AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:25 #1 Del Skrevet mandag kl 16:25 Mulig feil fane. Har en stekepanne og to gryter som skal kastes. Må man seriøst oppsøke gjenbruksstasjon for å kaste de riktig? Anonymkode: f7ec8...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:26 #2 Del Skrevet mandag kl 16:26 Du kan levere hos Jernia! Det har jeg gjort flere ganger. Og hvis du i samme slengen kjøper nye får du prisavslag på den nye Anonymkode: 63043...791 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:28 #3 Del Skrevet mandag kl 16:28 Det er en generell regel om at hvis de selger det, så må de ta det i mot. Anonymkode: e3313...6a2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:31 #4 Del Skrevet mandag kl 16:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan levere hos Jernia! Det har jeg gjort flere ganger. Og hvis du i samme slengen kjøper nye får du prisavslag på den nye Anonymkode: 63043...791 Visste jeg ikke. Så bra deal👌. Anonymkode: f7ec8...d00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet mandag kl 16:34 #5 Del Skrevet mandag kl 16:34 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en generell regel om at hvis de selger det, så må de ta det i mot. Anonymkode: e3313...6a2 Det gjelder vel først og fremst elektriske artikler og batterier. Jeg prøvde å levere en tom malingsprayboks der jeg hadde kjøpt den. Fikk beskjed om at den må leveres på gjenbruksstasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:40 #6 Del Skrevet mandag kl 16:40 Jeg måtte levere på gjenbruken idag, er kun om du kjøper nye panner på jernia du kan bytte inn Anonymkode: 71144...87a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet mandag kl 17:23 #7 Del Skrevet mandag kl 17:23 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du kan levere hos Jernia! Det har jeg gjort flere ganger. Og hvis du i samme slengen kjøper nye får du prisavslag på den nye Anonymkode: 63043...791 Genialt, takk! 🤙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:40 #8 Del Skrevet mandag kl 18:40 Jeg hiver alt slikt i “restavfall”.. Anonymkode: ae805...e8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ukjentjente Skrevet mandag kl 22:25 #9 Del Skrevet mandag kl 22:25 Det skal du ikke, det skal leveres gjenbruksstasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:36 #10 Del Skrevet tirsdag kl 01:36 Går i restavfallet. Anonymkode: 489b9...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:26 #11 Del Skrevet tirsdag kl 07:26 Folk er jammen late om man ikke gidder å kaste avfall riktig. Ha en kasse i garasjen eller boden, hvor du legger alt slikt som skal kastes på gjenbruksstasjonen, og dra dit en gang eller to i året. Anonymkode: 20906...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:29 #12 Del Skrevet tirsdag kl 07:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk er jammen late om man ikke gidder å kaste avfall riktig. Ha en kasse i garasjen eller boden, hvor du legger alt slikt som skal kastes på gjenbruksstasjonen, og dra dit en gang eller to i året. Anonymkode: 20906...9ef Latskap? Er vel ikke alle som har en bod eller garasje, eller ekstra plass for å oppbevare masse søppel over tid? Vi er heldige og har det, men er virkelig ikke alle som har så mye plass til overs. Anonymkode: 52638...b07 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:04 #13 Del Skrevet tirsdag kl 08:04 Litt må du ofre for at milliardærene skal kunne fortsette å fly privatjet Anonymkode: 541ef...674 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:14 #14 Del Skrevet tirsdag kl 08:14 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Latskap? Er vel ikke alle som har en bod eller garasje, eller ekstra plass for å oppbevare masse søppel over tid? Vi er heldige og har det, men er virkelig ikke alle som har så mye plass til overs. Anonymkode: 52638...b07 Det er veldig få som ikke har en garasje eller bod, samme hvordan man bor. Og har man ikke det, får man kaste det fortløpende da. Der det skal kastes. Anonymkode: 20906...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:16 #15 Del Skrevet tirsdag kl 08:16 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er en generell regel om at hvis de selger det, så må de ta det i mot. Anonymkode: e3313...6a2 Nei det er det virkelig ikke. Butikker er da ikke søppelmottak. Det er elektrisk som dette gjelder, eneste unntak er butikker som har kampanjer; "Ta med din gamle XXX og få XX% avslag på ny hos oss". Anonymkode: ed700...2f9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:40 #16 Del Skrevet tirsdag kl 08:40 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei det er det virkelig ikke. Butikker er da ikke søppelmottak. Det er elektrisk som dette gjelder, eneste unntak er butikker som har kampanjer; "Ta med din gamle XXX og få XX% avslag på ny hos oss". Anonymkode: ed700...2f9 Det handler ikke om at de skal være søppelmottak, men at det er riktig at når de selger produkter som skal tilbake i kretsløpet igjen har de plikt til å ta det imot brukt/gammelt. Jeg syns måten Jernia omtaler muligheten for å levere gamle kjeler og lignende er kritikkverdig, og burde anmeldes til forbrukerrådet. Det er virkelig vanskelig å lese ut av det at det er først når man kjøper nye varer at man kan levere gammelt. Det neste blir vel at de skal ha kvittering på det og det skal være kjøpt i akkurat den butikken, så kalt liten skrift. For øvrig, TS, kan det brukes av andre? Kan du levere det på Loppis eller Bruktbutikker? Anonymkode: 26b85...9ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:49 #17 Del Skrevet tirsdag kl 08:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det handler ikke om at de skal være søppelmottak, men at det er riktig at når de selger produkter som skal tilbake i kretsløpet igjen har de plikt til å ta det imot brukt/gammelt. Jeg syns måten Jernia omtaler muligheten for å levere gamle kjeler og lignende er kritikkverdig, og burde anmeldes til forbrukerrådet. Det er virkelig vanskelig å lese ut av det at det er først når man kjøper nye varer at man kan levere gammelt. Det neste blir vel at de skal ha kvittering på det og det skal være kjøpt i akkurat den butikken, så kalt liten skrift. For øvrig, TS, kan det brukes av andre? Kan du levere det på Loppis eller Bruktbutikker? Anonymkode: 26b85...9ba Dette er kampanjer enkelte har for å øke salg, Det er ikke et krav. Anonymkode: ed700...2f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:55 #18 Del Skrevet tirsdag kl 08:55 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det handler ikke om at de skal være søppelmottak, men at det er riktig at når de selger produkter som skal tilbake i kretsløpet igjen har de plikt til å ta det imot brukt/gammelt. Jeg syns måten Jernia omtaler muligheten for å levere gamle kjeler og lignende er kritikkverdig, og burde anmeldes til forbrukerrådet. Det er virkelig vanskelig å lese ut av det at det er først når man kjøper nye varer at man kan levere gammelt. Det neste blir vel at de skal ha kvittering på det og det skal være kjøpt i akkurat den butikken, så kalt liten skrift. For øvrig, TS, kan det brukes av andre? Kan du levere det på Loppis eller Bruktbutikker? Anonymkode: 26b85...9ba Det gjelder kun produkter som har et miljøgebyr (pant), som elektriske produkter, bildekk, kullsyrepatroner o.l Anonymkode: 59c9e...277 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet tirsdag kl 08:55 #19 Del Skrevet tirsdag kl 08:55 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er veldig få som ikke har en garasje eller bod, samme hvordan man bor. Og har man ikke det, får man kaste det fortløpende da. Der det skal kastes. Anonymkode: 20906...9ef I Oslo er det mange som bor i blokk sentralt, og derfor ikke har bil. Å komme seg til noen gjenvinningsstasjon uten bil er helt håpløst. Ingen buss som går dit. Jeg nekter å ta taxi for å kaste spraybokser og gamle gryter. Har ikke bil, jeg heller. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:55 #20 Del Skrevet tirsdag kl 08:55 Jeg bare åpner vinduet i bilen når jeg kjører og… Anonymkode: 1ee88...02e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå