Phoenix Heart Skrevet 1. april #41 Del Skrevet 1. april Jeg sier maur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #42 Del Skrevet 1. april Mævr Anonymkode: 256cb...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #43 Del Skrevet 1. april Møvver. Opprinnelig totning, men bodd i Oslo de siste 20 åra. Mistenker at veldig få i Oslo har hørt meg si møvver, er liksom ikke stort av det i by'n Anonymkode: 756b5...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #44 Del Skrevet 1. april Vokst opp i Grorudalen på 70-80 tallet og sier maur, har barndomsvenner i "begge leire" Jeg sier også banan, mens noen av de sier "bannan". Språk er fasinerende selv om jeg ikke kan noe. Anonymkode: 37cc8...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. april #45 Del Skrevet 1. april (endret) Nå måtte jeg tenke meg godt om, og jeg tror faktisk jeg sier begge deler om hverandre. Jeg er fra Oslo, men har bodd mange år rett utenfor Oslo i voksen alder, i Akershus. Man snakker "renere" der. Endret 1. april av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 1. april #46 Del Skrevet 1. april Mævver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #47 Del Skrevet 1. april Innlandet møvver. Anonymkode: e8202...d1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #48 Del Skrevet 1. april Mæur Anonymkode: 0f301...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #49 Del Skrevet 1. april Mævver (flertall: mævvrær). Er fra Vestfold. Anonymkode: 8d57b...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #50 Del Skrevet 1. april Jeg er fra Oslo og sier "mæur", og da i en stavelse fremfor "mæ-ur" eller "mævver" eller andre tostavelsesvarianter. Ingen v-lyd. Anonymkode: 479d5...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #51 Del Skrevet 2. april Mævver, Flisa ,Hedemark. Anonymkode: 3a35a...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #52 Del Skrevet 2. april Møvver Anonymkode: 7e286...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #53 Del Skrevet 2. april Mævl. Montebello Anonymkode: 103ff...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #54 Del Skrevet 2. april Lillestrøm. Maur. Anonymkode: 66c66...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #55 Del Skrevet 2. april Oslo- maur! Anonymkode: cf447...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #56 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 21.27): Så mange som sier de uttaler det med a, jeg har aldri hørt noen gjøre det noensinne. Har kun hørt mæur eller mævver. Anonymkode: e4059...324 Det er jo ikka a, men diftongen au, en helt egen lyd. Jeg sier m au r (fra innlandet), mannen min sier Mævver, fra Grenland. Han sier æv i alle ord der det (i følge meg) skal være au. Lævra= Laura, sæv og sævs= sau og saus. Anonymkode: 80e78...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #57 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 21.25): Jeg sier mævver Oppvokst på Lillehammer. Anonymkode: cdf2f...b3b Samme her. Larvik. Anonymkode: e8ccb...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #58 Del Skrevet 2. april I entall maur, flertall mævver. Fra litt vest i Telemark. Mannen, fra Grenland, bruker samme. Han har aldri vært så fra Grenland at han sier mævvrær som 90% av de innfødte gjør 😂 Anonymkode: a142a...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #59 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mævver (flertall: mævvrær). Er fra Vestfold. Anonymkode: 8d57b...024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I entall maur, flertall mævver. Fra litt vest i Telemark. Mannen, fra Grenland, bruker samme. Han har aldri vært så fra Grenland at han sier mævvrær som 90% av de innfødte gjør 😂 Anonymkode: a142a...cbb Kanskje grunnlag for en egen diskusjon, men det heter vel maur også i (ubestemt) flertall? En maur, flere maur? Hvis man sier man har fått maur i huset mener man vel gjerne mer enn en? Anonymkode: e4059...324 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #60 Del Skrevet 2. april Jeg sier møur. Kommer fra Ringsaker. Anonymkode: eaa63...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå