Gå til innhold

Stemmer dette? Hva tenker du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/dating/tinder/ensomhet/hvorfor-blir-menn-med-praktiske-jobber-oversett-pa-tinder/f/5-95-2336683

"Av og til varer dialogen på Tinder eller Happn i tre dager. Noen ganger så lenge som halvannen uke. Tommy Aamodt (48) spør hvordan det går. Hun svarer og de prater om ferieplaner, interesser og om de har barn. Interessen virker ofte gjensidig, men så kommer det uunngåelige spørsmålet:

«Hva jobber du med?»

Tommy svarer ærlig: «Jeg er yrkessjåfør.»

Da stopper dialogen.

– Veldig ofte blir det stille etter det. Enten blir jeg ghostet, eller så sletter hun matchen, sier 48 år gamle Tommy."

Anonymkode: ac436...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer ikke for meg. Vil heller ha en yrkessjåfør enn en akademiker, hvis jeg måtte velge.

K35

Anonymkode: 2ed8b...83b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange samtaler som dør ut uansett hva man jobber med. 

Jeg hadde ikke hatt noe imot yrkessjåfører.

Anonymkode: 0f0fa...e2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrkessjåfør kan jo være hva som helst, buss, taxi, lastebil osv.

Mer skeptisk til navnet hans...

Anonymkode: 0c0b8...dd3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 48 åring på Tinder? Er ikke det 20-30 åringene sitt kjøttmarked?

Anonymkode: ce1b8...4d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy 48 er neppe representativ for resten av samfunnet.

Han blir antakeligvis ikke oppfattet som attraktiv andre steder heller.

Anonymkode: 930fd...3bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tanke er jo at sjåføren her burde utvide svaret, innlede til videre dialog.

"Jeg er yrkessjåfør, som kanskje ikke høres så spennende ut, men jeg elsker faktisk jobben min! Hva jobber du med?"

Der. Garantert langt flere svar.

Anonymkode: b8bbf...ba0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe annet enn yrket stopper dialogen. Han ser helt ok ut, og yrket er absolutt ingen dealbreaker. Men spørsmålet er resten av dialogen: må damene dra svarene ut av ham, er han engasjert, spør og viser interesse? Det er så mye annet enn en yrkestittel som kan drepe en dialog. (Og sorry to say: å stille opp og «sutre» i en slik artikkel ville ikke ha økt min interesse…)

Anonymkode: 55b76...a66

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette med navn har skremt meg litt. For jeg sveiper ofte bort menn kun utifra hva de heter, eller hvordan navnet er skrevet. Jeg klarer ikke å overse det. Vet ikke hvorfor det er sånn, men det har gjort meg obs på hva jeg selv ville kalt ungene mine. Jeg gir beng i om det finnes 3 millioner andre med samme navn, så lenge det gjør deg suksessfull i livet.

Anonymkode: b175e...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du, dette med navn har skremt meg litt. For jeg sveiper ofte bort menn kun utifra hva de heter, eller hvordan navnet er skrevet. Jeg klarer ikke å overse det. Vet ikke hvorfor det er sånn, men det har gjort meg obs på hva jeg selv ville kalt ungene mine. Jeg gir beng i om det finnes 3 millioner andre med samme navn, så lenge det gjør deg suksessfull i livet.

Jeg tror også mange som har studert føler at de har noe til felles. Man trenger ikke ha en fet og luksuriøs jobb, men den utdannings-biten gjør en liten forskjell i livet. Det gjør noe med deg. Jeg ønsker meg innerst inne en som i det minste har forsøkt å studere noe. Trenger ikke jobbe med det du har studert, men du svetter deg gjennom studier og kommer ut som en litt annen person.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite forklarende tittel på denne tråden. Denne overskriften kan gjelde hva som helst.

Tråden må stenges snarest.

Anonymkode: bdf5b...8e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært sammen med en yrkessjåfør, så det spiller åpenbart ingen rolle for min del.

Anonymkode: 67fc0...6b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skulle gjerne funnet en bilmekaniker. 😁

Anonymkode: 2c190...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får pynte litt på det, da og si at man har en sentral stilling innen internasjonal logistikk og vareflyt og se om det endrer på noe. 🙂

Om kvinnene fortsatt trekker seg unna, er det kanskje andre ting en yrket som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

https://www.nettavisen.no/dating/tinder/ensomhet/hvorfor-blir-menn-med-praktiske-jobber-oversett-pa-tinder/f/5-95-2336683

"Av og til varer dialogen på Tinder eller Happn i tre dager. Noen ganger så lenge som halvannen uke. Tommy Aamodt (48) spør hvordan det går. Hun svarer og de prater om ferieplaner, interesser og om de har barn. Interessen virker ofte gjensidig, men så kommer det uunngåelige spørsmålet:

«Hva jobber du med?»

Tommy svarer ærlig: «Jeg er yrkessjåfør.»

Da stopper dialogen.

– Veldig ofte blir det stille etter det. Enten blir jeg ghostet, eller så sletter hun matchen, sier 48 år gamle Tommy."

Anonymkode: ac436...287

Kanskje alle har sett trailermannen..

Spøk til side, ALLE yrkessjåfører jeg kjenner er lite tilstedeværende på hjemmebane. Har vokst opp med miljøet i familien og de er mest ute på veiene. 

Anonymkode: c14da...c16

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ett problemet er vel om det er langtransport, det kan være litt kjedelig om partner er borte i lange perioder av gangen. Faren min var lastebilsjåfør, men leverte varer og var hjemme til middag hver dag. Han var definitivt den mest oppegående og reflekterte personen jeg noen gang har kjent. Selv om det ble sånn for ham at han ikke fikk studert da han var ung, blant annet fordi foreldrene mine fikk meg ganske tidlig. 

Så det er ikke en automatisk dealbreaker at han kjører lastebil. Men personen må jo "matche meg intellektuelt" (høres utrolig kvalmt ut å si). Jeg var samboer med en med fagbrev en gang og han var litt enkel i tankegangen. Samtidig må ikke en med "bare" fagbrev være det heller, det spørs veldig på personen. Folk med master kan være dumme som brød, og folk med fagbrev kan være smarte og reflekterte. 

Anonymkode: 76093...a3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er alt han svarer, hadde ikke jeg gidder å skrive mer heller. 
Eksen jobbet i butikk, ikke derfor det ble slutt.

Anonymkode: 10ac5...19e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For mange vil jo en jobb som innebærer at mannen er borte store deler av tiden ikke være veldig attraktivt. I tillegg er det en jobb som medfører risiko for overvekt og dårlig helse, og ikke minst forhøyet fare for skader etter ulykker. Det er ikke en jobb jeg ønsker for min mann. 

Anonymkode: 43657...a67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...