Perine Skrevet i går, 08:42 #1 Del Skrevet i går, 08:42 Nå blir de snart dyrere igjen. Plastposeprisene øker igjen | ABC Nyheter Det begynner å bli kun et svakt minne for meg, og jeg droppet disse for minst 7-8 år siden . En av grunnene var nok at jeg alltid hadde et lager av handlenett liggende i bilen, og senere har jeg vanligvis hatt 2-3 i vesken, lommene osv. Jeg sluttet fordi jeg skjønte at posene gjorde varene unødvendig dyrere. Andre, med mye bedre råd, har også droppet dem, for de liker heller ikke å kaste penger. Det er sjelden jeg ser noen som pakker varer i butikkenes bæreposer lenger, og var litt overrasket da denne artikkelen sier at vi fortsatt har et gjennomsnitt på 70 stk i året. Det har jo gått ned da, for tidligere brukte vi mange flere. Hvorfor gidder man fortsatt å kjøpe bæreposer til 6,50 pr stk? Hva skal til for å slutte med det? Spør av nysgjerrighet 🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #2 Del Skrevet i går, 08:45 Måtte kjøpe en bærepose i en klesbutikk for noen mnd siden. Utenom det har jeg ikke kjøpt bæreposer på mange år. Kjøpte bærenett til mathandling lenge før det ble en sak. Til andre ting har jeg noen finere og tynnere noen liggende i veska. Anonymkode: 8d3c9...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #3 Del Skrevet i går, 08:47 Bare hvis jeg glemmer å ta med. Anonymkode: cb906...ef3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #4 Del Skrevet i går, 08:47 Ja, må ha noe å kaste bosset i. Anonymkode: 173ce...485 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet i går, 08:48 #5 Del Skrevet i går, 08:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, må ha noe å kaste bosset i. Anonymkode: 173ce...485 Finner billigere søppelposer enn handleposer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #6 Del Skrevet i går, 08:50 Jeg kjøper poser ofte, for jeg glemmer å ta med. Har sikkert 100 handlenett hjemme. Handler mest på Oda, så drar oftest bare på butikken spontant. Har gjerne med meg sekk, men ikke alltid. Anonymkode: 1a7d2...0f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #7 Del Skrevet i går, 08:51 Jeg er ikke en sånn som spionerer og dømmer folk (håper jeg 🤓), men jeg legger merke til når folk kjøper poser på butikken, og er overraska over at det er ofte. Kanskje spørre en butikkeier? Anonymkode: e3ad8...766 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet i går, 08:51 #8 Del Skrevet i går, 08:51 Kjøper poser hver gang jeg handler. Bruker dem senere i søppelbøtter. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppel Skrevet i går, 08:52 #9 Del Skrevet i går, 08:52 Kun hvis jeg glemmer handlenett. Har stort sett i bilen, og vi bruker handlenett til pant så vi alltid tar med det på planlagte handleturer. Av og til har jeg glemt å legge handlenett tilbake i bilen eller veska, så da blir det pose. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:52 #10 Del Skrevet i går, 08:52 Driter i prisen og kommer nok til å kjøpe plastposer så lenge det er mulig. Anonymkode: 6b9bc...9d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #11 Del Skrevet i går, 08:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Driter i prisen og kommer nok til å kjøpe plastposer så lenge det er mulig. Anonymkode: 6b9bc...9d2 Ja, og jeg tror ikke du er aleine. Som sagt, jeg observerer ofte at folk kjøper poser fortsatt. Anonymkode: e3ad8...766 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:08 #12 Del Skrevet i går, 09:08 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, må ha noe å kaste bosset i. Anonymkode: 173ce...485 Bestill på Temu! Masse penger å spare. Anonymkode: ce59c...c0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:09 #13 Del Skrevet i går, 09:09 Plastposer er en bagatell. Gå heller etter dem som kjøper hauger av søppel fra Temu og liknende. Anonymkode: 8d95d...6aa 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:10 #14 Del Skrevet i går, 09:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestill på Temu! Masse penger å spare. Anonymkode: ce59c...c0e Ja, hurra, bestill på Temu! Folk er virkelig idioter. Anonymkode: 8d95d...6aa 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet i går, 09:22 Forfatter #15 Del Skrevet i går, 09:22 Ny Bruker skrev (25 minutter siden): Kjøper poser hver gang jeg handler. Bruker dem senere i søppelbøtter. Det brukte jeg mine til også, men nå kjøper jeg heller noen billige ruller på Europris eller matbutikker. Disse har også håndtak som kan knyttes. De er også greie til å samle opp plastavfall eller pant i. Det går fint det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #16 Del Skrevet i går, 09:25 Jeg har masse handlenett men hender jeg glemmer dem eller handler litt impulsivt. Mannen er ennå verre han kjøper poser hele tiden for han glemmer alltid handlenett. Hender vi kjøper nye handlenett istedet for pose da 😄 De er jo bare litt dyrere. Så bruker vi dem til alt mulig, pakker i for reise, klær til og fra barnhagen +++ Anonymkode: acfa5...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:26 #17 Del Skrevet i går, 09:26 Ja. Men jeg kjøper alltid bæreposer på tilbud. Anonymkode: c851a...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet i går, 09:28 #18 Del Skrevet i går, 09:28 Jeg var sløv en stund med å huske handlenettene, men nå har jeg de i bilen hele tiden så jeg slipper å bruke penger på plastikkpose. Da tar jeg heller og bærer varene mine, selv om jeg alltid handler mye😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #19 Del Skrevet i går, 09:28 Handler innimellom rett etter en løpetur (butikk 500m unna). Om jeg ikke har lomme der jeg får med et lite bærenett, eller kjøper mer enn bærenettet tar, så kjøper jeg pose. Det er rimeligere enn å kjøre ut igjen senere. Anonymkode: 7b982...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet i går, 09:44 Forfatter #20 Del Skrevet i går, 09:44 Artig å lese kommentarer. Ser at noen kjøper bæreposer hvis de har glemt å ta med seg handlenett, eller ikke har planlagt å handle, og så er det noen som ikke har evne eller vilje til å endre på gamle vaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå