AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Jeg har vært ute av arbeidslivet på grund av psykisk helse i noen år, og er nå endelig tilbake i en liten stiling. Det er veldig givende å endelig kune bidra. Målle og ønske mitt er en 100% stiling, men jeg er red for å "feile" og bli utbrent på ny. Derfor gruer jeg meg til å møte på et jobb interju å si at jeg skal takle 100%, for får jeg det ikke til vil det jo gå ut over arbeidsgiveren også. Samtidig vill jeg jo aldri få prøve meg i 100% jobb om jeg ikke sier at jeg skal få det til, og jeg vill ikke bli gående på støtte fra NAV for altid fordi jeg er red for å feile. Så da må jeg jo bare søke, og si at jeg skal greie det? Vet ikke helt hva jeg spør om her, men kansje noen har opplevd noen lignende? Greide dere å komme tilbakke etter mange års sykdom? Eller prøvde dere 100% og måtte inse at dere ikke har helse til det? Hvordan tok den nye arbeidsgiveren det om dere ikke greide å stå i jobb nr 2 heller? Første gang jeg ble sykemeldt viste jeg det jo ikke på forhånd, en sjef vill kansje ha mindre forståelse om jeg snaket om utfordringen på jobb interju men lovet at det skulle være et ferdig kapitel.... Anonymkode: 7e0c9...209
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært ute av arbeidslivet på grund av psykisk helse i noen år, og er nå endelig tilbake i en liten stiling. Det er veldig givende å endelig kune bidra. Målle og ønske mitt er en 100% stiling, men jeg er red for å "feile" og bli utbrent på ny. Derfor gruer jeg meg til å møte på et jobb interju å si at jeg skal takle 100%, for får jeg det ikke til vil det jo gå ut over arbeidsgiveren også. Samtidig vill jeg jo aldri få prøve meg i 100% jobb om jeg ikke sier at jeg skal få det til, og jeg vill ikke bli gående på støtte fra NAV for altid fordi jeg er red for å feile. Så da må jeg jo bare søke, og si at jeg skal greie det? Vet ikke helt hva jeg spør om her, men kansje noen har opplevd noen lignende? Greide dere å komme tilbakke etter mange års sykdom? Eller prøvde dere 100% og måtte inse at dere ikke har helse til det? Hvordan tok den nye arbeidsgiveren det om dere ikke greide å stå i jobb nr 2 heller? Første gang jeg ble sykemeldt viste jeg det jo ikke på forhånd, en sjef vill kansje ha mindre forståelse om jeg snaket om utfordringen på jobb interju men lovet at det skulle være et ferdig kapitel.... Anonymkode: 7e0c9...209 Det er litt uklart om det er utbrenthet eller en type psykisk sykdom du har slitt med? Eller tenker du at det er begge deler? Anonymkode: cbca4...3c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars Det er kjempebra at du vil og er tilbake i jobb, men tror du ikke det er lurt å gradvis trappe opp, ikke gå fra en lav stillingsprosent og rett på 100%? Anonymkode: a35a4...65a
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er kjempebra at du vil og er tilbake i jobb, men tror du ikke det er lurt å gradvis trappe opp, ikke gå fra en lav stillingsprosent og rett på 100%? Anonymkode: a35a4...65a Jeg er i samme situasjon som ts. Hvis jeg skal trappe opp så må jeg bytte til deltidsjobber i ulik prosentandel frem til jeg når 100%. Det er ganske urealistisk. Planen er derfor forskjellig type egenaktivitet. Jeg øker gradvis nivået for hvor aktiv jeg er i hverdagen. Jeg finner på ting å gjøre, legger planer og gjennomfører. Når jeg kommer opp på et plan der jeg er både stabil nok til å ha et høyt aktivitetsnivå og høy gjennomføring, da vil jeg være klar for å søke 100%. Anonymkode: 9c276...f5c
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april Jeg valgte ta arbeidspraksis en tid først, så fikk jeg prøvd meg selv i arbeidslivet, og økt litt gradvis. Da hadde jeg også en referanse som kunne bekrefte at jeg fungerte bra, ikke hadde behov for tilrettelegging og heller ikke hadde fravær. Jeg hadde vært hjemme pga utbrenthet i 3 år. Anonymkode: 316db...7f4
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er litt uklart om det er utbrenthet eller en type psykisk sykdom du har slitt med? Eller tenker du at det er begge deler? Anonymkode: cbca4...3c3 Spiller det noen rolle egentlig? Anonymkode: 9c276...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 20.24): Det er kjempebra at du vil og er tilbake i jobb, men tror du ikke det er lurt å gradvis trappe opp, ikke gå fra en lav stillingsprosent og rett på 100%? Anonymkode: a35a4...65a Jo det hadde vært det beste, men jeg er red det vill bli vanskelig i praksis å finne slike jobber. Jeg er jo ikke den mest atraktive på markede, så jeg kan ikke velge på første hylle heller. Anonymkode: 7e0c9...209
AnonymBruker Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det hadde vært det beste, men jeg er red det vill bli vanskelig i praksis å finne slike jobber. Jeg er jo ikke den mest atraktive på markede, så jeg kan ikke velge på første hylle heller. Anonymkode: 7e0c9...209 Kan du ikke få hjelp til arbeidsutprøving hos nav? Jeg skal i gang med det snart, etter ett år på AAP. Anonymkode: e061b...a95
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er i samme situasjon som ts. Hvis jeg skal trappe opp så må jeg bytte til deltidsjobber i ulik prosentandel frem til jeg når 100%. Det er ganske urealistisk. Planen er derfor forskjellig type egenaktivitet. Jeg øker gradvis nivået for hvor aktiv jeg er i hverdagen. Jeg finner på ting å gjøre, legger planer og gjennomfører. Når jeg kommer opp på et plan der jeg er både stabil nok til å ha et høyt aktivitetsnivå og høy gjennomføring, da vil jeg være klar for å søke 100%. Anonymkode: 9c276...f5c Jeg sliter med å finne fritids aktiviteter som er like slitsome som jobb, så jeg vet ikke om jeg vill greie å stole på at høyt aktivitets nivå på fritiden skal tilsvare jobb. Men det er en intresang tanke, så kansje jeg må prøve å tenke mer slik! Lyke til❤️ Jeg er TS her og i svare over. Anonymkode: 7e0c9...209
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sliter med å finne fritids aktiviteter som er like slitsome som jobb, så jeg vet ikke om jeg vill greie å stole på at høyt aktivitets nivå på fritiden skal tilsvare jobb. Men det er en intresang tanke, så kansje jeg må prøve å tenke mer slik! Lyke til❤️ Jeg er TS her og i svare over. Anonymkode: 7e0c9...209 Nei ikke svare over, men svare over der i gjen. Kom et svar til før jeg rakk tryke send. TS Anonymkode: 7e0c9...209
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sliter med å finne fritids aktiviteter som er like slitsome som jobb, så jeg vet ikke om jeg vill greie å stole på at høyt aktivitets nivå på fritiden skal tilsvare jobb. Men det er en intresang tanke, så kansje jeg må prøve å tenke mer slik! Lyke til❤️ Jeg er TS her og i svare over. Anonymkode: 7e0c9...209 Hva med noe form for frivillig arbeid? Altså et eller annet du forplikter deg til å møte opp på fast? Det høres også bedre ut på jobbintervju synes jeg, enn å love at du ikke skal bli utbrent igjen (for et press man legger på seg selv isåfall, høres ut som oppskriften på å bli utbrent igjen). "Stillingen min idag er maks x prosent, men jeg har ved siden av jobbet frivillig tilsvarende full stilling i x mnd, og det har gått veldig bra, så nå føler jeg meg klar til å jobbe fulltid igjen!" Anonymkode: 233cf...f8c
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sliter med å finne fritids aktiviteter som er like slitsome som jobb, så jeg vet ikke om jeg vill greie å stole på at høyt aktivitets nivå på fritiden skal tilsvare jobb. Men det er en intresang tanke, så kansje jeg må prøve å tenke mer slik! Lyke til❤️ Jeg er TS her og i svare over. Anonymkode: 7e0c9...209 Men hvor er NAV her? Det er jo meningen at du skal få hjelp til å kartlegge arbeidskapasitet. Anonymkode: e061b...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå