Gå til innhold

har du noen klokker som du faktisk selv måtte stille til sommertid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har faktisk ikke én eneste. Jeg våkna på søndag og alle klokkene var over på sommertid uten at jeg måtte intervenere. 

Vi går jo også i den retningen at klokkene stiller seg selv. At man har kontrollen over det selv er vel noe som er utdøende. 

Tanken slo meg idag: Forestill deg at vi lever i et samfunn hvor alle klokkene stilte seg selv. Tenk deg så videre at KI begynner å kødde med oss: Klokkene stille plutselig to timer fram eller tilbake over natta og folk bilr helt døgnville fordi de ikke lenger vet hva klokka egentlig er 😂

Har vi noen gode forfattere her inne? Det kunne jo blitt en god sci-fi roman 😄

Anonymkode: f4067...633

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Én klokke. Den er korrekt 6 måneder i året, for jeg stiller den aldri. 

Anonymkode: 2986d...335

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre som må stilles (hvorav en ikke alltid blir det...).. Hvis ikke hadde jeg neppe lagt merke til overgangen mellom sommer- og vintertid - det er gjerne når jeg oppdager at de er uenige at jeg innser det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg har faktisk ikke én eneste. Jeg våkna på søndag og alle klokkene var over på sommertid uten at jeg måtte intervenere. 

Vi går jo også i den retningen at klokkene stiller seg selv. At man har kontrollen over det selv er vel noe som er utdøende. 

Tanken slo meg idag: Forestill deg at vi lever i et samfunn hvor alle klokkene stilte seg selv. Tenk deg så videre at KI begynner å kødde med oss: Klokkene stille plutselig to timer fram eller tilbake over natta og folk bilr helt døgnville fordi de ikke lenger vet hva klokka egentlig er 😂

🤫 Nå må du ikke gi fremmede makter ideer…!

Ja, har en gammel klokkeradio jeg måtte stille, samt en batteri analog klokke på kjøkkenet (den har jeg mest for at barna skulle lære analog)

Klokka på komfyren lever sitt eget liv, orker ikke å dra fram bruksanvisninga. Og klokka i min gamle bil da, er kontinuerlig på sommertid…!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg bruker den sjeldent, og den slutter å gå når den ikke er i bruk, så jeg må uansett sjekke tiden og eventuelt stille den når jeg skal bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mange klokker jeg må stille selv. Radiovekkerur, stueklokke, kjøkkenklokke,den i bilen. 

Anonymkode: a4cea...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte klokka på komfyren samt på en Arne Jacobsen vekkerklokke jeg har på nattbordet kun fordi den er dekorativ. 

Anonymkode: ea759...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En analog på kjøkkenet + microen, klokkeradioen og i bilen

Anonymkode: b4299...a28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klokker overalt, som må stilles. En rekke armbåndsur som må skrues en time bakover, før de blir brukt. 

Anonymkode: 0ee47...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en "analog" klokke som henger i spisestuen. Den må stilles! Ellers er alle andre klokker stilt automatisk :) 

Anonymkode: 09d4b...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en på kjøkkenet på veggen. 
Men den gikk tom for batteri i 2018 og jeg har ikke orket å bytte batteri. Den er for alltid kvart over 4. Er bare til pynt allikevel. 

Klokken i bilen bruker noen minutter ekstra på å oppdatere seg etter oppstart. Blir litt forvirret hvis jeg ikke bruker bilen med en gang og har glemt at klokken har blitt stilt. 

---------------

Dersom absolutt alle klokkene i hele verden stilte seg en time frem uten grunn, ingen unntak. Så hadde jo ingen merket det. Så hva er så skummelt med det? Det kan jo ikke oppdages på noen måte. Dersom alle klokker stilles tilfeldig og forskjellig så hadde det blitt komisk kaos frem til man oppdager hva som har skjedd. Morsomt i 10 minutter og tiktok går banans med morsomheter om klokker går bananas i tre dager også er det glemt. 
Høres ut som en kjedelig kort historie. 

Anonymkode: b4890...298

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den på komfyren. Tror hele greia kan kobles på wifi og da vil stille seg selv, men nekter å ha app for komfyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iallefall 3-4 vegghengte klokker rundt omkring i huset som må stilles. Vekkerklokka mi stiller seg ikke, selv om det er en klokkeradio. To komfyrer har vi også, to biler. En liten sånn inne+utetemperaturmåler som også har klokke. Tror ikke Switchen stiller seg. Det er egentlig bare mobilen og tvn som stiller seg automatisk hjemme hos meg.

Men jeg bryr meg ikke så mye om det da. Venner meg fort til hva som går feil. Bilen går endelig riktig igjen 👍🏻

Anonymkode: a60bc...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to armbåndsur som jeg må stille manuelt. Har to vekkerklokker og en klokkeradio som jeg også må gjøre det med, men de er ikke i bruk i øyeblikket. Og så har jeg forresten tre andre armbåndsur som også må stilles. Ene er et gullur jeg fikk som barn, andre er et armbåndsur i gull som jeg har arvet, og tredje (ikke gull, men et godt merke, trolig rundt 60 år gammel) er en jeg ikke har reim til, men som også må stilles manuelt.

Om det ikke fantes noen klokker mer i verden som man selv måtte stille, og noen fikk tilgang til å stille alle klokker samtidig (eller ulikt, for den saks skyld), så kunne det nok ha vært brukt på flere måter, søvndeprivasjon, skape kaos og frykt m.m. Tenker jeg gjemmer mine gamle klokker og armbåndsur godt ;)

Anonymkode: 1bc72...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...