AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:57 #21 Del Skrevet tirsdag kl 08:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er kampanjer enkelte har for å øke salg, Det er ikke et krav. Anonymkode: ed700...2f9 Nå beveger vi oss litt utenfor TSs spørsmål, men ... Jeg tror du har rett. Men måten de har formulert det på er forvirrende. Hvis du leser denne teksten for eksempel så ser du at andre også har problemer med å skjønne hva de egentlig sier. Og jeg tror ikke det er bra. Anonymkode: 26b85...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:00 #22 Del Skrevet tirsdag kl 09:00 Million skrev (1 minutt siden): I Oslo er det mange som bor i blokk sentralt, og derfor ikke har bil. Å komme seg til noen gjenvinningsstasjon uten bil er helt håpløst. Ingen buss som går dit. Jeg nekter å ta taxi for å kaste spraybokser og gamle gryter. Har ikke bil, jeg heller. Har du ikke en minigjenbruksstasjon i nærheten? Hvis ikke, ligger mange av disse nær t-banestopp eller andre kollektivstopp. https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/alle-gjenvinningsstasjoner/ Anonymkode: 20906...9ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet tirsdag kl 09:10 #23 Del Skrevet tirsdag kl 09:10 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du ikke en minigjenbruksstasjon i nærheten? Hvis ikke, ligger mange av disse nær t-banestopp eller andre kollektivstopp. https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/alle-gjenvinningsstasjoner/ Anonymkode: 20906...9ef Nei, ikke i nærheten. Men det finnes en jeg kan bruke en t-bane reise unna, og de tar i mot metall (som gryter) ser jeg. Får vel dra med meg søppelet på t-banen...? Foreløbig har gamle gryter etc fått (nest)siste hvilested oppe i loftsboden min. Begynner å bli på tide og tømme den. Men jeg har gjort en avtale med vaktmesteren. Han samler inn spraybokser fra andre steder i borettslaget som folk har kastet feil. Så samler han de i ett enkelt søppelrom her i borettslaget, som tilfeldigvis er det søppelrommet i den blokka jeg bor. Så jeg kan bare gå ned dit og kaste tomme spraybokser i en kasse nede i søppelrommet, og så samles det opp der, inntil vaktmesteren reiser med alt sammen en gang i året til gjenvinningsstasjonen med bil. Endret tirsdag kl 09:12 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:14 #24 Del Skrevet tirsdag kl 09:14 Jeg hadde glatt kastet den i restavfall som med alt annet. Sortering er nyttesløst. Alt blir bare blandet i samme dynga når det kommer frem. Anonymkode: 6de85...704 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:17 #25 Del Skrevet tirsdag kl 09:17 Million skrev (19 minutter siden): I Oslo er det mange som bor i blokk sentralt, og derfor ikke har bil. Å komme seg til noen gjenvinningsstasjon uten bil er helt håpløst. Ingen buss som går dit. Jeg nekter å ta taxi for å kaste spraybokser og gamle gryter. Har ikke bil, jeg heller. De små sørlandshusene har ofte ikke kjeller og boder. Vi har også nedgravde fellesfunksjoner til avfall og der er det ikke mulig å få inn en stekepanne med mindre man får av håndtaket. 3 km til avfallstasjon, ingen buss dit utenom skolebuss. Folk svarer som om alle bor slik de bor. Anonymkode: 790c6...feb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:25 #26 Del Skrevet tirsdag kl 09:25 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er en generell regel om at hvis de selger det, så må de ta det i mot. Anonymkode: e3313...6a2 Kan jeg levere komposten min på Kiwi, altså? Leftover bygningsmaterialer og maling hos Montér? Hullete klær til Cubus? Knekte ski på Intersport? Nei, du. Den «generelle regelen» du snakker om er mer et unntak enn en regel. Det meste må vi kildesortere selv, enten hjemme eller via miljøstasjon. Anonymkode: 0e6e4...2c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:26 #27 Del Skrevet tirsdag kl 09:26 I Bergen er det en mobil gjenvinningstasjon i sentrum iallefall. Står på faste adresser til faste tider. https://bir.no/bli-kvitt-boss/miljoebussen-i-sentrum/ Tipper det er for å slippe at studentene setter alt ut på gaten. De har jo verken bil, garasje eller bodplass. Anonymkode: 8fc0a...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:29 #28 Del Skrevet tirsdag kl 09:29 det er forskjell på gjenbruk og gjenvinning - bare nevner det.. Anonymkode: cc5e7...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:02 #29 Del Skrevet tirsdag kl 10:02 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan jeg levere komposten min på Kiwi, altså? Leftover bygningsmaterialer og maling hos Montér? Hullete klær til Cubus? Knekte ski på Intersport? Nei, du. Den «generelle regelen» du snakker om er mer et unntak enn en regel. Det meste må vi kildesortere selv, enten hjemme eller via miljøstasjon. Anonymkode: 0e6e4...2c8 Esker etter take away pizza tar så utrolig stor plass, så tror jaggu jeg skal ta med de forrige når jeg skal hente pizza hos Dominos ikveld, så kan de få de i innbytte...... Anonymkode: ed700...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:57 #30 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 18.28): Det er en generell regel om at hvis de selger det, så må de ta det i mot. Anonymkode: e3313...6a2 Hadde den vært generell hadde jeg aldri betalt i dyre dommer for å kaste møbler og diverse spesialavfall på dynga. Anonymkode: ae06b...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:13 #31 Del Skrevet tirsdag kl 17:13 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde den vært generell hadde jeg aldri betalt i dyre dommer for å kaste møbler og diverse spesialavfall på dynga. Anonymkode: ae06b...401 Møbler er gratis å hive her iallefall. Anonymkode: 489b9...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:17 #32 Del Skrevet tirsdag kl 17:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Møbler er gratis å hive her iallefall. Anonymkode: 489b9...564 Mye varierer fra kommune til kommune. Jeg betaler kilopris (eventuelt minstepris på 40kr) for både møbler og hageavfall. Kjører jeg til nabokommunen, så kan jeg kaste hageavfall gratis. Anonymkode: 6e30c...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:31 #33 Del Skrevet tirsdag kl 17:31 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Folk er jammen late om man ikke gidder å kaste avfall riktig. Ha en kasse i garasjen eller boden, hvor du legger alt slikt som skal kastes på gjenbruksstasjonen, og dra dit en gang eller to i året. Anonymkode: 20906...9ef Inklusive dine avlagte strømpebukser og truser. Skal ikke i restavfall de heller. Anonymkode: f56d6...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:57 #34 Del Skrevet torsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 9.26): Folk er jammen late om man ikke gidder å kaste avfall riktig. Ha en kasse i garasjen eller boden, hvor du legger alt slikt som skal kastes på gjenbruksstasjonen, og dra dit en gang eller to i året. Anonymkode: 20906...9ef Ja, mangler bare bod og garasje, men sikkert lett for noen. Anonymkode: 97606...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:00 #35 Del Skrevet torsdag kl 21:00 Kaster det i metall jeg. Er ikke det metall da?😂 Anonymkode: 2dd25...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:03 #36 Del Skrevet torsdag kl 21:03 Kommer an på hvor du bor. Her i Trondheim har hver husstand egne søppelbøtter for: Restavfall, papp/papir, matavfall, plast og glass/metall. Helt supert! To ganger i året kan vi bestille bortkjøring av 2 kubikk med avfall (feks gamle møbler, elektronikk; det meste egentlig, og dette er en gratis tjeneste. Anonymkode: a37bb...2f1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:18 #37 Del Skrevet torsdag kl 21:18 Glass/metall-søppelbokser er for emballasje (vinflasker, hermtikkbokser o.l.), ikke annet glass og metall. Hos oss kan små mengder annet glass (f.eks. et knust drikkeglass) kastes i restsøppel, mens større menger glass og annet metall må leveres på miljøtorget. Anonymkode: 0f47e...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:54 #38 Del Skrevet fredag kl 05:54 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kaster det i metall jeg. Er ikke det metall da?😂 Anonymkode: 2dd25...f60 Kun glass og metall-emballasje som skal kastes der. Knuste drikkeglass, steikepanner osv skal ikke i glass og metall dunken. Anonymkode: d0604...aaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:08 #39 Del Skrevet fredag kl 06:08 Har vært flere ganger på gjenvinnigsstasjon, og gjett hvilken kontainer det kastes i der?! Jo, RESTAVFALL. Anonymkode: 096c6...f8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:11 #40 Del Skrevet fredag kl 06:11 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 10.14): Det er veldig få som ikke har en garasje eller bod, samme hvordan man bor. Og har man ikke det, får man kaste det fortløpende da. Der det skal kastes. Anonymkode: 20906...9ef Vi har bare lov til å laste 10 ganger pr år. Gjelder også gratis avfall. Mye kommer til å havne i skogen tror jeg. Anonymkode: 5c001...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå