AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Er det noen som har positiv erfaring med å prute på butikker som f eks Jula? Jeg skal kjøpe flere verktøy som hver koster flere tusen kroner, så vil prøve å finne en butikk der jeg kan få litt bedre pris. Anonymkode: c00d1...417
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Prute i Norge, jaja, lykke til Anonymkode: b7021...eb7 14
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars Tror Jula er ferdig prutet, så du må nok gå på en dyrere butikk og prute det ned til Jula pris. Anonymkode: dbd93...82e 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Skrevet 31. mars Tviler på at det funker på Jula. Men går du i en møbelforretning og ikke klarer å bestemme deg for om du skal ta den dyreste sofaen eller en som koster en del mindre så skal du ikke se bort i fra at du kan få trekke fra et pr tusen om du velger dyreste. Dette er bare en tanke altså, aner ikke om det er sånn det funker Anonymkode: c76b6...009 5
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april Kan ikke se for meg at den gjengse selger på Jula har myndighet til å gi noe avslag på varer de selger. Anonymkode: 0419c...a72 9 6
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april Du vet at selger da må betale mellomlegget av egen lomme? Javisst, hvem vil betale for andres verktøy? Jeg gjør ikke annet etter lønningsdagen, enn å dele ut alt til kundene. 😂 Anonymkode: 04873...7e6
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Skrevet 1. april Vet man har kunnet prute hvis man har kjøpt flere dyre ting sammen f.eks både vaskemaskin og tørketrommel. Da har man kunne få noen tusenlapper i avslag. Men dette er mange år siden, vet ikke om det er mulig nå lenger. Anonymkode: 63e74...2e6
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Skrevet 1. april Hos Jula og Biltema er dette ikke mulig nei. Anonymkode: 9a5a9...706 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Skrevet 1. april Med mindre du er et større firma som kjøper mye og ofte er det nada å hente på pruting hos jula, annet en rare blikk. Eier du derimot et mekanisk verksted som bruker mye verktøy som må byttes hele tiden (ikke uvanlig i en del verksteder. ikke en gang proffutstyr er glad i mye varme) Da kan du få deg en avtale med 1-5% avslag og faktura. Jula er ferdig prutet. Samme er Clas og Biltema. Anonymkode: d4971...a52 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Skrevet 1. april Nei jeg har aldri prutet i en butikk i Norge. Jeg jobber i butikk da. Litt mer eksklusiv enn jula. Den nye ideen om og leke gatemarked på granca i butikker i Norge har jeg liten forståelse for, og det er veldig slitsomt. Nei, jeg kan ikke bestemme pris ut i fra trynefaktor. Det blir alltid nei når noen pruter på fullpris varer. Tok helt av før jul. « denne pysjen til 850 kr er jeg villig til og betale 700 kr for. Det er mitt siste bud «. - ok, flott , hade bra og vær så god neste. Altså hva skjer, hvor kom denne trenden fra? Spesielt prøver man seg på unge og ekstrahjelper. Ofte manipuleres de til og gi avslag fordi de blir skremt. Det blir jo oppdaget, så kan de ikke jobbe på kassen lenger. Fin utvikling. skal du handle inn i store kvanta derimot kan du kontakte ledelsen for kvantumsrabatt. Anonymkode: e9685...972 5 8
Jaane doe Skrevet 1. april #12 Skrevet 1. april Å forsøke å prute på slike butikker i Norge kommer du nok ikke langt med. 2
Maskinfører Skrevet 1. april #13 Skrevet 1. april På Jula er ting billig nok som de er og av forskjellige merker så spørsmålet er vel om det hjelper og prute ? Kjøpte Peltor WS Alert 4 999,- på Jula hos andre kostet disse 8 000,-
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Skrevet 1. april Selgere kan ikke gi avslag på varer… Anonymkode: e0bbf...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #16 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det noen som har positiv erfaring med å prute på butikker som f eks Jula? Jeg skal kjøpe flere verktøy som hver koster flere tusen kroner, så vil prøve å finne en butikk der jeg kan få litt bedre pris. Anonymkode: c00d1...417 Hvis du handler for et firma og kjøper over 10 dyre verktøy, så er det mulig du kan få 10%, en privatperson har vel neppe bruk for så mye verktøy. Anonymkode: 9c4a0...928
AnonymBruker Skrevet 1. april #18 Skrevet 1. april Hvilken planet bor du på, ts? Anonymkode: dede8...0d9 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #19 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei jeg har aldri prutet i en butikk i Norge. Jeg jobber i butikk da. Litt mer eksklusiv enn jula. Den nye ideen om og leke gatemarked på granca i butikker i Norge har jeg liten forståelse for, og det er veldig slitsomt. Nei, jeg kan ikke bestemme pris ut i fra trynefaktor. Det blir alltid nei når noen pruter på fullpris varer. Tok helt av før jul. « denne pysjen til 850 kr er jeg villig til og betale 700 kr for. Det er mitt siste bud «. - ok, flott , hade bra og vær så god neste. Altså hva skjer, hvor kom denne trenden fra? Spesielt prøver man seg på unge og ekstrahjelper. Ofte manipuleres de til og gi avslag fordi de blir skremt. Det blir jo oppdaget, så kan de ikke jobbe på kassen lenger. Fin utvikling. skal du handle inn i store kvanta derimot kan du kontakte ledelsen for kvantumsrabatt. Anonymkode: e9685...972 Jeg tror noen av dem frekventerer Finn (og Tise), der har de lært seg å prute og kverulere. Anonymkode: 5fce9...995
AnonymBruker Skrevet 1. april #20 Skrevet 1. april Macro skrev (4 timer siden): Eneste du oppnår er å skjemme deg ut. da aner du ikke hvor mye rart man ser og opplever i butikk 😄 Anonymkode: c66c0...976
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå