AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Fikk vite før helgen at BUP har landet på ADHD diagnose på vår 8åring. Hva nå? Får vi dokumentasjon på det? Vi har blitt satt opp på legetime for medisin, det er 6 mnd ventetid. Synes dette er horribel lenge for et lite barn som strever hver dag. Kan man f.eks ta oppstart av medisiner gjennom Volvat/Aleris? Kontaktlærer er 10/10 på tilrettelegging, men er urolig fordi jeg vet det blir lærerbytte til høsten. Skal skolen ha dokumentasjon for å kunne tilrettelegge videre? Gjerne dumme spørsmål, men ingen erfaringer med ADHD med unntak av at vi har lest alt vi har kommet over siste månedene for å forstå og hjelpe barnet best mulig ❤️ Anonymkode: 5d9cc...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Jeg er både lærer og også mor til barn med adhd. 6 mnd er lenge ja, men ikke i den store helheten. Tilrettelegging fra skolen og dere er det viktigste. Medisiner er bra (når de virker slik de skal), men er ikke en løsning på vanskene i seg selv. Faste rammer, forutsigbarhet og trygghet er det aller aller viktigste. Skolen plikter å tilrettelegge for barnet ditt uavhengig av diagnose så det kan du slå deg til ro med. I tilfeller som ditt har jeg alltid, gjennom mine 18 år som lærer hatt overføringsmøter med ny kontaktlærer og foreldre ved bytte av kontaktlærer. Anonymkode: 0a007...1ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå