Gå til innhold

Hvor lite oppmerksomhet skal man gi hverandre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har vært sammen i fem år. I starten var han super sjarmerende, så på meg som om jeg var den vakreste i verden og tok meg med på spontane turer + romantiske picniker. Han holdt rundt meg hele tiden, strøk meg på håret før vi skulle sove osv. Nå de siste 2 årene har han sluttet helt med dette, og har så vidt tid til å se på meg. Jeg har prøvd ekstra mye i det siste å tulle med han og lette stemningen, men han gir meg så vidt et smil. Han klemmer meg ikke heller. Og sjeldent kyss.

Den nærkontakten savner jeg så mye..  før var det nonstop med kyss og klem. Men nå er det ingenting. Han tuller ikke med meg mer, heller. Og han prøver ikke mer.

Jeg forstår at nyforelskelsen går over men hvor lite oppmerksomhet er normalt å gi hverandre etter fem år? Jeg har sagt til han at jeg vil ha mer kos og oppmerksomhet i forholdet. At jeg ønsker mer romantikk. Men han sier at jeg har et urealistisk syn på hvordan et forhold skal være. 

Vil bare høre hva som er vanlig? Er det urealistisk av meg å forvente mer i et forhold? Jeg kjenner meg lei av å være i bakgrunnen i forholdet som en grå skygge. 

Anonymkode: 4c89d...330

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager om dette virker kaldt, men jeg får et inntrykk av at det ikke bare er nyforelskelsen som har gått over. Virker som at interessen er fullstendig borte. Har dere snakket om hva slags følelser dere har for hverandre? Mener han at han fremdeles elsker deg som en romantisk partner? 

Anonymkode: 99b9c...553

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Beklager om dette virker kaldt, men jeg får et inntrykk av at det ikke bare er nyforelskelsen som har gått over. Virker som at interessen er fullstendig borte. Har dere snakket om hva slags følelser dere har for hverandre? Mener han at han fremdeles elsker deg som en romantisk partner? 

TS.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Har tenkt det samme selv.  Men når jeg sier at jeg vil ha mer romanse osv, sier han alltid at han elsker meg og gjør sitt beste. Han sier ofte at han elsker meg, tross alt. Selvom han ikke viser det så mye på andre sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Har tenkt det samme selv.  Men når jeg sier at jeg vil ha mer romanse osv, sier han alltid at han elsker meg og gjør sitt beste. Han sier ofte at han elsker meg, tross alt. Selvom han ikke viser det så mye på andre sett.

Hvis ikke han viser dette i handlinger så betyr det ikke en dritt. Sorry med å virke krass, men det er sant. De ordene er ikke verdt noen verdens ting uten handlinger bak. Det er det som gir mening til ordene. 

Anonymkode: 65861...ec4

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS.

Jeg hadde ikke klart å ha tillit til ordene hans, hvis de ikke følges opp og bekreftes av handlinger. Ut i fra det du skriver, ville jeg mistenkt tre forskjellige alternativer;

1: Utroskap, enten fysisk, emosjonelt eller mikro-utroskap på nettet. 

2: Depresjon eller avhengighet?

3: Han elsker deg ikke lenger. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og typen har vært sammen i fem år. I starten var han super sjarmerende, så på meg som om jeg var den vakreste i verden og tok meg med på spontane turer + romantiske picniker. Han holdt rundt meg hele tiden, strøk meg på håret før vi skulle sove osv. Nå de siste 2 årene har han sluttet helt med dette, og har så vidt tid til å se på meg. Jeg har prøvd ekstra mye i det siste å tulle med han og lette stemningen, men han gir meg så vidt et smil. Han klemmer meg ikke heller. Og sjeldent kyss.

Den nærkontakten savner jeg så mye..  før var det nonstop med kyss og klem. Men nå er det ingenting. Han tuller ikke med meg mer, heller. Og han prøver ikke mer.

Jeg forstår at nyforelskelsen går over men hvor lite oppmerksomhet er normalt å gi hverandre etter fem år? Jeg har sagt til han at jeg vil ha mer kos og oppmerksomhet i forholdet. At jeg ønsker mer romantikk. Men han sier at jeg har et urealistisk syn på hvordan et forhold skal være. 

Vil bare høre hva som er vanlig? Er det urealistisk av meg å forvente mer i et forhold? Jeg kjenner meg lei av å være i bakgrunnen i forholdet som en grå skygge. 

Føler på det samme. Forhold i 3 år her. Må nærmest tigge for å få klem. Snakker lite med meg, ser ikke på meg når vi snakker men nesa nedi telefonen. Må mase om å gjøre noe sammen og. Føler meg veldig alene.

Anonymkode: 52d47...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler på det samme. Forhold i 3 år her. Må nærmest tigge for å få klem. Snakker lite med meg, ser ikke på meg når vi snakker men nesa nedi telefonen. Må mase om å gjøre noe sammen og. Føler meg veldig alene.

Anonymkode: 52d47...7fc

Ts.

Huff, så slitsomt! Det er en veldig kjip følelse.  Og at man må nesten mase for å få en klem eller et kyss er trist. Vet hvordan det føles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva som er "vanlig" vet jeg ikke, jeg vil tro det varierer veldig fra forhold til forhold. Det som er helt sikkert, er at du må ha det bra i ditt forhold, og det virker det jo ikke som du har akkurat nå. Her har vi vært sammen litt lenger enn dere, og vi tar på hverandre absolutt hele tiden, og kysser og klemmer gjennom dagen. Jeg vet ikke hvordan jeg ville forholdt meg om det forsvant, men det ville være et stort savn for meg. 

Jeg tror ikke nødvendigvis det at han ikke tar mye på deg lenger trenger å bety at han har mistet interessen. Folk er jo faktisk forskjellige, og ikke alle har like stort behov for fysisk kontakt. Du må imidlertid kjenne på hva du har behov for, og hva du eventuelt kan eller ikke kan leve med.

Anonymkode: 1b95d...319

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom opplest og vedtatt at man viser seg fra sin beste side i starten, en som kanskje ikke er reel eller mulig å opprettholde og over tid vil man gli inn i det egentlige møsteret - og i dette ligger fremtiden, er dette nok for en livslag relasjon eller ikke?

Svært mange går inn i livslange relasjoner og er all inn alt for tidlig egentlig. De kjenner ikke hverandres "dårlige" sider og når disse så kommer ønsker man å forandre den andre til å bli den man søkte - det skjer aldri at noen endrer seg for å tilpasse seg på den måten, man endrer seg kun om man selv ser fordelene og ønsker det.

Så spørsmålet er egentlig ikke hvorfor han har endret seg, spørsmålet er om du ser for deg en fremtid med den han viser deg at han er nå? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...