AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:39 #21 Del Skrevet tirsdag kl 10:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer an på hvilket symptom som er mest pressende, og hvilke av manglene som er mest alvorlig. Du kan jo bare begynne med en av delene, ta en uke, legge til et nytt tilskudd, ta en uke, osv. Anonymkode: 55989...02b Vanskelig å si symptommessig hva som skyldes hva. Ferritin er på 12, folat 7,5 og D litt under 60. Anonymkode: 2e501...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:40 #22 Del Skrevet tirsdag kl 10:40 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke du vil reagere på D vitamin. Ta en høy dose med D pearls, de er veldig gode. Her å kommer det jo Ann på hva nivåene dine ligger på. Anonymkode: 9f71e...93e Ok, hva gjør d pearls bedre enn andre D-vitamin? er det no grunn for at der er mindre sjanse for å reagere på d vitamin enn de andre? Anonymkode: 2e501...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:43 #23 Del Skrevet tirsdag kl 10:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanskelig å si symptommessig hva som skyldes hva. Ferritin er på 12, folat 7,5 og D litt under 60. Anonymkode: 2e501...9ba Da ville jeg begynt med jern. Spis rødt kjøtt i tillegg til tilskudd. Leverpostei har mye jern. Anonymkode: 55989...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:44 #24 Del Skrevet tirsdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, hva gjør d pearls bedre enn andre D-vitamin? er det no grunn for at der er mindre sjanse for å reagere på d vitamin enn de andre? Anonymkode: 2e501...9ba Aldri hørt noen som har reagert på D vitamin som man kjøper selv på apotek, høy dose på resept derimot vet jeg flere har reagert på. De er oppløst i olje som gir økt opptak Anonymkode: 9f71e...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:44 #25 Del Skrevet tirsdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, hva gjør d pearls bedre enn andre D-vitamin? er det no grunn for at der er mindre sjanse for å reagere på d vitamin enn de andre? Anonymkode: 2e501...9ba D pearls er kvalitetssjekket og trygt merke å bruke. Det er også tilsatt litt olje for bedre opptak, hvis jeg ikke husker feil. Anonymkode: 55989...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:46 #26 Del Skrevet tirsdag kl 10:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri hørt noen som har reagert på D vitamin som man kjøper selv på apotek, høy dose på resept derimot vet jeg flere har reagert på. De er oppløst i olje som gir økt opptak Anonymkode: 9f71e...93e D pearls er høyere dose enn divisun som jeg fikk på resept en gang. Hva er det man reagerer på isåfall? Anonymkode: 2e501...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:48 #27 Del Skrevet tirsdag kl 10:48 Jeg tok 200mg jern hver dag i 3-4 mnd for å komme opp i akseptabelt nivå, det er flere år siden og jeg må jevnlig ta mye jern fortsatt, for ikke å gå tom. Jern lager er noe av det tregeste å bygge opp dessverre. Anonymkode: 99470...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:50 #28 Del Skrevet tirsdag kl 10:50 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): D pearls er høyere dose enn divisun som jeg fikk på resept en gang. Hva er det man reagerer på isåfall? Anonymkode: 2e501...9ba Hva slags dose fikk du på divisun da? Det har jeg ikke lest meg så inn i, men det er store hestekur doser som de jeg har lest om reagerer på. Anonymkode: 9f71e...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:22 #29 Del Skrevet tirsdag kl 11:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spiser faktisk laks nesten hver dag😅 Ja mistenker at overbelasta nervesystem gjør det- men forstår ikke helt hvorfor overbelasta nervesystem kan gi reaksjon på slikt. Interesant at du nevnte det- siden jeg lurte litt på det selv. Hvorfor kan det det - og hva kan man gjøre med det? Anonymkode: 2e501...9ba Du fikk nettopp svar på det i tråden din om folsyre. Anonymkode: 55989...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:28 #30 Del Skrevet tirsdag kl 11:28 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er faktisk ingen høydose Anonymkode: 9f71e...93e Nei enig. Men svarte på en kommentar om d vitamin på resept Anonymkode: 2e501...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:35 #31 Del Skrevet tirsdag kl 11:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei enig. Men svarte på en kommentar om d vitamin på resept Anonymkode: 2e501...9ba Men det er ikke en høydose resept. Den dosen kan man kjøpe reseptfritt Anonymkode: 9f71e...93e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:33 #32 Del Skrevet tirsdag kl 16:33 Jeg var sykmeldt i seks uker pga jernmangel. Batteriet var helt flatt. Anonymkode: 30c88...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet onsdag kl 20:58 #33 Del Skrevet onsdag kl 20:58 Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #34 Del Skrevet 14 timer siden NinaLisa skrev (På 1.4.2025 den 3.59): Jeg fikk jern infusjon. Dvs jern intravenøst. Det har jeg gjort flere ganger. Jeg har en lidelse som gjør at tabletter ikke taes opp. Sikker på at du ikke bare har "anemi ved kronisk sykdom"? https://www.google.com/search?q=anemi+ved+kronisk+sykdom Anonymkode: a79fc...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sikker på at du ikke bare har "anemi ved kronisk sykdom"? https://www.google.com/search?q=anemi+ved+kronisk+sykdom Anonymkode: a79fc...6f1 Hva er forskjellen på ? Jeg har aldri tenkt over dette faktisk. Jeg er operert i tarmen og tar derfor ikke opp jern, verken via mat eller tabletter. Derfor får jeg jevnlig jerninfusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå