AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:27 #81 Del Skrevet onsdag kl 08:27 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det? Ja jeg hadde pusset tenne uansett hva jeg spiste , det har ånde og ikke ha matrester i tenne og gjøre. Når det gjelder karies/ hull så eksisterte ikke det før vi begynte og spise korn. Vi har jo nye vaner som kullsyre , så mye syreskader. Og kaffe/ te som misfarger . Så om man ikke spiser korn, så må man også kutte ut en del drikke om en ikke skal pusse tennene. At korn er skadelig for tenne er veldig godt dokumentert , men etter at vi fikk fluor så er det egentlig ikke et stort problem lenger. Men man må bruke flour da. Anonymkode: 1163b...b93 Hvor har du det fra at kullsyre gir syreskader på tennene? Anonymkode: 97c25...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:13 #82 Del Skrevet torsdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 9.04): Fordi de døde når de var 30.. 🙈 Anonymkode: fd9fe...122 Hva baserer du det utsagnet på? Anonymkode: 50d86...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:12 #83 Del Skrevet i går, 04:12 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 10.24): Er slik med alle "kurer". Folk drar seg gjennom det ene mer toskete enn det andre uten en tanke for hvordan de skal leve livet etter at kuren er over. Derfor går det også til helsike. De er 100% selv skyld i jojo-effekten. Varig endring over tid er det eneste som funker i praksis. Anonymkode: 97c25...5b6 Et karbohydratredusert kosthold er fullt mulig å leve på resten av livet, så keto kan fint fungere som et trinn i veien mot varig kostendring. Anonymkode: 6674f...fcf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #84 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 9.02): Fra linken: "Hvis man har et vanlig sunt kosthold som anbefalt av helsemyndighetene og i tillegg pusser tennene med fluortannkrem morgen og kveld, vil de fleste holde seg kariesfrie." Grovt brød inkluderer i det som anbefales av helsemyndighetene. Anonymkode: 08b3b...128 Ja, de støtter jo bondenæringen, men det er vel ingen som har påstått at man får masse karies om man pusser tenne nøye med flour 2 ganger om dagen ? det er i årene etter at folk begynte og spise korn og før vi fikk fluor dette var et stort problem. Det kom altså med korn. Sånn sett er det noe sant i at de som spiser carnivore ikke trenger og pusse tennene mot karies, men det største tannproblemene vi har i dag er syreskader, det er nytt og kommer i størst grad fra kullsyredrikker ( og juice , men det drikker de jo ikke ) Anonymkode: 1163b...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #85 Del Skrevet 23 timer siden BobbySocks skrev (På 1.4.2025 den 9.13): De gærningene som er redd brød er litt festlige! Jeg meldte meg inn i en lavkarbo gruppe på Facebook, skulle prøve dette for migrene. Skulle fikse alt. Mange der inne skulle slanke seg. Alle var bælfeite, og fåtallet ble tynne. Og migrenen forsvant ikke. Så uansett hva man spiser, spiser man nok av det forblir man tjukk. Hvilken gruppe var dette? Kjenner mange som har blitt varig slanke med lavkarbo. At det hjalp mot migrene var nytt for meg, men det hjelper mot en del plager jo. Jeg har aldri vært bælfeit, men spiser karboredusert fordi jeg har revmatisme. Fungerer veldig godt. Var du lenge og veldig aktiv i gruppen siden du ble så godt kjent med folka og vet at vekten deres ikke endret seg? Anonymkode: 1163b...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #86 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 12.27): "Brød er ikke sundt"? Du tror på dette tullet om steinalderdietten? Da gjennomsnittlig levealder var 30 år. Etter vi begynte å spise brød har levealder og helse økt betydelig. Anonymkode: 63502...7bb Det er feil. Levetiden gikk ned da vi ble sankere. Så har den økt gradvis med medisiner , hygiene, kunnskap. Det er primært de siste 150 årene levealderen har hatt voldsom øking, mye takket være lav barnedødelighet , som igjen skyldes tryggere fødsler, vaksiner, medisiner , hygiene . Veldig mange av oss i 40 årene har hadde ikke levd om vi var født for 150 år siden og levd på brød og poteter. Mennesker er også litt delt. Noen har tilpasset seg « moderne « kosthold bedre enn andre. Gå litt bort i fra levealder, men se på helse. Mange har god helse, tåler moderne kosthold godt. De trenger ikke gjøre endringer. Det er de som er syke, leddsmerter, lite energi , overvekt osv som bør se etter et bedre kosthold for sin kropp. Selvom de kan bli « holdt i live « veldig lenge på dagens medisiner og sykehus må målet være og få best mulig helse og mest mulig ut av livet imens vi lever. jeg vil også utfordre spørsmålet ditt, hvis brød og karbohydrater er så forbanna viktig for mennesker, hvorfor klarte vi og utvikle som art i den graden vi har gjort helt uten brød og karbohydrater? Anonymkode: 1163b...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #87 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 9.04): Fordi de døde når de var 30.. 🙈 Anonymkode: fd9fe...122 Ja, for 60 år siden hadde skoletannlegene lite og gjøre, for karies kommer som kjent etter fylte 30. Anonymkode: 1163b...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #88 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, de støtter jo bondenæringen, men det er vel ingen som har påstått at man får masse karies om man pusser tenne nøye med flour 2 ganger om dagen ? det er i årene etter at folk begynte og spise korn og før vi fikk fluor dette var et stort problem. Det kom altså med korn. Sånn sett er det noe sant i at de som spiser carnivore ikke trenger og pusse tennene mot karies, men det største tannproblemene vi har i dag er syreskader, det er nytt og kommer i størst grad fra kullsyredrikker ( og juice , men det drikker de jo ikke ) Anonymkode: 1163b...b93 Bøndene i Norge dyrker vel lite korn til brød, de får vel mer støtte til å ha kyr og sau. Anonymkode: 499e3...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #89 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 9.04): Fordi de døde når de var 30.. 🙈 Anonymkode: fd9fe...122 Du tenker på gjennomsnittslevealder? Hvis to mennesker dør når de er babyer og ett menneske blir 90 år. Hva er gjennomsnittsalderen på disse tre menneskene? 30 år. Det var høy barnedødelighet som trakk ned gjennomsnittsalder. Anonymkode: 77d77...31c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 22 timer siden #90 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvilken gruppe var dette? Kjenner mange som har blitt varig slanke med lavkarbo. At det hjalp mot migrene var nytt for meg, men det hjelper mot en del plager jo. Jeg har aldri vært bælfeit, men spiser karboredusert fordi jeg har revmatisme. Fungerer veldig godt. Var du lenge og veldig aktiv i gruppen siden du ble så godt kjent med folka og vet at vekten deres ikke endret seg? Anonymkode: 1163b...b93 Ja, holdt på lenge. Tro kan flytte fjell, men åpenbart ikke hjelpe på migrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #91 Del Skrevet 21 timer siden BobbySocks skrev (45 minutter siden): Ja, holdt på lenge. Tro kan flytte fjell, men åpenbart ikke hjelpe på migrene. Så du hadde troen lenge? Var nytt for meg at det var bra for migrene. Synd det ikke hjalp da, men du finner kanskje noe annet som hjelper? Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvilken facegruppe alle disse bælfeite på lavkarbo var i? Anonymkode: 1163b...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå