Gå til innhold

Katten min

GTHP

Anbefalte innlegg

“Hvordan reagerer dere på at katten alltid ser ut som den har bedre liv enn dere? Er det bare meg, eller føler dere at deres kattevenn alltid lever et luksuriøst liv mens dere selv prøver å få hverdagen til å gå opp?”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det seriøst dette du bruker tankekraften din på? Du sammenligner livet ditt med en katt – en skapning som bokstavelig talt slikker sin egen rumpe og mener det er et høydepunkt på dagen. Kanskje hvis du slutta å glorifisere et dyr som sover 18 timer i døgnet og får maten servert som om det er en slags pelsbelagt konge, kunne du fått orden på din egen hverdag i stedet. Det er ikke katten som lever et luksusliv – det er du som har satt deg selv nederst i næringskjeden. Gratulerer.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et sitat? Hvorfor er spørsmålet i anførselstegn? 

Anonymkode: 260f6...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Alltid sagt at jeg vil bli en bortskjemt katt i mitt neste liv.

MEN det er 100 000 hjemløse katter i Norge. Og det bare øker, de er det veldig synd på. 

Anonymkode: 6b687...a80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Haha! Alltid sagt at jeg vil bli en bortskjemt katt i mitt neste liv.

MEN det er 100 000 hjemløse katter i Norge. Og det bare øker, de er det veldig synd på. 

Anonymkode: 6b687...a80

Hvor er alle disse hjemløse kattene? Skulle gjerne reist og fanget inn en når jeg skal ha katt neste gang.

Anonymkode: d06a5...47e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten din har blitt kidnappet fra moren sin og gitt til deg uten å ha noen rettigheter. Har også blitt sterilisert så eventuelle ønsker om barn vil aldri bli realitet. Mennesker og dyr burde ikke bo sammen. Du har det friere enn din kattevenn. Vær glad for det.

Anonymkode: 15166...c3e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTHP skrev (23 timer siden):

“Hvordan reagerer dere på at katten alltid ser ut som den har bedre liv enn dere? Er det bare meg, eller føler dere at deres kattevenn alltid lever et luksuriøst liv mens dere selv prøver å få hverdagen til å gå opp?”

Katten har jo et digg liv fordi jeg lager et ganske digg liv til oss begge. Vi bor bra, spiser bra, har svæær god seng- og deler familie og min kjæreste ❤️

Men pus er velfortjent avhengig av meg, som et lite barn- om jeg ikke har det bra, så blir katten engstelig. Det er faktisk et tegn til meg selv om å roe ned og sove mer hvis katten er sint, for da er jeg ikke nok hjemme.

Nå driver jo faktisk katten med selvutvikling også, han har feks blitt en dyktig jeger det siste året. Så han jobber bokstavelig talt for føda. Iblant vekker han meg hysterisk stolt kl.4.30 om morgenen for å vise meg fangsten og så å høylytt spise musa foran meg. 

I motsetning til katten har jeg mer kontraster i livet: flere bekymringer, men også flere gleder. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe av poenget med katt - å leve gjennom noen som virker tilfreds.

Anonymkode: b1cf0...323

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor er alle disse hjemløse kattene? Skulle gjerne reist og fanget inn en når jeg skal ha katt neste gang.

Anonymkode: d06a5...47e

Du vil fange en katt fra gata? Da bør du være forberedt på mange tusen i dyrlegeregninger, og mange måneder på å temme katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...