AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:19 #21 Del Skrevet tirsdag kl 11:19 Bamseklemmer skrev (41 minutter siden): Har jeg holdt noen for narr? Jeg har blitt bedratt, men aldri vært utro.. Jeg har heller ikke fremsnakket, eller fristet noen til utroskap. Det er er uansett ikke mitt ansvar, det må andre ta avgjørelse på.. Men jo.. jeg holder moralpoliti for narr, og de som må på død og liv må moralpreke brukernavn eller anonyme.. For moralpreken har ingen betydning for noen.. Er du "Queen of Shiba", eller ei Jåssasjur som vil eie og endre meg?🤭 Jeg er fremdeles "Troskapens Far❤️".. uansett hvor mye du vil sverte meg.. Mister du respekten er det greit, men slutt å fotfølge mine svar⛈️ Ikke såvidt jeg vet, men du gjør narr av det i et forsøk på å fremstå som morsom eller vittig. Jeg er ingen av delene. Bare påpeker brister i din logikk. Jeg prøver ikke å sverte deg. Det har jeg ingen interesse av. Så lenge jeg opplever at du fremsnakker dette, så kommer jeg til å argumentere imot. Du bestemmer ikke over meg. Det handler ikke om å være moralpoliti som du så fint kaller det. Det handler om at det er mange mennesker i en sårbar situasjon. Kan man ikke ta hensyn til det selv om det er på nett? Jeg sier dette i beste mening, og jeg kan forsikre deg om at jeg har bare gode intensjoner med å belyse dette. Grunnen til at jeg velge å være anonym er fordi jeg mener at budskapet burde tale for seg selv, og stå sin egen vekt. Helt greit om du er så likegyldig at du ikke bryr deg. Det forteller meg at du kan umulig ha det bra med deg selv. Det nekter jeg å tro i forhold til måten du fortsetter slik som du gjør, og ikke klarer å innse enkle realiteter. For å kunne være "Troskapens far" som det virker som du ønsker å være, så er første bud å være troverdig. Jeg opplever deg ikke som det. Hodet og kropp henger sammen, og det er det jeg illustrerer ved å skrive slik som jeg gjør. Jeg ønsker deg virkelig alt det beste i hele verden @Bamseklemmer. Det gjør jeg virkelig. Håper du en dag kan klare å innse det. Anonymkode: 6abda...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:17 #22 Del Skrevet tirsdag kl 12:17 I stand til det? Ja. Dum nok til det? Nei. Anonymkode: 6a5ad...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:21 #23 Del Skrevet tirsdag kl 12:21 Selvsagt kan de det. Kvinner har normalt mer empati i kroppen enn menn har. Menn driter i hvordan andre har det og har liten medfølelse. Det er min erfaring i alle fall. Menn har alltid sagt at kvinner er følelsesmennesker, og empati er en slik følelse vi har mye av. Anonymkode: 27022...eea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet tirsdag kl 15:12 #24 Del Skrevet tirsdag kl 15:12 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ønsker deg virkelig alt det beste i hele verden @Bamseklemmer. Det gjør jeg virkelig. Håper du en dag kan klare å innse det. Anonymkode: 6abda...b5d Du er en av grunnene, hvorfor jeg ikke velger kvinner som deg.. Teksten er såpass gjenkjennbar, at Jeg føler meg kvalt av rettesettelser og eiertrang💔 Forresten.. jeg trenger ikke empati fra en kvinne.. Jeg trenger omsorg, samarbeid og gjensidighet🥰 Endret tirsdag kl 15:25 av Bamseklemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:26 #25 Del Skrevet tirsdag kl 15:26 Bamseklemmer skrev (4 minutter siden): Du er en av grunnene, hvorfor jeg ikke velger kvinner som deg.. Teksten er såpass gjenkjennbar, at Jeg føler meg kvalt av rettesettelser og eiertrang💔 Jeg er ikke slik, og synes det er trist at du føler det slik. Er ingen som eier et annet menneske. Ingen. Det har jeg aldri påstått eller forfektet. Jeg reagerer på ordbruken din, og måten du velger å ordlegge deg på. Ingenting annet. Jeg vil jo gjerne ta feil av deg i forhold til hva jeg tenker og tror. Ønsker å tro at du er et genuint godt menneske. Så tenker jeg at på nett har man et ansvar. Jeg tenker ihvertfall slik i forhold til meg selv. Å tulle og tøyse kan være gilt det. Det er mange sårbare mennesker her på KG. Det er dem jeg tenker på. Utroskap er et sårt tema for mange. Det har jeg veldig respekt for. Ønsker at vi kan ha et godt inneklima her på KG, og det prøver jeg på, men jeg kan ikke bare overse slike kommentarer av den karakteren. For meg handler det ikke om moral, men etikk. Jeg tror egentlig ikke du ønsker andre mennesker noe vondt. Innerst inne tror jeg ikke det. Er ikke alle som kan lese dine tanker eller meningen bak ordene dine. Det er det jeg prøver å fortelle deg. Kan du vær så snill prøve å være mer varsom? 🙏 Anonymkode: 6abda...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:35 #26 Del Skrevet tirsdag kl 15:35 Et gammelt og kjent «ordtak» sier: »Kvinner ofrer oftere familien for egen lykke. Menn ofrer oftere egen lykke for familien» Dette har jeg selvfølgelig også sett mange eksempler på. Anonymkode: 35bff...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:40 #27 Del Skrevet tirsdag kl 15:40 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Rett ut som det står i overskriften. Er kvinner kapable til å ha empati for sin partner (mann)? Anonymkode: d65ab...05d Hverken kvinner eller menn har empati for en sutrekopp. Anonymkode: 56798...d95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 15:52 #28 Del Skrevet tirsdag kl 15:52 Selvfølgelig er kvinner kapable til å føle empati, både for sin partner og for andre. Men det er ikke sikkert at man er enig om hva som fortjener empati 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:21 #29 Del Skrevet tirsdag kl 16:21 Mezzosoprena skrev (27 minutter siden): Selvfølgelig er kvinner kapable til å føle empati, både for sin partner og for andre. Men det er ikke sikkert at man er enig om hva som fortjener empati 😉 Du har da ikke definisjonsmakten over hva andre føler. Hvis partneren min sliter med noe har jeg så klart empati, uavhengig av om det er noe som jeg selv ville taklet på strak arm. Anonymkode: 23cfd...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 16:24 #30 Del Skrevet tirsdag kl 16:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har da ikke definisjonsmakten over hva andre føler. Hvis partneren min sliter med noe har jeg så klart empati, uavhengig av om det er noe som jeg selv ville taklet på strak arm. Anonymkode: 23cfd...44e Jeg har ikke sagt at jeg har noen definisjonsmakt - det er jo nettopp derfor jeg sier at "ikke sikkert man er enige om" (hallo, finn deg en krenkekrakk a!!) Poenget mitt er: hvis partneren sliter, så er det jo en selvfølge. Hvis partneren surver over at han har underskudd på søvn fordi han har gamet 3 netter på rad, er det lite medfølelse å spore fra meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet tirsdag kl 16:46 #31 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det er da godt kjent at kvinner er kalde roboter og aldri viser empati, mens menn er varme og empatiske hele tida. Det vet da alle? /s Anonymkode: 46e40...5b9 Bare et lite heads up. De som lager slike tråder som dette er ofte i dårlig stand til å skjønne ironi. Selvfølgelig er kvinner i stand til dette ts. Det er ikke uten grunn at kvinner ofte anses som det mest omsorgsfulle kjønnet, og tradisjonelt ofte tar seg mest av barn, eldre og syke, og at det fordømmes hardere når kvinner er noe egoistiske. For det er større forventninger til kvinners empati og omtanke enn man ofte har til menn. Det tas litt som selvfølgelig at vi har dette i oss, bare fordi vi er kvinner, mens menn fortere berømmes for det om de viser slikt, og slipper lettere unna med å ikke vise slikt. Jeg elsker min mann, og er derfor selvfølgelig opptatt av hvordan han har det. Hvilket jeg tydelig viser med ord og handlinger, inkludert ved å spørre ham rett ut. Min mann elsker meg, og er svært opptatt av hvordan jeg har det, men det må jeg ærlig talt lese mer mellom linjene. Dette er ikke helt uvanlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:23 #32 Del Skrevet tirsdag kl 18:23 Selvfølgelig. Empati er en dypt menneskelig egenskap, og empati for de nærmeste, de man elsker, barn, venner, kjæreste, er jo enda mer vanlig. Vi er samme rase liksom.. Det blir litt som å spørre, om kvinner også kan ha hodepine, eller være kåte, eller få kløe eller like å spise is. Det er jo et helt ekstremt dumt spørsmål. Så blir det jo individuelt, du har jo de som er reinspikka psykopater, av begge kjønn. De har lite eller ingen empati. Så har du situasjoner, hvor den ene eller andre ikke fremviser empati, eller føler den andre ikke gjør det. Alle saker har to sider... Når en person spør om kvinner kan ha empati, altså halve verdens befolkning som beviselig har det, så tenker jeg naturligvis at det er den personen det er noe galt med. Så TS - du har vel sikkert hatt en elendig mor, eller en psykopat-kjæreste. Det betyr ikke at det er noe galt med deg altså. Men å tro at alle kvinner er sånn.. du har internett, bøker, hele verden er din kunnskapsøsters. Og så er du låst i denne konklusjonen pga den marginale håndfullen av kvinner i verden du har vært borti. Anonymkode: 8da2a...c5b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:21 #33 Del Skrevet onsdag kl 02:21 Selvfølgelig 🥰 Anonymkode: 7e673...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:29 #34 Del Skrevet onsdag kl 05:29 Mezzosoprena skrev (13 timer siden): Jeg har ikke sagt at jeg har noen definisjonsmakt - det er jo nettopp derfor jeg sier at "ikke sikkert man er enige om" (hallo, finn deg en krenkekrakk a!!) Poenget mitt er: hvis partneren sliter, så er det jo en selvfølge. Hvis partneren surver over at han har underskudd på søvn fordi han har gamet 3 netter på rad, er det lite medfølelse å spore fra meg. Helt utrolig at man kan ha sånne holdninger til den personen man liksom skal elske mest i verden. Du sitter vel der som en heks og godter deg over at han har søvnmangel, mens du tenker "til pass for han" fordi du ikke liker at han gamer. Anonymkode: 23cfd...44e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:53 #35 Del Skrevet onsdag kl 05:53 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Rett ut som det står i overskriften. Er kvinner kapable til å ha empati for sin partner (mann)? Anonymkode: d65ab...05d Jeg tror dette endrer seg, alt etter hvilke strømninger som påvirker samfunnet til forskjellige tider. For 50 år siden var nok damer mye bedre på empati enn menn. Nå er de fleste damer mest opptatt av seg selv, og har liten evne til empati. De aller fleste damer driter i hvordan samboer/kjæreste har det. Anonymkode: d06cd...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:48 #36 Del Skrevet onsdag kl 07:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt utrolig at man kan ha sånne holdninger til den personen man liksom skal elske mest i verden. Du sitter vel der som en heks og godter deg over at han har søvnmangel, mens du tenker "til pass for han" fordi du ikke liker at han gamer. Anonymkode: 23cfd...44e Det er ikke det det handler om. Søvn er viktig for hjernes elementære og basale funksjoner. Er det en usunn form for avhengighet så er ikke det bra. Det er ikke alltid en person klarer å se dette selv. Hvorfor skal man ha medlidenhet med noe som er selvpåført? Empati kan man ha. Forståelse kan man ha. Medlidenhet og syns synd på en person som driver med selvskading? Nei. Man er ikke en heks av den grunn. Det handler om å være et ansvarlig og voksent menneske. Jeg for min del er lut lei og fiks ferdig med å oppdra guttevalper. Vil ha en voksen mann med et snyteskaft ingen har sett maken til 😂 Anonymkode: 6abda...b5d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:06 #37 Del Skrevet onsdag kl 08:06 Ikke om det medfører at de må sette seg selv til side Anonymkode: 2a410...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet onsdag kl 08:15 #38 Del Skrevet onsdag kl 08:15 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 9.12): Rett ut som det står i overskriften. Er kvinner kapable til å ha empati for sin partner (mann)? Anonymkode: d65ab...05d Kvinner er i snitt flinkere til empati enn menn. Utfordringene kan være at de også sier eller gjør noe basert på følelser akkurat der og da, uten å mene det i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 10:22 #39 Del Skrevet onsdag kl 10:22 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt utrolig at man kan ha sånne holdninger til den personen man liksom skal elske mest i verden. Du sitter vel der som en heks og godter deg over at han har søvnmangel, mens du tenker "til pass for han" fordi du ikke liker at han gamer. Anonymkode: 23cfd...44e Moroklumpen - selvfølgelig er det forskjell på graden av empati - og selvpåførte plager fortjener mindre empati. (Og jeg er den som gamer i her i huset, men jeg sørger for at jeg får nok søvn slik at det ikke går ut over familien 😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:35 #40 Del Skrevet onsdag kl 10:35 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 9.21): Selvfølgelig. Men menn er ofte irriterende, de skal ikke ha profesjonell hjelp, men lar psyken gå ut over de hjemme. Og manflu… Anonymkode: 68948...268 Som å høre oss! Bortsett fra at kjønnene er reverserte. Anonymkode: b7300...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå