AnonymBruker Skrevet 1. april #21 Del Skrevet 1. april Liker ikke runde bord, men ellers helt okei. Hvis du har den type innredning så passer mørkt bord. Anonymkode: a19a4...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #22 Del Skrevet 1. april Veldig fint! Anonymkode: ef3e2...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #23 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det med eller uten ekstra lem? Vi hadde i hvitt med lem, helt greit bord for oss. Noen ganger var vi 8 til bords, ellers 4 så sånn sett perfekt. Anonymkode: 24923...04b Med ekstra lem ts Anonymkode: 13612...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. april #24 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Anonymkode: 13612...a0d borda.. klassisk nok, man liker eller ikke men den kan du ha i lang tid... stolene.. nei nei nei.. beina er formert i den typiske "midt century modern" stil (50 årene) som er allerede ut i mange land og kommer til å være ute av møten snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 1. april #25 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke kjøp det som er av dårlig kvalitet da? Det ser man jo lett. Sofaen min er fra Jysk, og den er 12 år gammel. Anonymkode: f568c...e0e Jeg kjøper ikke møbler fra Jysk jeg. Men det er jo ikke alltid så lett å se med det blotte øye hva som er god kvalitet og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #26 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har enda til gode å se noe bra hos jysk. Anonymkode: a7fbb...dc9 da er du vanskelig for de har mye som er vel så bra som eksempelvis ikea, skeidar og møbelringen.. Anonymkode: e36c2...76e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #27 Del Skrevet 1. april Splittbinders skrev (2 timer siden): Hva som er fint er jo en smakssak, og hvordan stua/kjøkkenet ellers ser ut. Og kvaliteten er litt vanskelig å si noe om uten å se det fysisk og "kjenne på det". Det jeg kanskje hadde vært skeptisk til her, er kombinasjonene av at det er mørkt og i eikefinér. Det betyr at det bare et tyng lag med eik ytterst. Selve bordplaten er av mdf, som jeg gjetter på er lys i fargen. Det betyr at det er mulighet for at alle små hakk og skader vil vise seg som lyse flekker/prikker etc - altså potensielt være veldig synlige. Siden det er finér vil det da heller ikke være mulig å pusse og lakke på nytt hvis bordplaten blir stygg - slik man kan hvis bordplaten er av heltre. Vi har eikefinér selv vi altså, så er ikke nødvendigvis imot det. Men vi har lyst bord, så eventuelle synlige hakk/skader vil antagelig ikke bli like fremtredende. Jeg ville egentlig helst ha bord i heltre for å kunne pusse/olje på nytt, men vi fant aldri en riktig kombinasjon av utseende og funksjon i en prisklasse vi syns var ok. Det er faktisk mulig å stryke et pussepapir over for å gjøre flaten litt ru - og så male. Fordi overflaten er ru, så vil malinga få feste. Jeg har riktignok kun gjort det med ett møbel, et stuebord. Men vil tro det kan funke på annet også. Er bordet allerede slitt, så er det verdt et forsøk uansett, tenker jeg. Jeg brukte gulvmaling for standhaftighet. Husker ikke om jeg brukte grunning først, men det kan vel de i butikken hjelpe med. Anonymkode: c9468...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 1. april #28 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er faktisk mulig å stryke et pussepapir over for å gjøre flaten litt ru - og så male. Fordi overflaten er ru, så vil malinga få feste. Jeg har riktignok kun gjort det med ett møbel, et stuebord. Men vil tro det kan funke på annet også. Er bordet allerede slitt, så er det verdt et forsøk uansett, tenker jeg. Jeg brukte gulvmaling for standhaftighet. Husker ikke om jeg brukte grunning først, men det kan vel de i butikken hjelpe med. Anonymkode: c9468...683 Jada det kan absolutt være verdt et forsøk, spesielt om bordet uansett er bortimot ødelagt. Men poenget mitt var først og fremst at det er mye lettere å få det fint med en bordplate i heltre, og man kan gjøre det flere ganger. Dette bordet er lakkert, så om man pusser forsiktig og så maler vil det uansett få et helt annet utseende. Det sagt, å lakkere et bord hjemme kan vel også være ganske krevende å få fint. Et annet element i valg av heltre/finér er at heltre bordplate ofte "bærer" slitasje og merker litt bedre. Det er i alle fall min erfaring med de bordene jeg har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 1. april #29 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): da er du vanskelig for de har mye som er vel så bra som eksempelvis ikea, skeidar og møbelringen.. Anonymkode: e36c2...76e Handler ikke om at man er vanskelig. Mange av møblene fra Jysk er av elendig kvalitet. Da lønner det seg heller å legge litt mer penger i det og f.eks kjøpe på Skeidar eller Møbelringen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #30 Del Skrevet 1. april Kvaliteten hos jysk er ofte dårlig synes jeg. Jeg har et solid stuebord (men stygt som faen, var billig) som har holdt. Alt annet av border, stoler og kommoder har ramlet sammen som et korthus etter kort tid. Det blir vinglete og skranglete enten rett fra butikk eller ganske raskt. Skrapes opp og tåler ingenting. Dårlig kvalitet rett og slett. Jeg kjøpte nesten alt til bolig fra jysk på grunn av lav pris for noen år siden. Bare stuebordet har overlevd, absolutt alt annet ble ødelagt etter kort tid. Jeg unngår jysk nå. Anonymkode: 15b71...767 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #31 Del Skrevet 2. april Mardina skrev (9 timer siden): Handler ikke om at man er vanskelig. Mange av møblene fra Jysk er av elendig kvalitet. Da lønner det seg heller å legge litt mer penger i det og f.eks kjøpe på Skeidar eller Møbelringen. Du har selvsagt helt rett i det, men de som handler på Jysk kan nok ikke velge mellom et helt spisebord med plater til 4500 kr og et spisebord der en ileggsplate alene koster nesten 4500 kr. Anonymkode: 72dcd...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #32 Del Skrevet 2. april Mardina skrev (10 timer siden): Handler ikke om at man er vanskelig. Mange av møblene fra Jysk er av elendig kvalitet. Da lønner det seg heller å legge litt mer penger i det og f.eks kjøpe på Skeidar eller Møbelringen. Det er derfor man går til butikken og kjenner på kvaliteten, dyrere betyr ikke automatisk bedre. Anonymkode: dfa7b...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #33 Del Skrevet 2. april Splittbinders skrev (22 timer siden): Jada det kan absolutt være verdt et forsøk, spesielt om bordet uansett er bortimot ødelagt. Men poenget mitt var først og fremst at det er mye lettere å få det fint med en bordplate i heltre, og man kan gjøre det flere ganger. Dette bordet er lakkert, så om man pusser forsiktig og så maler vil det uansett få et helt annet utseende. Det sagt, å lakkere et bord hjemme kan vel også være ganske krevende å få fint. Et annet element i valg av heltre/finér er at heltre bordplate ofte "bærer" slitasje og merker litt bedre. Det er i alle fall min erfaring med de bordene jeg har hatt. Ja, det er jo hvis flaten uansett er i dårlig forfatning. Det skader ikke å forsøke. Er det snakk om groper/flak som har falt av som er synlige etter lett puss, kan det hende det går an å sparkle, uten at det er forsøkt. Jeg ville malt og ikke lakkert. Begge deler vil uansett gi et annet uttrykk, og må jo tas med i beregninga. Poenget er at det kan hende det er mulig, og vil spare kostnader til nytt bord. Men er verken gratis eller gøyalt arbeid å måtte fikse på. Jeg synes også heltre er langt bedre og enklere å ivareta. Enkelt å fornye også, eller skape helt nytt uttrykk. Kunne ikke valgt annet enn heltre til spisebord, men så har vi barn som bruker bordet flittig og ikke alltid like forsiktig. Jeg vet ikke hvordan vi ville klart oss med den type bord ved eldre barn. Anonymkode: c9468...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #34 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 23.38): Anonymkode: 13612...a0d Liker ikke runde bor. Liker heller ikke mørke bord. Blir det hakk så er hele bordet ødelagt. Siden du spør, svarer ærlig. Det er du som skal ha dette, evtuelt. Anonymkode: 89145...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå