Gå til innhold

Slanker meg på REMA 1000 Prima kneipp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dauer gjør du nok ikke, men hvis du ikke tror at havre og brødmat skader tennene kan du jo prøve å spise det uten å pusse.

Anonymkode: 50d86...2ac

Det er ikke bra å gå uten å pusse tennene uansett om du så spiser carnivore diett. Du må gjerne spørre tannlegen din om dette. Det er ikke farlig for tennene å spise brød, og alle bør pusse tenner morgen og kveld hver dag uansett hvilket kosthold man har. 

Anonymkode: fd9fe...122

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men det er ikke Rhode som er problemet. 

Anonymkode: 28464...e1d

det er vel egentlig aldri noen diett som er problemet, det er nesten alltid når man ikke lengre skal være på diett at utfordringene kommer forid det er livsstilen man har som gir overvekt i utgangspunktet for veldig mange. Hvis man så endrer livsstil slik at man alltid følger "dietten" derimot kan det jo brått gå bra.. Spørsmålet er om man vil leve på billigkneip resten av livet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har en nær venn som prøver dytte på meg Keto dietten. Har ingen som helst tro på den. Til tross for alt skrytet, skal visst kurere alle slags sykdom og plager i tillegg til å gjøre deg slank. Takke meg til variert, vanlig kosthold, bare være bevisst på kaloriinntaket og at man får i seg næringsstoffene man trenger. Ingen grunn til raskt ned og raskt opp igjen så lenge man er bevist dette. Og det må man være resten av livet. 

Anonymkode: 63502...7bb

Jeg vil ikke si at et kosthold basert på kneip er spesielt variert.

Hvor er grønnsakene? 

Når det er sagt - skal du bare gå ned i vekt, så finn den metoden som funker for deg.

Anonymkode: a8e9f...63b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ikke si at et kosthold basert på kneip er spesielt variert.

Hvor er grønnsakene? 

Når det er sagt - skal du bare gå ned i vekt, så finn den metoden som funker for deg.

Der:

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

3-4 ganger. Blir 600 - 800 kcal. Resten av kalorikvoten (setter 1500 som maks) går i frukt, grønt, makrell i tomat, kyllingfilet og Yt proteinpudding. Men basis er altså kneippen 🙂

Anonymkode: 63502...7bb

Anonymkode: 41cc1...46d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (12 minutter siden):

det er vel egentlig aldri noen diett som er problemet, det er nesten alltid når man ikke lengre skal være på diett at utfordringene kommer forid det er livsstilen man har som gir overvekt i utgangspunktet for veldig mange. Hvis man så endrer livsstil slik at man alltid følger "dietten" derimot kan det jo brått gå bra.. Spørsmålet er om man vil leve på billigkneip resten av livet.. 

Hun spiser jo ikke dette til absolutt alle måltider,  og hun spiser grønnsaker i tillegg. 

Det er forskjell på hva folk liker og trives med. Du synd denne dietten høres kjedelig ut, jeg (og sikkert TS også) grøsser av menyforslagene i lavkarbo-dietter. Egg på egg på egg. Det er i hvertfall ikke noe jeg kunne holdt meg til resten av livet.

Anonymkode: cecee...aa3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun spiser jo ikke dette til absolutt alle måltider,  og hun spiser grønnsaker i tillegg. 

Det er forskjell på hva folk liker og trives med. Du synd denne dietten høres kjedelig ut, jeg (og sikkert TS også) grøsser av menyforslagene i lavkarbo-dietter. Egg på egg på egg. Det er i hvertfall ikke noe jeg kunne holdt meg til resten av livet.

du gikk glipp av poenget jeg prøvde få frem når det gjelder dietter - man går ned i vekt av alle dietter men når man skal leve resten av livet p ådem feiler de fleste fordi en diett ikke er "levedyktig" i det lange livet de fleste lever. Skal man permanent gå ned i vekt må man ha en livsstil som er forenelig med sin forbrenning, sitt aktivitetsnivå osv osv og da må kroppen på riktig drivstoff med gode nøringsinnhold som er bærekraftige og lar seg leve med, ikke bare av i 50+ år fremover.. 

Jeg skrev ikke at kneip var kjedelig, jeg skrev at det kanskje ikke er det man vil leve av resten av livet..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen skal spise mat uten å pusse, så det spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: 0b0ce...234

Hvis du må gjøre aktive tiltak daglig for å motvirke skadene av det du spiser, så er det jo åpenbart ikke sunt å spise det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du må gjøre aktive tiltak daglig for å motvirke skadene av det du spiser, så er det jo åpenbart ikke sunt å spise det.

Rareste jeg har hørt. Det er anbefalt å pusse tennene 1-2 ganger daglig, helt uavhengig av hva man spiser.

Anonymkode: 08b3b...128

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke bra å gå uten å pusse tennene uansett om du så spiser carnivore diett. Du må gjerne spørre tannlegen din om dette. Det er ikke farlig for tennene å spise brød, og alle bør pusse tenner morgen og kveld hver dag uansett hvilket kosthold man har. 

Anonymkode: fd9fe...122

Jeg sier ikke at du ikke skal pusse tennene, jeg sier at du bør spise ting kroppen din i utgangspunktet tåler godt. Og hvis maten du spiser gir deg hull i tennene bør du selvsagt la være å spise det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rareste jeg har hørt. Det er anbefalt å pusse tennene 1-2 ganger daglig, helt uavhengig av hva man spiser.

Og hvorfor er det anbefalt å pusse tennene? Fordi vi spiser mye mer karbohydrater enn vi er laget for.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Der:

Anonymkode: 41cc1...46d

Hvordan kan man si at basis er kneippen da?

Jeg spiser jo også gjerne brød, eller havregrøt, til frokost eller lunsj. Det er da ikke basisen for kostholdet mitt likevel. 

Jeg skjønner ikke helt greia, TS spiser altså brød til frokost som 70% av nordmenn som spiser frokost gjør, og kaller det for en helt spesiell slankemetode/kosthold?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (8 minutter siden):

du gikk glipp av poenget jeg prøvde få frem når det gjelder dietter - man går ned i vekt av alle dietter men når man skal leve resten av livet p ådem feiler de fleste fordi en diett ikke er "levedyktig" i det lange livet de fleste lever. Skal man permanent gå ned i vekt må man ha en livsstil som er forenelig med sin forbrenning, sitt aktivitetsnivå osv osv og da må kroppen på riktig drivstoff med gode nøringsinnhold som er bærekraftige og lar seg leve med, ikke bare av i 50+ år fremover.. 

Jeg skrev ikke at kneip var kjedelig, jeg skrev at det kanskje ikke er det man vil leve av resten av livet..? 

Det jeg sier er at denne dietten er vel så levedyktig som de fleste andre dietter. En diett og en "livsstil" er mer eller mindre det samme når det gjelder mat. Trening er sunt, men det hjelper dessverre lite på vekta.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hvorfor er det anbefalt å pusse tennene? Fordi vi spiser mye mer karbohydrater enn vi er laget for.

Kan du dokumentere at tannpuss er anbefalt pga karbohydrater?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan man si at basis er kneippen da?

Jeg spiser jo også gjerne brød, eller havregrøt, til frokost eller lunsj. Det er da ikke basisen for kostholdet mitt likevel. 

Jeg skjønner ikke helt greia, TS spiser altså brød til frokost som 70% av nordmenn som spiser frokost gjør, og kaller det for en helt spesiell slankemetode/kosthold?

Det er visst bare ca 15 % av nordmenn som spiser grovt brød hver dag. På 70-tallet ville kostholdet til TS blitt sett på sem helt vanlig, og da var folk mye slankere enn nå. Vi må slutte å overkomplisere så veldig.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

https://sml.snl.no/karies

Fra linken:

"Hvis man har et vanlig sunt kosthold som anbefalt av helsemyndighetene og i tillegg pusser tennene med fluortannkrem morgen og kveld, vil de fleste holde seg kariesfrie."

Grovt brød inkluderer i det som anbefales av helsemyndighetene.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Carrot skrev (37 minutter siden):

Nja, jo, men så skriver T at det blir både kylling og grønnsaker utenom, så er det så annerledes enn det daglige kostholdet til enkelte?

På jobben har vi felles lunsj med brødskiver og knekkebrød. Jeg er ingen frokostperson, men mange spiser brød eller knekkebrød da også. Det er jo to måltider med kneipp eller knekkebrød. Så er ikke kylling og grønnsaker en uvanlig middag heller, og noen tar seg brød til kvelds også, så synes sånn sett ikke det TS skisserer er en diett. Virker på meg som om inntaket bare er begrenset?

Anonymkode: 8e129...f1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nja, jo, men så skriver T at det blir både kylling og grønnsaker utenom, så er det så annerledes enn det daglige kostholdet til enkelte?

På jobben har vi felles lunsj med brødskiver og knekkebrød. Jeg er ingen frokostperson, men mange spiser brød eller knekkebrød da også. Det er jo to måltider med kneipp eller knekkebrød. Så er ikke kylling og grønnsaker en uvanlig middag heller, og noen tar seg brød til kvelds også, så synes sånn sett ikke det TS skisserer er en diett. Virker på meg som om inntaket bare er begrenset?

Anonymkode: 8e129...f1f

Nope det er helt riktig, så denne "dietten" til TS som gjør at TS går ned i vekt handler om det TS ikke spiser som TS spiste før mer enn "dietten" og spørsmålet er om det TS spiser nå er noe TS kan opprettholde etter at vekttapet har ført TS til målet.. 
Som sagt er "problemet" med "dietter" at de fleste varer en periode og så er man tilbake til "hverdagen" og oops.. der gikk vekten opp igjen gitt.. 🤔 de aller fleste som øker aktivitetsnivået masse for eksempel klarer ikke opprettholde det over tid, de som kutter maten klarer ikke opprettholde det over tid, og cluet med å gå ned og beholde en vektnedgang er jo akkurat det man kan opprettholde over tid og samtidig gi kroppen den næringen den trenger for å ha det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gærningene som er redd brød er litt festlige! 

Jeg meldte meg inn i en lavkarbo gruppe på Facebook, skulle prøve dette for migrene. Skulle fikse alt. Mange der inne skulle slanke seg. Alle var bælfeite, og fåtallet ble tynne. Og migrenen forsvant ikke. Så uansett hva man spiser, spiser man nok av det forblir man tjukk. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

https://sml.snl.no/karies

Jeg tror du misforsto hele artikkelen. Ved alle måltid øker ph- verdien i munnen. Godteri og syreholdig drikke er verstingene for tennene. Frukt er jo også et ganske kraftig angrep på tennene. Skal man unngå det da? Å spise grovbrød er ikke noe verre enn å spise andre ting. Da er det mye du må unngå. 

Anonymkode: 678d3...52e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...