisk og bedre å bære. Men... fra et miljøperspektiv er alle disse nettene en mye større versting enn handleposer. Anonymkode: 7b982...e23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:50 #23 Del Skrevet tirsdag kl 09:50 Jeg synes det er merkelig at det skal økes fra 3 til 4 kr. Her jeg bor har det vært 5 kr lenge. Anonymkode: b06bf...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:52 #24 Del Skrevet tirsdag kl 09:52 Ja. Men inni butikken. Der får du en hel rull med mange poser som er utmerket til å ha ting jeg har handlet i for 25kr. Anonymkode: 3ed9c...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet tirsdag kl 09:52 #25 Del Skrevet tirsdag kl 09:52 AlternativX skrev (1 time siden): Finner billigere søppelposer enn handleposer. men ikke av samme kvalitet Jeg kutta handleposer for ca 1år siden, hende jeg må kjøpe i ny og ne om jeg glemmer å ta med, eller det blir en spontantur i butikken mens jeg allerede er ute, men prøver å huske det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:54 #26 Del Skrevet tirsdag kl 09:54 Hololo skrev (1 minutt siden): men ikke av samme kvalitet Jeg kutta handleposer for ca 1år siden, hende jeg må kjøpe i ny og ne om jeg glemmer å ta med, eller det blir en spontantur i butikken mens jeg allerede er ute, men prøver å huske det. Trenger ikke bedre enn det som er av den tynne sorten som selges på rull. Anonymkode: a1a5e...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet tirsdag kl 09:54 #27 Del Skrevet tirsdag kl 09:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er merkelig at det skal økes fra 3 til 4 kr. Her jeg bor har det vært 5 kr lenge. Anonymkode: b06bf...6c9 Det er prisen butikkene må betale til miljøfondet, for vær pose de selge så betaler de i dag 3kr til fondet også har de 2kr fortjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet tirsdag kl 09:55 #28 Del Skrevet tirsdag kl 09:55 Vi bruker mye enda. Jeg tar med til planlagte handleturer, og f.eks på runderutenom dagligvare også. Bestiller vi varer hjemlevert får vi kun engansposer eller pappesker, ikke noen flergangsmulighet. Samboer er lite opptatt av små besparelser på noen kroner, eller små miljøtiltak hos forbrukere. Det er vanskelig å endre slikt hos andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:58 #29 Del Skrevet tirsdag kl 09:58 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Bestill på Temu! Masse penger å spare. Anonymkode: ce59c...c0e Er ikke nødvendig å frakte de jorda rundt når det koster 10 kr på kiwi blant annet, for en rull med avfallsposer. Anonymkode: fb253...1f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:13 #30 Del Skrevet tirsdag kl 10:13 En veldig sjelden gang kjøper jeg pose, men det er flaut å gjøre det. Oftest kjører jeg handlevogn ut til bilen og legger varer i setene hvis jeg glemmer nett. Anonymkode: 4ddd7...839 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:17 #31 Del Skrevet tirsdag kl 10:17 Jeg har alltid med sekk med nett oppi. Hvis jeg handler mer enn forventet tar jeg med en rull gratis lilla poser (de til plastavfall) til resten. Anonymkode: b95a3...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet tirsdag kl 10:21 #32 Del Skrevet tirsdag kl 10:21 (endret) Jeg bruker trillebag (eller ryggsekk om jeg ikke skal ha så mye), når jeg handler i 99% av tilfellene. Pleier å handle en gang i uka. Kan ikke huske sist jeg måtte ha en pose til meg selv. Men ja, sist jeg kjøpte pose, det var når jeg måtte handle noen brød for faren min da jeg var ute et ærend og han sendte melding. Hadde ikke med meg noe å bære i, og jeg gadd ikke bære 3 brød under armen heller. Så da ble det en bærepose. Jeg får imidlertid frysevarer levert i bærepose av Oda.no når jeg handler der og får hjemlevering på døra. De legger frysevarene i pose for at kondensen fra de kalde varene ikke skal klisse til og fukte andre varer i eskene, som kanskje en melpose eller noe i papir/papp. De tar betalt for pappeskene de leverer varer i hos Oda, men jeg har ikke bitt meg merke i om de tar "full" betaling for plastposene. Endret tirsdag kl 10:23 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet tirsdag kl 10:22 #33 Del Skrevet tirsdag kl 10:22 Dessverre ja🤫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:29 #34 Del Skrevet tirsdag kl 10:29 Bare hvis jeg glemmer å ta med poser. Mannen min kjøper konsekvent plastposer. 🤯 Evner ikke å planlegge (på det området heller…). Anonymkode: 7613f...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:30 #35 Del Skrevet tirsdag kl 10:30 Hololo skrev (34 minutter siden): Det er prisen butikkene må betale til miljøfondet, for vær pose de selge så betaler de i dag 3kr til fondet også har de 2kr fortjeneste. 2kr fortjeneste på en pose som kjedene betaler nesten ingen ting for er jo rimelig drøyt, for å si det mildt. Det er ren profitt i klassen mange hundre prosent, forkledd som miljøvern. 🙄🙄 Anonymkode: 7613f...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet tirsdag kl 10:32 Forfatter #36 Del Skrevet tirsdag kl 10:32 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det er merkelig å omtale noe slikt som dyrt. Bryr jeg . lite om jeg bruker noen hundrelapper i året på plastposer. Bruker nett når jeg kjører da det er mer praktisk og bedre å bære. Men... fra et miljøperspektiv er alle disse nettene en mye større versting enn handleposer. Anonymkode: 7b982...e23 Det er jeg enig i altså, for det er litt latterlig at bæreposen er avgiftsbelagt, men alt mulig annet slipper unna. Jeg kommer hjem fra butikken med mitt gjenbruks handlenett som er fullt av produkter med unødvendig plastemballasje, noe som faktisk ser ut til å øke. Det er mange ting som nå er pakket i plast, hvor det tidligere ble brukt papir alene, eller sammen med aluminiumsfolie. Vi husker jo Kvikklunsjen. Men nå gjelder det disse bæreposene, der vi jo har alternativer. Tidligere var det plastbestikk og sugerør. Disse produktene skulle jo ut "pga miljøet", ønsket politikk i mange land. Det må jo være grunner til at de har bestemt det. Jeg bare tilpasser meg, men det er lov å le litt. Totalt sett kan det godt være mulig at mindre bruk av bæreposer fra butikkene, er gunstig for miljøet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet tirsdag kl 10:33 #37 Del Skrevet tirsdag kl 10:33 Hololo skrev (39 minutter siden): men ikke av samme kvalitet Jeg kutta handleposer for ca 1år siden, hende jeg må kjøpe i ny og ne om jeg glemmer å ta med, eller det blir en spontantur i butikken mens jeg allerede er ute, men prøver å huske det. Hvor mye kvalitet trenger du av en søppelpose? Aldri hatt problemer med mine ihvertfall. Men kjør på med handleposer du👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:34 #38 Del Skrevet tirsdag kl 10:34 Jeg kjenner noen som gjør det på trass 🙄 Anonymkode: 24344...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:35 #39 Del Skrevet tirsdag kl 10:35 Jeg har ikke kjøpt handleposer i butikkene på mange år, men handler noen ganger via Oda, og der følger det ofte med en pose eller to. Søppelposer kjøper jeg på rull - de koster bare noen få øre stykket, mens en handlepose koster 5-6 kr. Det er et lett valg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet tirsdag kl 10:37 Forfatter #40 Del Skrevet tirsdag kl 10:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner noen som gjør det på trass 🙄 Anonymkode: 24344...6f5 Ha ha, det finnes noen slike 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå