AnonymBruker Skrevet 2. april #21 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg spurte om slik seddel, han svarte bare på sms at jeg har +0,50. Så da er jeg langsybt da. Trodde jeg var nærsynt. Jeg merker når jeg leser på tlf f.eks., eller jobber med pc, så er teksten blury. Men ser helt fint med brillene. For meg høres det da ut som at jeg er nærsynt siden jeg ikke ser godt nært, men det er vel omvendt. Anonymkode: 94e13...818 Nærsynt betyr at du må ha ting nært for å se. Langsynt er å måtte ha ting langt unna for å se. Nærsynt er - Langsynt er + Anonymkode: 9c1e1...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #22 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 23.11): Du får ikke kjøpt billige nærsyntbrille. Kun langsynt/lesebrille med + Anonymkode: dd19c...ab5 Jo. Jeg er veldig nærsynt, og kjøper billige nærstyntbriller. Anonymkode: 774ab...17d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. april #23 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 23.11): Du får ikke kjøpt billige nærsyntbrille. Kun langsynt/lesebrille med + Anonymkode: dd19c...ab5 Det er feil, en får kjøpt ferdige - briller ned til -5/6 Brukte sånne som backup før, nå er jeg -7,75 så ikke mulig lenger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. april #24 Del Skrevet 2. april Meowmere skrev (På 31.3.2025 den 23.21): Jo, du får kjøpt det noen steder. Måtte ty til det en gang da jeg hadde glemt linsene hjemme og var på jobbreise. Og linser kan en få på noen apotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #25 Del Skrevet 2. april Stor pike skrev (På 1.4.2025 den 1.33): Nærsynt er - Langsynt er + Ville aldri bestilt briller på nett. Tilfelle man trenger tilpasning. Hva slags tilpasning? alt du bestiller på nett er det åpent kjøp på, så er jo bare og returnere. Anonymkode: 774ab...17d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. april #26 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Briller kjøper du etter brilleseddel du får på forespørsel fra optikeren du var hos, på samme måte som du kjøper legemidler etter resept fra legen. Fikk du ikke brilleseddel med, ber du om å få det. Der står hva du trenger av brilleglass. Briller kjøpt uten brilleseddel, Type Nille ol. Er ikke lov å kjøre bil med, ellers kan du vel gjøre hva du vil med billige «lekebriller». Anonymkode: 817c7...9dd Hvor i loven står så at du ikke kan kjøre bil med briller kjøpt uten brilleseddel. Og nei det er ikke lekebriller 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #27 Del Skrevet 2. april Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Det er feil, en får kjøpt ferdige - briller ned til -5/6 Brukte sånne som backup før, nå er jeg -7,75 så ikke mulig lenger Jeg er - 5,5 og - 6. kjøper briller på nett og linser på apotek. Huff, blir jeg så nærsynt at jeg må kjøpe hos optiker har jeg ikke råd til og være nærsynt lenger 😅 Anonymkode: 774ab...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. april #28 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er - 5,5 og - 6. kjøper briller på nett og linser på apotek. Huff, blir jeg så nærsynt at jeg må kjøpe hos optiker har jeg ikke råd til og være nærsynt lenger 😅 Anonymkode: 774ab...17d Ser den, jeg er og kommet i alderen hvor en skal begynne å bli langsynt så regner med det blir enda dyrere disse øynene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2. april #29 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva slags tilpasning? alt du bestiller på nett er det åpent kjøp på, så er jo bare og returnere. Anonymkode: 774ab...17d Stengene fx. Jeg må alltid justere. Det må eksmann og barn også. Det eneste jeg kan ta rett på er lesebriller fra Normal. Men - de kunne jeg ikke gått med hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 2. april #30 Del Skrevet 2. april Fru Uperfekt skrev (32 minutter siden): Og linser kan en få på noen apotek Jeg tror de aller fleste apotek har linser, men jeg synes de er ubehagelige. Feil kurve og diameter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #31 Del Skrevet 2. april Synes brilleglassene på billigbriller er like gode som på de gode som på "design"-briller. Hvis du trenger ulik styrke på hvert øye kan du også kjøpe to, og ta ut/sette inn på det ene. Det som er viktig er å pusse dem! Anonymkode: 10b55...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 2. april #32 Del Skrevet 2. april du kan helt fint kjøpe briller på nille etc. når du bare har styrke og ikke no skjeve hornhinner el er det ingen andre tilpasninger i brillen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 2. april #33 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Briller kjøper du etter brilleseddel du får på forespørsel fra optikeren du var hos, på samme måte som du kjøper legemidler etter resept fra legen. Fikk du ikke brilleseddel med, ber du om å få det. Der står hva du trenger av brilleglass. Briller kjøpt uten brilleseddel, Type Nille ol. Er ikke lov å kjøre bil med, ellers kan du vel gjøre hva du vil med billige «lekebriller». Anonymkode: 817c7...9dd det er jo helt feil informasjon, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 2. april #34 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spurte om slik seddel, han svarte bare på sms at jeg har +0,50. Så da er jeg langsybt da. Trodde jeg var nærsynt. Jeg merker når jeg leser på tlf f.eks., eller jobber med pc, så er teksten blury. Men ser helt fint med brillene. For meg høres det da ut som at jeg er nærsynt siden jeg ikke ser godt nært, men det er vel omvendt. Anonymkode: 94e13...818 I og med at du har +0,5 og er langsynt, så er det bare å kjøpe lesebriller i vanlig butikk. Mye billigere. De har det bl.a. på Biltema, Nille, Rusta osv. Jeg er ganske så nærsynt og kjøpte synsundersøkelse hos Specsavers. Da var briller inkludert. Men dette trenger ikke du, - holder i massevis med en vanlig lesebrille fra butikk.👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #35 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Briller kjøper du etter brilleseddel du får på forespørsel fra optikeren du var hos, på samme måte som du kjøper legemidler etter resept fra legen. Fikk du ikke brilleseddel med, ber du om å få det. Der står hva du trenger av brilleglass. Briller kjøpt uten brilleseddel, Type Nille ol. Er ikke lov å kjøre bil med, ellers kan du vel gjøre hva du vil med billige «lekebriller». Anonymkode: 817c7...9dd Det er jo helt feil. Har du blitt stoppet i kontroll når du kjører bil, og vist politiet at du har brilleseddel i samsvar med brillene du har på? Hvorfor selges kontaktlinser resptløst på apotek, eller det « lekelinser» ? det finnes forøvrig bedre briller enn fra Nille og få kjøpt i butikk og på nett. Anonymkode: 774ab...17d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. april #36 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 23.55): Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har ikke fått noe seddel, så skal be om det 🙂 Ellers så jeg de hadde briller på Rema, men det var 1+. Betyr + nærsynt? Var ingen til 0,5. laveste var 1. Anonymkode: 94e13...818 Er du langsynt så kan +1 være gode lesebriller. Prøv de. Finn et produkt i butikken med innholdsfortegnelse med små skrift og legg merke til hvilken avstand brillene fungerer best på. Hvis de er best på passe leseavstand så er det fint. Men billigbriller har minst et problem. De blir fort slarkete og ødelagt. Jeg kjøpte noen som er bedre hos en optikerbutikk der de hadde 3 for to tilbud, 2 x 300 kroner. De er bra for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #37 Del Skrevet 2. april Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Hvor i loven står så at du ikke kan kjøre bil med briller kjøpt uten brilleseddel. Og nei det er ikke lekebriller Det kan du like gjerne bruke av din tid på å finne i lovverket som at jeg skal bruke min tid. Jeg vet at det står skrevet i lovverket fordi vi har jobbet med en sak om dette. Anonymkode: 817c7...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #38 Del Skrevet 2. april Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Hvor i loven står så at du ikke kan kjøre bil med briller kjøpt uten brilleseddel. Og nei det er ikke lekebriller Jeg brukte briller lenge før det kom i kjøreseddelen at jeg MÅ bruke briller når jeg kjører. Synstest hos legen avgjør det. Det er ikke ulovlig å kjøre uten briller når du ser godt nok uten, selv om du bruker briller nå og da (som jeg gjorde). Anonymkode: 58910...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #39 Del Skrevet 2. april Ok, jeg skal prøve slike billig briller så kan jo jeg ha en i vesken, i bilen ol. Og heller bruke "dyre finere" i møter/sofa. Men da kan jeg bare kjøpe +1 selv om jeg har +0,5? Jeg var som sagt hos en lokal optiker, men kan jeg f.eks. dra på spectsaver når de har tilbud og kjøpe briller der, altså kun kjøpe briller og vise til meldingen min optiker skrev, eller må jeg ha full utredning hos spectsaver for å kjøpe briller? 2900kr betalte jeg for briller med +0,5. fikk med Jean Paul etu (vet ikke om brillene er det merket) pluss 3 pussekluter😅 Anonymkode: 94e13...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. april #40 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan du like gjerne bruke av din tid på å finne i lovverket som at jeg skal bruke min tid. Jeg vet at det står skrevet i lovverket fordi vi har jobbet med en sak om dette. Anonymkode: 817c7...9dd Men om du vet så kan du jo gi meg paragrafen. Husk det er din påstand ikke min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå