Gå til innhold

Noen som har kjørt opp etter 3-4 uker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser enkelte kjøreskole tilbyr intensivt kurs hvor man kan kunne kjøre opp etter 3-4 uker.

Noen her som har gjort det? Er det mulig?

Anonymkode: 2b9ae...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mulig, gitt at du kan kjøre fra før. Har masse mengdetrening og trening på å kjøre i ulike miljø. Men hvor bra opplæring det er, når en ikke har tid til refleksjon, er en annen ting

Anonymkode: 9c819...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet i november og kjørte opp i januar. Det var intensivt nok det. Vanlig kjøreskole. Kunne gjort det enda kjappere om jeg tok teoriprøven tidligere. Kunne ingen regler og hadde aldri kjørt før jeg starta.

Anonymkode: 9623c...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg startet i november og kjørte opp i januar. Det var intensivt nok det. Vanlig kjøreskole. Kunne gjort det enda kjappere om jeg tok teoriprøven tidligere. Kunne ingen regler og hadde aldri kjørt før jeg starta.

Anonymkode: 9623c...13b

Absolutt ingen kjøring på privaten i forkant??

Jøss, imponerende!

Anonymkode: 2b9ae...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukte 7 timer ink oppkjøring og det kostet 3000kr. Dette var i 1987. Eg har aldri vert i ulykker som er min skyld. Eg har aldri bulket, men eg har fått noe bøter for sikkerhetssele  og for stor fart🙈

all denne opplæring ser ikke ut som det har noe innvirkning på evnen til å kjøre bil. Folk blinker feil. Feil plassering i kryss, bulker og krasjer oftest unge som har brukt 30-50k på opplæring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (1 time siden):

Eg brukte 7 timer ink oppkjøring og det kostet 3000kr. Dette var i 1987. Eg har aldri vert i ulykker som er min skyld. Eg har aldri bulket, men eg har fått noe bøter for sikkerhetssele  og for stor fart🙈

all denne opplæring ser ikke ut som det har noe innvirkning på evnen til å kjøre bil. Folk blinker feil. Feil plassering i kryss, bulker og krasjer oftest unge som har brukt 30-50k på opplæring

Kjører du etter den resepten som en førerkort-opplæring tilsier så minsker det risiko for egenulykker. Der finnes det rutiner, ikke minst på observasjon. Endel av de innlæringene som førerkortopplæringen innehar tar mange av ungdommene og kaster rett ut av vinduet når de har fått førerkortet i lomma. Derfor ender de i ulykker.

Rekorden jeg har hørt var én som mistet lappen etter 10 minutters kjøring, rett fra trafikkstasjonen. Samtidig er det ikke disse ungdommene som vinner på ulykkesstatistikken lenger. Det er el-bil holdningen til de litt lenger opp i årene. I tillegg har vi vogntog som kjører etter det avlønnings prinsippet jeg ikke kommer på navnet av nå. De er betalt pr.distanse kjørt, eller pr.tur. Det oppmuntrer selvsagt til idiot kjøring.

Anonymkode: 85c6a...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjører du etter den resepten som en førerkort-opplæring tilsier så minsker det risiko for egenulykker. Der finnes det rutiner, ikke minst på observasjon. Endel av de innlæringene som førerkortopplæringen innehar tar mange av ungdommene og kaster rett ut av vinduet når de har fått førerkortet i lomma. Derfor ender de i ulykker.

Rekorden jeg har hørt var én som mistet lappen etter 10 minutters kjøring, rett fra trafikkstasjonen. Samtidig er det ikke disse ungdommene som vinner på ulykkesstatistikken lenger. Det er el-bil holdningen til de litt lenger opp i årene. I tillegg har vi vogntog som kjører etter det avlønnings prinsippet jeg ikke kommer på navnet av nå. De er betalt pr.distanse kjørt, eller pr.tur. Det oppmuntrer selvsagt til idiot kjøring.

Ja men trenger ikke 30-50 timer å forstå at en må tilpasse fart etter forhold. Rett filplassering/krysplassering å blinke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (17 minutter siden):

Ja men trenger ikke 30-50 timer å forstå at en må tilpasse fart etter forhold. Rett filplassering/krysplassering å blinke. 

Noen må det jo. Det er f.eks himla forskjell på å begynne en opplæring når de er 18 kontra 40-50år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

å forstå

Er ikke det samme som å klare det i praksis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen må det jo. Det er f.eks himla forskjell på å begynne en opplæring når de er 18 kontra 40-50år. 

Har dei som er 40-50 mindre forståelse for farlige situasjoner som kan oppstå? Å i forhold til fysiske lover( sentrifugal krefter å g-krefter så bør dei være minst på nivå men en 18 åring tenker eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (6 minutter siden):

Har dei som er 40-50 mindre forståelse for farlige situasjoner som kan oppstå? Å i forhold til fysiske lover( sentrifugal krefter å g-krefter så bør dei være minst på nivå men en 18 åring tenker eg

Går nok mer på frykt og usikkerhet. Samt at de ikke har erfaring med å styre noe som helst i slike hastigheter. Hvis jeg med alle mine år bak rattet, kanskje også deg. Så kan vi få se hvor denne erfaringen fører oss nå vi plutselig blir kastet ut i et komplekst engelsk trafikkmiljø. Jeg vil anta at 18 åringen fikser den omstillingen langt bedre enn oss.

Når 40-50 åringer i tillegg velger seg manuelt gir får svært mange av de ekstra utfordringer. Å ta til oss nye motoriserte bevegelser og koordinasjon er blitt betydelig vanskeligere allerede fra 30 årene. Dette er nevrologi. Ikke dermed sagt at de ikke klarer det ganske bra. Noen kan ha bakgrunn fra dans eller diverse idrettsgrener hvor mye koordinasjoner kan overføres til pedaler og gir.

Men nei. Jeg ville alltid ha rådet folk til å ta lappen innen 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...