AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:24 #1 Del Skrevet tirsdag kl 07:24 Jeg har en omplasserings hund på snart 3 år, der han kom fra fikk han rester av middag og er ikke vant med hundemat, han vil ikke ha. Hvordan få han til å spise noe annet enn middagsrester? Jeg vil jo at han helst spiser hundemat. Anonymkode: f6ed5...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:27 #2 Del Skrevet tirsdag kl 07:27 Hva mener du med «vanlig» hundemat? Hvis hunden er vant til å spise mye kjøtt og middagsrester forstår jeg godt at den ikke er interessert i tørrfôr som ofte kun består av totalt unyttige ingredienser. Har du testet feks vom? Anonymkode: ee14d...95e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet tirsdag kl 07:29 #3 Del Skrevet tirsdag kl 07:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en omplasserings hund på snart 3 år, der han kom fra fikk han rester av middag og er ikke vant med hundemat, han vil ikke ha. Hvordan få han til å spise noe annet enn middagsrester? Jeg vil jo at han helst spiser hundemat. Anonymkode: f6ed5...38f De spiser når de er sultne. Forsøk med litt vann i tørrforet. Det hjalp min hund å spise. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet tirsdag kl 07:29 #4 Del Skrevet tirsdag kl 07:29 Du kan gi hunden VOM/våtfor (kvalitet, fra dyrebutikk). Starte med å fullfore på det. Hvis du vil at hunden skal spise tørrfor så kan du legge det i bløt til det får en grøtete konsistens og så blande det inn i våtforet. Først gjerne bare 10% oppbløtt tørrfor og 90% våtfor, og så gradvis øke etterhvert som du ser hunden spiser det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:30 #5 Del Skrevet tirsdag kl 07:30 Jeg ville satset på tørrfôr med høyt kjøttinnhold av god kvalitet, blandet med V&H eller annen type råfôr. Kanskje bløte opp tørrfôret i starten, om hunden ikke er vant til det. Så ville jeg blandet dette med litt "menneskemat" i starten, som jeg gradvis faset ut. Anonymkode: b8458...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:33 #6 Del Skrevet tirsdag kl 07:33 Ville prøvd vom eller norwegian polar. Også prøve å blande inn litt skikkelig tørrfor, uten tilsatt korn. Feks orijen Anonymkode: 5dea5...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:40 #7 Del Skrevet tirsdag kl 07:40 Vom, rått egg, tran, gulrot. Anonymkode: fd6eb...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:40 #8 Del Skrevet tirsdag kl 07:40 Du skriver ikke noe om hva slags hundefor du har forsøkt og hvilket merke det er. Mine spiser ikke royal Canin mens eucanuba går rett ned. Våtfor? Det er som oftest mere fristende. Nå har vi en uke med royal c spesialfor (blod i avføring så må ha skånsom kost nå) og da må jeg blande inn våtfor evt fiskeboller oa rester en hund kan ha. Anonymkode: c968c...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet i går, 04:36 #9 Del Skrevet i går, 04:36 Min 10 år gamle hund har aldri spist tørrfôr. Vi bruker våtfor fra vom og gir i tillegg rent kjøtt, kylling og fisk. Hun er blank i pels og magen fungerer utmerket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet i går, 04:46 #10 Del Skrevet i går, 04:46 Jeg passer en mellomstor hund som ikke er så glad i tørrfor. Jeg gir den Vom (1/3) og tørrfor som er litt bløtt opp (2/3). Det går ned på høykant. Den trives godt med det og har fin avføring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:58 #11 Del Skrevet i går, 08:58 Etter å ha fulgt Evighetshunden på insta en stund, så ser jeg tilbake med sorg på min forrige hund som stort sett måtte spise tørrfor, fordi jeg ikke kunne mer og tørrfor var 'normalen'. For all del, vi delte alt mulig, så hun smakte på veldig mye, men hovedmåltidene var traust tørrfor. Min neste skal få mer spennende mat! Frysetørket, råfor, benkraft, bær og grønnsaker. Anonymkode: b8414...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå