AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:59 #21 Del Skrevet mandag kl 21:59 Jeg var en gang denne venninnen du beskriver. Jeg slet veldig med selvbildet mitt. Grunnen til at jeg ville være med bestevenninnen min og antok at vi skulle dra sammen på alt var fordi jeg trodde vi var bestevenninner. Jeg hadde noen andre venner jeg hadde introdusert henne for men fikk vite i senere tid at hun hadde vært på fest med dem og sagt at hun ikke ville være venn med meg på grunn av visse verdier jeg hadde og fordi jeg ikke hadde noen venner ( litt teit at hun sa det til venne sirkelen min) Jeg følte egentlig til slutt at hun var den manipulerende toxic vennen, siden hun bare hadde gått bak ryggen min og snakket sånn om meg til de jeg kjente. Hun ble tilslutt veldig glad i å baksnakke meg og skulle fremstille seg selv som den snille gode oppegående venninnen der jeg var problemet. Ser jo tilbake nå da at hun var jo ikke noe bedre selv. Anonymkode: 505d4...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:03 #22 Del Skrevet mandag kl 22:03 Du bør minimum si rett ut at du har jo flere venner som du bruker tid på, noen ganger er det en større gruppe og noen ganger en mindre gruppe eller bare to stykk. Alle du kjenner er ikke med hver gang. Det er naturlig å bytte litt på. Sånn at du skaper forståelse for at hun ikke inkluderes hver eneste gang. Så legger du til «det kjenner du deg vel igjen i» slik at hun får indirekte beskjed om å utvide omgangskretsen litt. Husk også at du ikke har rapporteringsplikt for hvem du er sammen med når. Hun trenger ikke full oversikt over livet ditt. La nå endelig være med å avlegge rapport via snap også. Jeg har flere gode venner jeg treffer med ujevne mellomrom. Jeg har ikke oversikt over hvem de ellers henger med til enhver tid, og hvor ofte. Det må de da få styre med selv. Anonymkode: 81938...c39 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:15 #23 Del Skrevet mandag kl 22:15 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg var en gang denne venninnen du beskriver. Jeg slet veldig med selvbildet mitt. Grunnen til at jeg ville være med bestevenninnen min og antok at vi skulle dra sammen på alt var fordi jeg trodde vi var bestevenninner. Jeg hadde noen andre venner jeg hadde introdusert henne for men fikk vite i senere tid at hun hadde vært på fest med dem og sagt at hun ikke ville være venn med meg på grunn av visse verdier jeg hadde og fordi jeg ikke hadde noen venner ( litt teit at hun sa det til venne sirkelen min) Jeg følte egentlig til slutt at hun var den manipulerende toxic vennen, siden hun bare hadde gått bak ryggen min og snakket sånn om meg til de jeg kjente. Hun ble tilslutt veldig glad i å baksnakke meg og skulle fremstille seg selv som den snille gode oppegående venninnen der jeg var problemet. Ser jo tilbake nå da at hun var jo ikke noe bedre selv. Anonymkode: 505d4...a25 Skjønner at det kan høres ut som at jeg er den dårlige vennen her. Men hun har gjort mye som venner ikke burde gjøre, som ikke kommer frem i dette innlegget. Hun har skjelt meg ut og sagt masse stygt til meg i fylla, kalt meg diverse stygge ting og sagt hun hater meg helt uten grunn. Hun lager også krangler ut av hver minste lille ting. Det er dessverre en grunn for at folk trekker seg unna henne. Jeg har aldri prøvd å fremstille henne noe dårlig til andre, jeg har bare fortalt objektivt hva hun har gjort/sagt i situasjoner. Jeg kaller henne ikke noe stygt eller går på noe usaklig, slik som hun har gjort mot meg og andre. Men ja, jeg skjønner at hun antar at vi skal være sammen på enkelte ting/dager, men det er litt merkelig at hun ikke engang spør hva jeg skal, men bare antar at vi skal være sammen. Anonymkode: e9a73...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:20 #24 Del Skrevet mandag kl 22:20 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du bør minimum si rett ut at du har jo flere venner som du bruker tid på, noen ganger er det en større gruppe og noen ganger en mindre gruppe eller bare to stykk. Alle du kjenner er ikke med hver gang. Det er naturlig å bytte litt på. Sånn at du skaper forståelse for at hun ikke inkluderes hver eneste gang. Så legger du til «det kjenner du deg vel igjen i» slik at hun får indirekte beskjed om å utvide omgangskretsen litt. Husk også at du ikke har rapporteringsplikt for hvem du er sammen med når. Hun trenger ikke full oversikt over livet ditt. La nå endelig være med å avlegge rapport via snap også. Jeg har flere gode venner jeg treffer med ujevne mellomrom. Jeg har ikke oversikt over hvem de ellers henger med til enhver tid, og hvor ofte. Det må de da få styre med selv. Anonymkode: 81938...c39 Ja, jeg har sagt flere ganger at jeg har andre venner å bruke tid på og generelt andre ting og gjøre, i tillegg til at jeg også trenger tid for meg selv. Men jeg skal si det igjen neste gang. Nei har ikke rapporteringsplikt men problemet er litt det at jeg dessverre har på snapmap på henne, slik at hun ser hvor jeg er. Så det er vanskelig å unngå at hun ser hvor jeg er og hva jeg gjør. I tillegg ville det vært litt rart om jeg plutselig sa at «jeg har planer til helgen» istedenfor å si hva jeg skal, men det er selvfølgelig dumt å dele så mye av hva jeg gjør for da blir det også vanskeligere å avvise. Anonymkode: e9a73...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:45 #25 Del Skrevet tirsdag kl 15:45 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tror ikke hun tar det noe godt hvis jeg spør om hva hun gjør for å få et større nettverk. Men er noen venner/venner av venner hun mener at ikke er hyggelige mot henne, men da har jeg sagt at hun ikke har vært så hyggelig selv først. Og da mener hun at det ikke stemmer. Hvordan folk er mot henne er bare en reaksjon på hvordan hun er mot dem. Utenom det sliter hun veldig med å ta til seg ting, og tar alt som kritikk på henne selv om ikke det handler om hun personlig engang. Hun har egentlig aldri sagt unnskyld for noen ting. Har ikke skrevet så mye om hva hun har gjort, men hun er veldig negativ til andre mennesker, ser stygt på folk, baksnakker, «skryter» for å fremheve seg selv. Men får prøve å snakke med henne en dag og se hva som skjer.. Anonymkode: e9a73...3f4 Jeg tror hun kan ha en diagnose, evt så er hun narsisisstisk på en slags måte. Jeg har en slik kollega, og det er IKKE lurt å gjøre hun sur på deg. Jeg sliter fortsatt med angst etter at min kollega prøvde å ødelegge totalt for meg. Fas heller ut. Anonymkode: 61c39...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #26 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei har ikke rapporteringsplikt men problemet er litt det at jeg dessverre har på snapmap på henne, slik at hun ser hvor jeg er. Så det er vanskelig å unngå at hun ser hvor jeg er og hva jeg gjør. What?????!!!!!!! Høres ut som kontrollerende venn. Slå den av med en gang. Anonymkode: f88bc...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #27 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror hun kan ha en diagnose, evt så er hun narsisisstisk på en slags måte. Jeg har en slik kollega, og det er IKKE lurt å gjøre hun sur på deg. Jeg sliter fortsatt med angst etter at min kollega prøvde å ødelegge totalt for meg. Fas heller ut. Anonymkode: 61c39...913 Med det jeg har lest så høres hun ut som en psykopat. Anonymkode: f88bc...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:17 #28 Del Skrevet tirsdag kl 22:17 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 22.36): Hvorfor er det så mange på kg som har venninner de ikke vil være venninne med? Anonymkode: e2c01...20b De med kule venninner er ute og drikker vin med dem, ikke på kg… 😕 Anonymkode: aa1e3...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:38 #29 Del Skrevet tirsdag kl 22:38 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 0.15): Skjønner at det kan høres ut som at jeg er den dårlige vennen her. Men hun har gjort mye som venner ikke burde gjøre, som ikke kommer frem i dette innlegget. Hun har skjelt meg ut og sagt masse stygt til meg i fylla, kalt meg diverse stygge ting og sagt hun hater meg helt uten grunn. Hun lager også krangler ut av hver minste lille ting. Det er dessverre en grunn for at folk trekker seg unna henne. Jeg har aldri prøvd å fremstille henne noe dårlig til andre, jeg har bare fortalt objektivt hva hun har gjort/sagt i situasjoner. Jeg kaller henne ikke noe stygt eller går på noe usaklig, slik som hun har gjort mot meg og andre. Men ja, jeg skjønner at hun antar at vi skal være sammen på enkelte ting/dager, men det er litt merkelig at hun ikke engang spør hva jeg skal, men bare antar at vi skal være sammen. Anonymkode: e9a73...3f4 Slike episoder som er streket under, samt når hun omtaler dine andre venners kropper for stygge - alt er episoder som er gylne muligheter for deg å skape avstand til henne. Jeg ville sagt der og da (eller senest dagen etterpå) at denne formen for oppførsel og holdninger til andre, det er noe jeg ikke godtar, og nå har hun sagt/gjort dette så mange ganger at nå er det nok! Du orker ikke å ha mer kontakt med henne når hun behandler venner og venners venner så stygt. Og så sagt at det beste er nå at dere ikke har kontakt videre, men at du håper hun søker hjelp for å finne ut hvorfor hun behandler andre så stygt, spesielt når hun drikker, for fylla har sjelden skylda... Anonymkode: 2b43a...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:18 #30 Del Skrevet onsdag kl 12:18 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Slike episoder som er streket under, samt når hun omtaler dine andre venners kropper for stygge - alt er episoder som er gylne muligheter for deg å skape avstand til henne. Jeg ville sagt der og da (eller senest dagen etterpå) at denne formen for oppførsel og holdninger til andre, det er noe jeg ikke godtar, og nå har hun sagt/gjort dette så mange ganger at nå er det nok! Du orker ikke å ha mer kontakt med henne når hun behandler venner og venners venner så stygt. Og så sagt at det beste er nå at dere ikke har kontakt videre, men at du håper hun søker hjelp for å finne ut hvorfor hun behandler andre så stygt, spesielt når hun drikker, for fylla har sjelden skylda... Anonymkode: 2b43a...c99 Ja, har vært mye mer enn det jeg har nevnt også. Jeg pleier å si imot henne om hun sier noe stygt om andre. Og jeg har sagt ifra om at ting hun har gjort ikke er greit men da bare bortforklarer hun det og/eller blir sint og skylder på at hun var full eller at hun ikke husker det. Neste gang sier jeg ifra, er bare vanskelig å si ifra når det er grei stemning. Anonymkode: e9a73...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:30 #31 Del Skrevet onsdag kl 21:30 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 23.45): Tror ikke hun tar det noe godt hvis jeg spør om hva hun gjør for å få et større nettverk. Men er noen venner/venner av venner hun mener at ikke er hyggelige mot henne, men da har jeg sagt at hun ikke har vært så hyggelig selv først. Og da mener hun at det ikke stemmer. Hvordan folk er mot henne er bare en reaksjon på hvordan hun er mot dem. Utenom det sliter hun veldig med å ta til seg ting, og tar alt som kritikk på henne selv om ikke det handler om hun personlig engang. Hun har egentlig aldri sagt unnskyld for noen ting. Har ikke skrevet så mye om hva hun har gjort, men hun er veldig negativ til andre mennesker, ser stygt på folk, baksnakker, «skryter» for å fremheve seg selv. Men får prøve å snakke med henne en dag og se hva som skjer.. Anonymkode: e9a73...3f4 Du kan ikke gjøre så mye annet enn å snakke med henne. Om hun ikke tar det til seg, er hennes problem. Hvis hun går helt i vranglås, ville jeg bare sagt noe a la "du, jeg skjønner at det er tøft for deg å høre, men jeg vil at du skal tenke over hva jeg har sagt, så kan vi snakkes en annen gang. Akkurat nå kommer vi ingen vei, og jeg har ikke lyst til å tilbringe tid med deg når du krangler/lager dårlig stemning, jeg drar hjem nå" Da får hun i hvertfall en sjanse til å gå inn i seg selv. Enten skjerper hun seg, eller så fortsetter hun som før. I siste tilfelle, er det bare å avslutte relasjonen. Anonymkode: ab3fc...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå