AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hei. Kanskje litt langt innlegg dette, men vil gjerne høre hva dere tenker. Er en gift mann på 12 året. Vært sammen med konen i 15 år. Saken er den, at hun plutselig kommer og vil skilles. Jeg er selvfølgelig kjempefortvilet. Denne så jeg ikke komme. Kan også si at vi har et barn sammen, på 9 år. Det jeg ikke skjønner og som jeg ikke får noen mening ut av, er som følger. Vi har hele tiden vært opptatt med at vi begge er «love of our life» Har det fantastisk på «alle» måter når vi har det bra. Prater om alt og har vel gjort det meste, om man kan si det. Vi har nok som alle par hatt våre utfordringer og krangler, men har bestandig endt opp med å skvære opp og har faktisk hatt det enda bedre etter disse fartshumpene… Så, kona er en del bortreist ifbm jobb. Den ene uken er det bare «kosemeldinger» om alt vi skal gjøre i ferien, at hun gleder seg sånn til å pusse opp hytta sammen med meg osv.. Bare kosemeldinger (kjærestemeldinger) Så, noen uker etterpå, mens hun igjen er på jobbreise, (hun er på samme plass hver gang) er plutselig tonen en helt annen. Korte, upersonlige meldinger. Ikke noe «jeg gleder meg til å komme hjem» « jeg elsker deg» osv.. Hun er da bare kald og avvisende fra hun kommer hjem. Jeg tenker at hun er sliten og vil ikke mase noe. Men når det har gått noen uker og hun skal ut på reise igjen og hun fortsatt er kald og avvisende, må jeg jo spørre henne. «Du sier du elsker meg, men hvorfor oppfører du deg som du ikke gjør det?» Da kommer det at hun er lei. Hun påstår at det ikke er noen andre i bildet, bare at hun er lei og vil ut. Det jeg lurer på, er; hvordan kan dere damer gå ifra å være så forelsket og planlegge fremover med deres «love of your life» til å ville skilles uken etterpå? Jeg skjønner det ikke, selv om konen prøver å forklare det med at hun er lei. Mener jeg ikke gjør nok hjemme. Vasker ikke bilen ofte nok…Legger ikke klærne sammen riktig.. osv. Mye som jeg ikke får til å henge sammen med å skifte så kolossalt fra den ene uken til den andre. Bryte opp 15 år sammen, med et barn involvert som er helt uskyldig oppe i det hele, får jeg ikke til å «gå opp» Kan noen forklare hvordan dere damer tenker, for kona klarer ikke å forklare noe som gir mening… Anonymkode: 2a833...2a6 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Hun har vel møtt en ny der hun er på jobbreise. Anonymkode: 72ab9...f32 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Skrevet 1. april Jeg tror ikke at dette er noe andre damer kan svare på, siden damer ikke tenker likt eller har noen innsikt i hennes situasjon. Hun kan ha møtt noen andre eller det kan være ting som har plaget henne over tid, men sånn du beskriver det så virker det rart at hun plutselig vil bryte opp. Anonymkode: bfac8...cd7 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april Vil ikke påstå at dette er helt vanlig utifra mitt ståsted. Jeg er dame, og jeg forstår heller ikke en slik oppførsel. Hadde ikke hatt lyst til å være gift med en person som hadde behandlet meg slik. Det er veldig uforutsigbart. Ikke er det bra for deg heller. Slikt gjør vondt. Anonymkode: d63a7...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april Men har hun rett i at du gjør lite hjemme? Er dette noe som har vært tatt opp før? Anonymkode: a9891...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det jeg lurer på, er; hvordan kan dere damer gå ifra å være så forelsket og planlegge fremover med deres «love of your life» til å ville skilles uken etterpå? Jeg skjønner det ikke, selv om konen prøver å forklare det med at hun er lei. Mener jeg ikke gjør nok hjemme. Vasker ikke bilen ofte nok…Legger ikke klærne sammen riktig.. osv. Mye som jeg ikke får til å henge sammen med å skifte så kolossalt fra den ene uken til den andre. Bryte opp 15 år sammen, med et barn involvert som er helt uskyldig oppe i det hele, får jeg ikke til å «gå opp» Kan noen forklare hvordan dere damer tenker, for kona klarer ikke å forklare noe som gir mening… Anonymkode: 2a833...2a6 Sånn er dessverre menn også, når de vil ut. De kommer til et punkt der de snur om og bare ser det mulig negative. Min eksmann gikk for brudd midt i baby-planlanene våre ...Han kan heller ikke forklare hvorfor. Anonymkode: 6f29f...00a
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april Tenker det hun nevner med rydding osv har vært et tema som har blitt tatt opp MYE! Jeg var sammen med en som jeg følte var som å ha to unger da vi fikk barn. Jeg prøvde gang på gang å få han til å bidra, men det ble aldri bedre. Jeg prøvde å overbevise meg selv om at jeg var lykkelig og ville bli pga ungen, men inni meg døde jeg litt hver dag. Så begynte jeg å bli små forelsket i andre menn. Ikke utroskap da jeg er massiv motstander av det, men at jeg ble tiltrukket av andre menn var kroken på døren for min del. Jeg ville skilles og han var som deg. Helt tatt på sengen. Tross en million tegn på at det ville komme. Han fikk igjennom parterapi etc. Vise at han kunne endre seg. Men det var for sent og uansett så endret han seg ikke etter parterapien heller 🙄 Jeg fikk separasjonen min et par år etter jeg burde ha gått, men dagen jeg var fri fra han så var det som om jeg kunne kjenne sola i ansiktet igjen på år 🌞 Møtte en fantastisk mann som behandler meg som en likeverdig partner. En som gjennomfører ord med handling. Han ser meg, lytter til meg og behandler meg som en gudinne. Vi er bestevenner og kan prate om absolutt alt. Vi er nå forlovet og har kjøpt hus sammen ♥️ Jeg tenker om du virkelig går inn i deg selv og analyserer forholdet deres, diskusjoner og krangler...så vil du plukke opp tegn på at ting ikke var som det burde. Anonymkode: 829dd...db7
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Skrevet 1. april Det er jo en veldig vanlig historie da, så vanlig at det nærmest er en klisje, at når hun vil skilles, så kommer det helt ut av det blå for mannen. Mens hun føler jo det har vært åpenbart lenge, hun har mer enn hintet, tatt opp problemer, koblet seg av han over lang tid. Årsaken kan være litt todelt tror jeg. Det ene er at hun nok kan føle hun har sagt fra lenge, men han tror alt er fryd og gammen fordi man fremdeles har sex for eksempel. Du får ditt kjærlighetsspråk dekket, hun får ikke sitt. Det andre er at den som går rundt og ruger på tanken på å gå, som lar det vokse i seg, kan oppføre seg noenlunde normalt likevel helt frem til det er over. Kanskje til og med mer kjærlig enn normalt, noen ganger er det bare et siste forsøk på å overbevise seg selv om at man har det bra, og at dette skal gå fint. Man kan fremtidsplanlegge selv mot slutten. Jeg skjønner du ønsker en god forklaring, men det at man rett og slett er lei, er jo på en måte forklaring nok.. Dersom hun har møtt en annen på denne turen, så er jo gjerne det også bare et symptom på at hun var ferdig fra før, ikke årsaken til at hun ble ferdig, om det gir mening. Hun måtte allerede vært klar for å forlate deg. Hvis hun elsket det over alt på jord og så en fremtid med deg, så hadde hun ikke forlatt deg for en annen sånn helt uten videre. Utroskapspartner kan være en katalysator, men i min mening sjelden hele årsaken. Folk forlater ikke mann og barn lett. Anonymkode: 7ea8c...575 5
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Skrevet 1. april Om det er en slik adferd som Katy Perry synger om her så er det ekstremt giftig. Spesielt om det er veldig uforutsigbart og plutselig uten forvarsel endrer seg. Mennesker som virkelig bryr seg tar seg bryet med å forklare årsaker og sammenhenger. Det gjør ikke hun. Hun bryr seg ikke. Ikke egentlig. Det gjenspeiler seg i adferden hennes. Om det er bevisst eller ubevisst vet man ikke, men det spiller ingen rolle. Hadde du vært viktig for henne så hadde hun ikke oppført seg slik. Det hjelper ikke hva hun sier. Om ikke ord og handlinger henger sammen, så henger det ikke på greip. Det er ikke rakettforskning. Er i grunnen ganske enkelt. Anonymkode: d63a7...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå