AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:52 #1 Del Skrevet mandag kl 17:52 Følger noen slankeopererte på TikTok/Instagram som legger ut hva de spiser, og de spiser jo nesten ikke mat? Synes jeg alltid ser en kjempeliten porsjon for at så neste story er «orka ikke dette» hvor halve tallerkenen ikke er spist. Hvordan kan dette være bærekraftig da? Om man er slankeoperert så betyr jo ikke dette at kroppen slutter å ha behov for næring? Ser jo helt absurd og skadelig ut. Kan noen forklare hvordan det henger sammen? Anonymkode: 69b6b...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:59 #2 Del Skrevet mandag kl 17:59 De spiser muligens mer enn hva de legger ut? Uansett er det begrenset hva en får i seg som slankeoperert, så veldig viktig å spise riktig, dvs proteinrik, næringsrik mat etc. etter hvert vil en klare å spise mer… kroppen tilpasser seg Anonymkode: 15083...ec8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:06 #3 Del Skrevet mandag kl 18:06 Det er litt av poenget med operasjonen, de skal nesten ikke ha plass til noe. Man blir mett av absolutt ikke noe. Hvordan tror du ellers at de raser ned i vekt? Anonymkode: c51bc...b02 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:06 #4 Del Skrevet mandag kl 18:06 Slankeopererte er VELDIG opptatt hvor lite de spiser, på restaurant deler de høylydt ut maten de ikke klarer å spise opp, og forteller til alle at restene i dogybagen kommer til å vare ut uka🤣 Anonymkode: 33edc...abb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet mandag kl 18:07 #5 Del Skrevet mandag kl 18:07 (endret) Jeg har inntrykk av at operasjon er en slags siste nødløsning og ikke et optimalt valg når det gjelder ernæring? Men bare det minste av to onder. Mange får betydelige bivirkninger og utfordringer med mat og slikt. Det oppleves selvsagt helt merkelig å bli mett av en halv fiskekake, og det er lett å forstå at det tar tid å venne seg til rent mentalt. Endret mandag kl 18:09 av Elle Melle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:29 #6 Del Skrevet mandag kl 18:29 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Følger noen slankeopererte på TikTok/Instagram som legger ut hva de spiser, og de spiser jo nesten ikke mat? Synes jeg alltid ser en kjempeliten porsjon for at så neste story er «orka ikke dette» hvor halve tallerkenen ikke er spist. Hvordan kan dette være bærekraftig da? Om man er slankeoperert så betyr jo ikke dette at kroppen slutter å ha behov for næring? Ser jo helt absurd og skadelig ut. Kan noen forklare hvordan det henger sammen? Anonymkode: 69b6b...8fd De "gresser" nok. Dvs maaaaaange bittesmå måltider hele tiden. Fint mtp mengden, men helt umulig å holde ordentlig oversikt over hva en får i seg. Anonymkode: 24f2f...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:30 #7 Del Skrevet mandag kl 18:30 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Slankeopererte er VELDIG opptatt hvor lite de spiser, på restaurant deler de høylydt ut maten de ikke klarer å spise opp, og forteller til alle at restene i dogybagen kommer til å vare ut uka🤣 Anonymkode: 33edc...abb Stemmer ikke for meg (dessverre?) Æg ede. 🤌 Hos meg må jeg fremdeles jobbe for å spise fornuftig for jeg kan fint spise en normal porsjon mat. Anonymkode: 24f2f...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:36 #8 Del Skrevet mandag kl 18:36 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er litt av poenget med operasjonen, de skal nesten ikke ha plass til noe. Man blir mett av absolutt ikke noe. Hvordan tror du ellers at de raser ned i vekt? Anonymkode: c51bc...b02 De må jo allikevel ha nok næring til å holde seg i live. Mengden de legger ut at de spiser er mindre enn jeg spiste på mitt sykeste. Da var jeg 35 kg og ble lagt inn i 1 år for anoreksi. Det er jo litt av grunnen til at jeg er sjokkert. Jeg vet bedre enn de fleste at kroppen dør på de mengdene med mat. Anonymkode: 69b6b...8fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:41 #9 Del Skrevet mandag kl 18:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De må jo allikevel ha nok næring til å holde seg i live. Mengden de legger ut at de spiser er mindre enn jeg spiste på mitt sykeste. Da var jeg 35 kg og ble lagt inn i 1 år for anoreksi. Det er jo litt av grunnen til at jeg er sjokkert. Jeg vet bedre enn de fleste at kroppen dør på de mengdene med mat. Anonymkode: 69b6b...8fd Dette er kanskje grunnen til at du følger slike kontoer. Hørtes ikke sunt ut for deg å gjøre det. Anonymkode: 27070...410 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet mandag kl 18:45 #10 Del Skrevet mandag kl 18:45 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De må jo allikevel ha nok næring til å holde seg i live. Mengden de legger ut at de spiser er mindre enn jeg spiste på mitt sykeste. Da var jeg 35 kg og ble lagt inn i 1 år for anoreksi. Det er jo litt av grunnen til at jeg er sjokkert. Jeg vet bedre enn de fleste at kroppen dør på de mengdene med mat. Anonymkode: 69b6b...8fd De må vel ha kosttilskudd? Og så spiser de vel lite og ofte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 18:46 #11 Del Skrevet mandag kl 18:46 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Følger noen slankeopererte på TikTok/Instagram som legger ut hva de spiser, og de spiser jo nesten ikke mat? Synes jeg alltid ser en kjempeliten porsjon for at så neste story er «orka ikke dette» hvor halve tallerkenen ikke er spist. Hvordan kan dette være bærekraftig da? Om man er slankeoperert så betyr jo ikke dette at kroppen slutter å ha behov for næring? Ser jo helt absurd og skadelig ut. Kan noen forklare hvordan det henger sammen? Anonymkode: 69b6b...8fd I en slankeoperasjon forminsker de magesekken slik at det er plass til mindre mat og de blir mette av små barneposjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:53 #12 Del Skrevet mandag kl 18:53 Jeg kan spise akkurat lik mengde mat som før jeg var operert. Blir ikke mett. Anonymkode: 81d59...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:54 #13 Del Skrevet mandag kl 18:54 De har bokstavelig talt ikke plass til mer. Man skal ikke drikke sammen med måltidene, fordi vann fyller magen og hindrer kroppen i å få næring. Man skal ha små, hyppige porsjoner. Dumping kan bli alvorlig, og det skal ikke mer enn litt for mye mat for at det kan oppstå. Lik føling ved diabetes, det kan bli livstruende. Spis med varsomhet. Slankeopererte må ta vitamintilskudd resten av sitt liv. Anonymkode: 39f20...879 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:59 #14 Del Skrevet mandag kl 18:59 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er kanskje grunnen til at du følger slike kontoer. Hørtes ikke sunt ut for deg å gjøre det. Anonymkode: 27070...410 Det går greit med meg nå, jeg har fått behandling og er så frisk jeg kan bli. At jeg føler dem har ikke med anoreksien min å gjøre. Men med en sånn diagnose et halvt liv så har jeg naturligvis fått mye kunnskap om kosthold og hva en kropp trenger av næring. Og mengden mat de legger ut er ikke nok å overleve på, det vet jeg. Liten magesekk eller ikke. Anonymkode: 69b6b...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet mandag kl 19:00 #15 Del Skrevet mandag kl 19:00 Magesekken blir krympet og blir bitteliten, så man har plass til veldig lite mat om gangen. Det er veldig mye styr rundt å få i seg nok og riktig næring og hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #16 Del Skrevet mandag kl 19:09 Heilt jævlog å ete for mykje. Grusomt vondt, og ein kan få dumping ( sveitte, krampe, diare osv) Operert for 6 år sidan og klarar max 3 grandisstykker, eller eit rundstk med ost, eller ei potet og to kjøttkaker. Anonymkode: 76ff5...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:17 #17 Del Skrevet mandag kl 19:17 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Heilt jævlog å ete for mykje. Grusomt vondt, og ein kan få dumping ( sveitte, krampe, diare osv) Operert for 6 år sidan og klarar max 3 grandisstykker, eller eit rundstk med ost, eller ei potet og to kjøttkaker. Anonymkode: 76ff5...8be Det er vanlig mengde for meg uten operasjon. Kvinne 54, bmi 19. Vi slanke må jobbe for det. Anonymkode: d1d45...7fe 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:01 #18 Del Skrevet mandag kl 21:01 Her har jeg kuttet ut alt «fyllstoffet». Spiser bare proteinet og litt grønnsaker. Ikke noe pasta/potet/ris/brød. Da får jeg i meg det som har næringsstoffer, og ikke tomme kcal. Drikker aldri flytende kalorier. i begynnelsen klarte jeg ikke så mye, men nå kan jeg spise en 100-150 grams biff feks. Dersom jeg ikke spiser så mye mer ved siden av altså😅 Men må ta kosttilskudd resten av livet. Det er også noen regler rundt drikke før og etter måltid som man burde følge. Anonymkode: 487ea...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:03 #19 Del Skrevet mandag kl 21:03 Glemte å skrive at det ser ut som at jeg ikle har spist så mye, siden all feks pastaen eller potetene ligger igjen. Men har jo fått i meg det viktigste. Anonymkode: 487ea...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:05 #20 Del Skrevet mandag kl 21:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Følger noen slankeopererte på TikTok/Instagram som legger ut hva de spiser, og de spiser jo nesten ikke mat? Synes jeg alltid ser en kjempeliten porsjon for at så neste story er «orka ikke dette» hvor halve tallerkenen ikke er spist. Hvordan kan dette være bærekraftig da? Om man er slankeoperert så betyr jo ikke dette at kroppen slutter å ha behov for næring? Ser jo helt absurd og skadelig ut. Kan noen forklare hvordan det henger sammen? Anonymkode: 69b6b...8fd De spiser jo det de får beskjed om. Nei, det er ikke skadelig. De har store energilager (fett) å tære på. Anonymkode: b6499...b90 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå