Gå til innhold

Trening som roer hode

Diana

Anbefalte innlegg

Jeg er svømmer, og har i alle år brukt svømming som min terapi. Det er den eneste plassen jeg får helt fred, hvor tankene legges igjen i garderoben og økta har full fokus. Nå er kroppen komt dit at jeg ikke kan svømme lengre 😔🥴 

Jeg trenger tips til trening som roer ned hode. Har vurdert crossfit. Det virker til å være bra terapi, men det er noe dyrt. Jogging er jeg ikke altfor fan av, men prøver innimellom. Med en serie på skjermen funker det ish. Men blir fort kjedelig og tankene vandrer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ishockey. Da rekker du ikke tenke på noe annet, til det går det altfor fort! 

Anonymkode: 1ebf2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på svømming som skånsom trening (les: mindre belastende) sammenlignet med feks løping, så om kroppen ikke klarer svømming føler jeg at det ikke står så mye igjen bortsett fra yoga og skogsturer? 🙈 

Ellers anbefaler jeg kickboksing :)

Anonymkode: 4bf14...e27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet ikke hva som skjer. Jeg har vært hos naprapat tidligere. Må nok tilbake. Det er krise å ikke kunne svømme. Men hånda kramper, overarmen krangler og skuldrene gjør vondt. Denne gangen gjor det også vondt i flere dager etterpå. Så det er noe som ikke stemmer. 

Jeg går en del turer. Men jeg trenger noe jeg virkelig får tømt hode på. Kickboksing har jeg prøvd. Var ikke noe for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å jogge ute i skogen? Eller intervalltrening? Ski/rulleski? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana skrev (På 31.3.2025 den 16.19):

Jeg er svømmer, og har i alle år brukt svømming som min terapi. Det er den eneste plassen jeg får helt fred, hvor tankene legges igjen i garderoben og økta har full fokus. Nå er kroppen komt dit at jeg ikke kan svømme lengre 😔🥴 

Jeg trenger tips til trening som roer ned hode. Har vurdert crossfit. Det virker til å være bra terapi, men det er noe dyrt. Jogging er jeg ikke altfor fan av, men prøver innimellom. Med en serie på skjermen funker det ish. Men blir fort kjedelig og tankene vandrer 

Ekspander  

Jogging med kart og kompass er såpass oppslukende at det aldri blir kjedelig. Turorientering !❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Judo, jiu jitsu eller tae kwondo. Meld deg på et voksenparti for nybegynnere, særlig sistnevnte er fabelaktig for kropp og sjel.

Anonymkode: c05c4...c0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har skader, ville jeg først forhørt meg med lege/fysioterapeut hva du bør unngå av bevegelser. 

Om du sliter så mye mer armer og skuldre, høres det jo ut som om det er diverse ting du faktisk bør unngå? 

Jeg liker veldig godt å løpe, det er meditativt for meg. Jeg liker ikke å løpe inne, jeg løper ute. 

Jeg har også trent karate i mange år, men det er ikke like meditativt - man må jo hele tiden stoppe opp og høre på instruksjoner, osv. I tillegg er det ikke sikkert at det er noe du bør gjøre med arm/skulderproblemer - man må holde guarden oppe hele tiden, og det kan faktisk være skikkelig tungt for skuldrene, i tillegg til at man jo faktisk må slå og bruke armer og skuldre en god del. 

Anonymkode: db74e...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yoga

Anonymkode: 792c5...5d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke om du ønsker å tenke eller «koble av».

Orientering er en ganske bra sport hvis du vil sette fokus på noe helt annet enn livet. Du rekker knapt å tenke noe annet enn kart og dine veivalg underveis. Du blir skikkelig trent uten å tenke veldig mye på hvor sliten du er. Du blir kanskje stresset midt i løpet, men du blir mye roligere etterpå 😊

Anonymkode: 29b30...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg har endelig klart å lære meg litt meditasjon.. så yoga kanskje. 

Der er jo hele poenget å roe hode, få litt avstand fra tankene på en måte. Bare observere dem utenfra. Sitte i kroppen sin, fokusere på pusten. 

Det er ikke så lett, og jeg har ikke mestret det hundre prosent enda. Men jeg begynner å skjønne det, og skjønne hvorfor de som virkelig får det til, sverger til det. 

Men det høres ut som du er mer på at du trenger en distraksjon. Kanskje en form for lagsport? Man står ikke og tenker på dagens handleliste når man er midt i en fotballkamp.

Alt av egentrening fungerer også greit for meg, jeg tar det litt meditative inn dit også. Kjenner på kroppen, teller, puster.

Men sånn generelt - sett på en bra podcast eller lydbok 😅 Synes trening hjelper på hodet nesten uansett hva man gjør.

Anonymkode: f7866...dfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et godt knull flere ganger i uken gjør godt for kroppen.  Hormonene som skilles ut under et samleie, blant annet oxytocin gir deg overskudd og godt humør, du får en lykkefølelse og bedre selvfølelse. 

Anonymkode: 62d5d...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana skrev (På 31.3.2025 den 16.19):

Jogging er jeg ikke altfor fan av, men prøver innimellom. Med en serie på skjermen funker det ish. Men blir fort kjedelig og tankene vandrer 

Ekspander  

Løp ute i naturen, det er terapi sammenlignet med å løpe på mølla! 

@

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jogger kun utendørs med enten lydbok, podcast eller musikk - det har gjort at jeg roer hodet mitt betraktelig og har generelt bedre psykisk helse (i tillegg til andre tiltak). Takler ikke å løpe innendørs på mølle. 

Anonymkode: b89ac...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...