AnonymBruker Skrevet 1. april #41 Del Skrevet 1. april Million skrev (11 minutter siden): Ok. Du skriver "gutter" som om dere var 18-19 år fremdeles. Kall dem det de er, unge menn. Lykke til med denne saken, hva du nå enn bestemmer deg for. Men det høres ut som det sunneste du kan gjøre er å få deg litt bein i nesa og sette foten ned for denne venninnen. Kanskje ikke ha så mye med henne å gjøre lenger. Jeg vet, det er menn og ikke gutter. Nei jeg orker ikke å ha så mye med henne å gjøre lenger. Er drittlei Anonymkode: 2d0d4...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #42 Del Skrevet 1. april Iveren etter å sette diagnoser av komplette idioter tar ingen ende.. Jo dummere du er, jo mer interessert i det er du. Anonymkode: 6c392...b18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #43 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg prøver å sette grenser. Men problemet er at hun reagerer med å bli sur hvis ikke hun får det som hun vil. Hun har rett og slett ikke respekt for meg og klarer ikke å respektere mine grenser Anonymkode: 2d0d4...a40 Så får hun bli sur da og så velger du om du skal gi henne viljen eller ikke. Mater du trollet så vokser det. Anonymkode: 1018b...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #44 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så får hun bli sur da og så velger du om du skal gi henne viljen eller ikke. Mater du trollet så vokser det. Anonymkode: 1018b...0b0 Det er veldig sant ts Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 1. april #45 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei jeg vet, hjelper vel ikke å dele ut diagnoser. Og dette er ikke helt okei oppførsel uansett om det er en diagnose inni bildet eller ikke. Virker ikke som at hun vet hva selvinnsikt er, da hun aldri har tatt ansvar for noe hun har gjort/sagt til/mot meg noengang. I høst hadde hun en episode der hun var full og klikket på meg flere ganger i løpet av kvelden på byen helt uprovosert. Etter hvert fikk jeg nok, så jeg gikk fra henne da hun kom med en frekk kommentar/prøvde å lage dårlig stemning for hundrede gang i løpet av kvelden. Da følger hun etter meg og skjeller meg ut og kaller meg en «jævla fitte» og dytter til og med til meg og spyttet på meg. Dagen etter dette sa hun «unnskyld for at jeg kalte deg en fitte», jeg sa «du gjorde ikke bare det, du dyttet meg også og spyttet på meg», da svarte hun bare «du var ikke så hyggelig du heller», da prøvde jeg å spørre hva jeg hadde gjort og det eneste svaret jeg fikk var «du var frekk», men hun klarte ikke å si hva jeg sa som var «frekt». Ingenting rettferdiggjør slik oppførsel uansett, det vet jeg, men jeg ville bare høre forklaringen hennes. Noen uker går og vi snakker ikke noe særlig fordi jeg egentlig er sur på henne/ og drittlei uten å si noe, fordi hun nektet å ta ansvar da jeg fortalte hva hun hadde gjort. Så møtes vi en kveld og jeg forteller henne mer detaljert hva hun gjorde den kvelden. Hun bortforklarer det igjen med at jeg var frekk og rett etterpå sier hun at jeg bare lyver og finner på det. Jeg sier deretter at «nei hvorfor skulle jeg funnet på dette», hun bryter deretter ut i gråt og sier «unnskyld, jeg har hatt så dårlig samvittighet» og lener seg mot meg for å gi en klem. Hun benektet altså det hun hadde gjort i det ene øyeblikket ved å si at jeg lyver, samtidig som hun mente hun hadde en grunn til å gjøre det. For og så si unnskyld? Jeg sa aldri «det går bra, jeg tilgir deg», men tiden gikk og vi er fortsatt «venner». Jeg angrer på at jeg ikke bare avsluttet det den kvelden der. Vi har ikke så mye til felles heller, men vi kan ha det gøy sammen og ler mye. Men det kan fort snu også så det er virkelig ikke verdt det i lengden.. Ts Anonymkode: 2d0d4...a40 Høres helt ærlig ut som at det beste for deg er å droppe denne vennen helt. Når hun ikke selv ser at noe er galt så vil ingen endring skje. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #46 Del Skrevet 1. april Hvis hun var av typen som sa seg enig i at hun hadde gjort noe galt, så ville hun jo vært en annen person. Hun kommer aldri å si, "ok, jeg forstår at du ikke vil være venner lenger, det er greit, ha det fint". Hun kommer til å bli sur og kanskje true deg med ting. Da må du stå i mot den tida det varer. Blokkere henne og evt. kontakte politi dersom det skulle eskalere. Anonymkode: 2e1ce...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 1. april #47 Del Skrevet 1. april Jeg håper vi hører sukk fra TS fordi vennskapet har nådd slutten. Fra mitt liv var det langt tilbake ei som styrte på fælt. En dag fikk jeg nok, hun var på overnatting hos meg. Jeg pakket bagen hennes, fulgte henne ut og sa god natt, jeg er ikke venn med deg mer. Og låste døra. Diagnose er ikke så viktig. Gjentatt respektløshet, forakt, manipulasjon, manglende følelsesmessig regulering og under pari konflikt håndtering taler helt på egen hånd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #48 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis hun var av typen som sa seg enig i at hun hadde gjort noe galt, så ville hun jo vært en annen person. Hun kommer aldri å si, "ok, jeg forstår at du ikke vil være venner lenger, det er greit, ha det fint". Hun kommer til å bli sur og kanskje true deg med ting. Da må du stå i mot den tida det varer. Blokkere henne og evt. kontakte politi dersom det skulle eskalere. Anonymkode: 2e1ce...ed4 Det er veldig sant, hadde hun sett problemet hadde hun ikke gjort disse tingene i utgangspunktet. Én ting er å gjøre noe én gang og så lære av det. Men når liknende hendelser skjer gang på gang kommer hun nok ikke til å endre seg med det første. Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #49 Del Skrevet 1. april Sparkling_Pink skrev (1 time siden): Jeg håper vi hører sukk fra TS fordi vennskapet har nådd slutten. Fra mitt liv var det langt tilbake ei som styrte på fælt. En dag fikk jeg nok, hun var på overnatting hos meg. Jeg pakket bagen hennes, fulgte henne ut og sa god natt, jeg er ikke venn med deg mer. Og låste døra. Diagnose er ikke så viktig. Gjentatt respektløshet, forakt, manipulasjon, manglende følelsesmessig regulering og under pari konflikt håndtering taler helt på egen hånd. Ja, det håper jeg også at skjer snart. Må jo bare si at nok er nok. Men jeg føler at det må skje noe igjen, for at det skal være lettere å si at nå gidder jeg ikke mer. Jeg vet jeg ikke må ha en grunn der og da, for jeg har hundre grunner. Men neste gang hun prøver å starte en krangel f.eks skal jeg bare svare tilbake istedenfor å bare la hun få viljen sin eller at jeg prøver å «roe ned» situasjonen. Og da kan jeg lettere si at dette gidder jeg ikke mer. TS Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #50 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så bra at du kom deg unna! Hva sa du til henne på slutten for å avslutte det? Har også opplevd at hun har satt meg i dårlig lys foran gutter jeg har vært interessert i. For en liten stund siden var vi på byen og hadde det veldig gøy og vi begge danset med noen gutter, men han ene har interessert i meg og ikke henne. Helt ut av det blå spør hun meg om vi skal dra på et annet utested fordi det var «kjedelig» der. Jeg sa ja, og vi endte opp med å dra. Har en veldig sterk følelse på at det var fordi jeg fikk oppmerksomheten og ikke henne, og da måtte hun bare ødelegge. Anonymkode: 2d0d4...a40 Høres veldig ut som min tidligere venninne. Tenk så sykt det egentlig er hele greia, skal jo liksom være en venn. Jeg sa ikke noe spesielt, jeg hjalp henne hjem til tross for at hun hadde ødelagt kvelden min, og takken var at hun skrek til meg for å ha snakket med noen andre (hun forsvant ofte på barer uten å si ifra engang når hun møtte noen, og da skulle jeg være glad på hennes vegne og ikke klage). Jeg er slik at når strikken først er strukket langt nok er det ingen vei tilbake, så jeg sa bare helt rolig at jeg driter i alt hun sier. Hun fikk panikk, kom med trusler og alt det før hun snudde om og begynte å trygle at vennskapet vårt er uberørt. Møtte henne aldri igjen fysisk siden den gangen. Anonymkode: 75876...c49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #51 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres veldig ut som min tidligere venninne. Tenk så sykt det egentlig er hele greia, skal jo liksom være en venn. Jeg sa ikke noe spesielt, jeg hjalp henne hjem til tross for at hun hadde ødelagt kvelden min, og takken var at hun skrek til meg for å ha snakket med noen andre (hun forsvant ofte på barer uten å si ifra engang når hun møtte noen, og da skulle jeg være glad på hennes vegne og ikke klage). Jeg er slik at når strikken først er strukket langt nok er det ingen vei tilbake, så jeg sa bare helt rolig at jeg driter i alt hun sier. Hun fikk panikk, kom med trusler og alt det før hun snudde om og begynte å trygle at vennskapet vårt er uberørt. Møtte henne aldri igjen fysisk siden den gangen. Anonymkode: 75876...c49 Ja, det er veldig sykt at noen som skal være en venn oppfører seg slik. Godt at du kom deg unna noen som behandlet deg så dårlig. Jeg driter innerst inne i hva hun føler/tenker når jeg kutter henne ut. Men det er så vanskelig å gjøre noe med det når det ikke er noe der og da jeg kan «ta» henne på, men blir nok ikke lenge til neste gang det skjer et eller annet. Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 1. april #52 Del Skrevet 1. april Jeg vil veldig gjerne utfordre den tanken om at du må ha åpen direkte konflikt og konfrontasjon og noe «å ta henne på» før du avslutter vennskapet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #53 Del Skrevet 1. april Sparkling_Pink skrev (24 minutter siden): Jeg vil veldig gjerne utfordre den tanken om at du må ha åpen direkte konflikt og konfrontasjon og noe «å ta henne på» før du avslutter vennskapet. Jeg vet at det er dumt å tenke det, men syns det er vanskelig å skulle kutte henne ut når det er grei stemning der og da. Selv om jeg vet jeg har gode grunner til det uansett Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #54 Del Skrevet 1. april Hvorfor er du sammen med henne? Du kan ikke sitte å klage når du velger å være sammen med en sånn hore. Anonymkode: 44e65...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #55 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor er du sammen med henne? Du kan ikke sitte å klage når du velger å være sammen med en sånn hore. Anonymkode: 44e65...2ae Hva mener du? Vi er ikke sammen, det er en venninne. Ja det er et valg å fortsette å tilgi henne, men det er ikke så lett å komme seg unna.. Og jo jeg kan klage når noen oppfører seg dritt, det er ikke min feil Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #56 Del Skrevet 1. april Fy faen for ett menneske!! Hvorfor gidder du i det hele tatt og ha dette mennesket i livet dit? Du er kanskje vennine med henne, men for hun er du kun en bekjent som hun kan heve seg over og gjøre narr av for og fremstille seg selv i ett bedre lys. Dette hadde ikke jeg orket. Anonymkode: a1f77...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #57 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fy faen for ett menneske!! Hvorfor gidder du i det hele tatt og ha dette mennesket i livet dit? Du er kanskje vennine med henne, men for hun er du kun en bekjent som hun kan heve seg over og gjøre narr av for og fremstille seg selv i ett bedre lys. Dette hadde ikke jeg orket. Anonymkode: a1f77...2f1 Du det er et godt spørsmål. Jeg innså ikke hvordan hun var før det var «for sent». Vi har kun vært «gode» venner i 2 år, men kjent hverandre lenger. Ikke at det er for sent å ikke være venner mer, men så ikke hvordan hun var før det hadde gått en god stund og vi allerede hadde rukket å bli «nærmere» Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 2. april #58 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet at det er dumt å tenke det, men syns det er vanskelig å skulle kutte henne ut når det er grei stemning der og da. Selv om jeg vet jeg har gode grunner til det uansett Anonymkode: 2d0d4...a40 Prøv å beskriv i tekst hvordan du greier å gjøre det som føles vanskelig og så skriver du hva som gjør det viktig for deg å gjennomføre dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #59 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 21.18): Hei, jeg har en «venninne» jeg har hatt i noen år nå som er veldig vanskelig å forholde seg til, og jeg begynner å lure på hva som er galt og om det i det hele tatt er mulig å hjelpe. Her er noen eksempler på ting som har skjedd/ting hun har gjort - Har sagt at folk har stygg rumpe, stygg/rar kropp. - Hatet en venninne av meg og ville ikke inkludere henne – men plutselig skulle hun få være med på alt. Hun har fortalt gutter intime detaljer om meg til gutter fordi har vist «interesse» ved å si til henne at de vil ligge med meg, uten at jeg i det hele tatt har vært interessert tilbake, bare for å sette meg i et «dårlig lys» og fordi hun blir sjalu. Dette har vært gutter hun selv har ligget med, men som jeg aldri har møtt/såvidt sett bilde av, de har kun sett bilder av meg fordi hun enten har sendt snapper eller lagt ting ut. De har sagt at de skal ligge med meg, når de har «kranglet» med henne. Veldig ekkelt av de guttene, og ekkelt av henne å skulle rakke ned på meg. Hun har 3-4 ganger invitert tilfeldige gutter fra byen til nach hjemme hos meg uten å spørre meg først. Her for noen uker siden inviterte hun en fyr vi møtte på bussen hjem fra en bytur til meg og sa at vi tre skulle sove sammen. Da han spurte om hun mente det sa hun «spør henne», altså at han skulle spørre meg, da sa jeg nei og han ble ikke med. Men i etterkant sa hun at han var stygg og at hun var glad han ikke ble med. En annen av de gangene presset hun på at to gutter skulle bli med oss hjem, jeg sa til slutt ja etter å ha blitt mast på i 20 min. Da vi kom hjem fikk jeg etter en liten stund sagt ifra om at de måtte dra, og de dro. I etterkant sa hun at hun var glad for at hun ikke lå med han ene. Hun vrir også på ting jeg sier og lager konflikter ut av ingenting. Hvis jeg sier ifra om noe sier hun bare «alt jeg gjør er feil” og “du klager alltid på meg”, «da skal jeg aldri gjøre det» og vrir på ordene Eller så sier hun bare «vet ikke» og «ok» hvis jeg prøver å finne en løsning/forstå henne. Hun reagerer veldig barnslig. På en tur vi var på ble hun veldig full, og vi ble kastet ut fra utestedet. Jeg var helt rolig og sa at «nå drar vi hjem» Hun begynte å legge seg ned på bakken og skrike/slå etter meg. Hun sa også masse stygt til meg, som at jeg var verdiløs, at hun hatet meg osv. Dagen etterpå sier hun at hun ikke husker noen ting og blir sur for at jeg tar opp det som skjedde. Hun motsier også seg selv veldig ofte, og på den turen vi var på, sa hun den ene dagen at jeg bestemmer alt, så da måtte vel jeg få vilja mi (kun fordi vi hadde en samtale der jeg argumenterte for én ting). Dagen etter sa hun at jeg måtte bestemme noe, siden hun «alltid bestemmer». På hele denne turen var det ofte jeg som bestemte, for hvis jeg spurte om vi skulle dra dit eller dit sa hun ofte bare «vet ikke». Følte nesten at jeg var på tur med en 13 åring. Hun blir sur for ting hun selv gjør, som at jeg kommer 5 min for sent, noe hun selv også gjør (uten at jeg blir sur). Hun er også sjalu fordi jeg har andre venner enn henne. Hadde en episode på byen for litt siden der hun bokstavelig talt dro meg vekk da jeg snakket med en venninne. I tillegg er hun veldig skrytete, og skryter av blant annet sexlivet sitt, leilighet (selv om hun har fått hjelp hjemmefra) og andre prestasjoner. Hun sier også «skrytete» ting helt ut av det blå, derfor fremstår det som skryt for alle andre. Og dessuten sier hun ting som «jeg har det og det, det har ikke den». Har også merket at hun kopierer meg, hvis jeg gjør noe i en sosial sammenheng gjør hun det samme. Hun har også flere ganger beskyldt meg for å «herme» etter sminke/klær/sko hun har kjøpt, selv om jeg kjøpte det. I høst luktet hun på en parfyme jeg har og lånte litt av den, dette er en parfyme som ikke er så lett å få tak i, så den er litt «unik». Nå for noen uker siden kjøpte hun testere fra dette parfymemerket, og sa at hun ville prøve de for hun hadde hørt så mye bra om dem. Hun fremstilte det som om det var hun som hadde oppdaget disse parfymene og ikke jeg. Da sa jeg at «ja, jeg har hørt om de, du luktet jo på den ene hos meg», da sa hun at hun ikke husket det. Jeg skjønner at akkurat denne tingen kanskje fremstår som en bagatell, men det er litt irriterende når hun fremstiller det som hennes «idé». Anonymkode: 2d0d4...a40 Diagnoser? Her trengs ingen Diagnoser. Venninna de er en veldig usikker, kranglete,sjalu og slitsomt menneske. Enkelt og greit verdens største dramaqueen med stor bokstav. Du lutter henne ut. Du hjelper henne ikke. Hallo? Hun er som hun er. Du kan velge kutte henne rett ut,eller vil du ha mennesker som drar deg ned i gjørmen og ruller deg rundt der nede? Kutt hun ut. Få det bedre. Anonymkode: 5e420...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #60 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Diagnoser? Her trengs ingen Diagnoser. Venninna de er en veldig usikker, kranglete,sjalu og slitsomt menneske. Enkelt og greit verdens største dramaqueen med stor bokstav. Du lutter henne ut. Du hjelper henne ikke. Hallo? Hun er som hun er. Du kan velge kutte henne rett ut,eller vil du ha mennesker som drar deg ned i gjørmen og ruller deg rundt der nede? Kutt hun ut. Få det bedre. Anonymkode: 5e420...08d Ja hun er en dramaqueen. Nei går nok ikke an å hjelpe noen som er sånn, og er uansett ikke mitt ansvar. Man kan ikke hjelpe noen som ikke skjønner at de gjør noe galt selv Anonymkode: 2d0d4...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå