Gå til innhold

Dere litt «eldre» IVFere, hva slags behandling får dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen i slutten av 30-åren med fertilitetsproblemer som kan dele litt om hva slags behandling dere har fått, og om det var privat eller offentlig?

Jeg er selv i slutten av 30-årene og har holdt på med IVF en stund. Jeg har få/dårlige egg og Riksen har satt meg på gjentatte behandlinger med lang protokoll da de vurderer det som best for min situasjon, men jeg lurer på om jeg bør gå privat for å vurdere andre behandlinger (Riksen har satt meg på nøyaktig samme behandling hver gang og jeg blir vanvittig dårlig og resultatene er dårlige).

Anonymkode: cec26...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i slutten av 30-årene her, men fyller 41 år i år. Vi er på vårt første forsøk med IVF nå, gjør det privat (Oslo). 

Vi ble satt på kort protokoll, har tatt sprøyter i 9 dager (Meriofert og Fyremadel) skal sette eggløsningssprøyte (Ovitrelle) i kveld), hadde ultralyd i går som viste 8 egg, 6 som er store nok eller forhåpentligvis blir store nok til å tas ut om et par dager. Jeg har et voksent barn fra før av, vet ikke om det har noe å si. 

Endret av TheLibrarian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde 6 uttak i starten av 40-åra. Kun privat. Bare kort protokoll, først Bemfola + fyremadel, deretter Menopur + fyremadel. Gonapeptyl og Ovitrelle ifbm uttak. Brukt både cyclogest, lutinus og prolutex som progesteronstøtte. Prolutex ifbm medisinregulert fryseforsøk. 

Anonymkode: 4aaa4...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

36-37. 4 uttak. Har få follikler og lav amh/høy fsh. Ble satt på kort protokoll alle gangene og har egentlig respondert greit på det. Høy blasto rate til tross for få egg ut. Gikk på 300iu menopur x 10-12 dager. Dette var offentlig. De gjorde et forsøk med østrogen-priming men det gikk dårlig.

Anonymkode: 1fb88...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...