AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars I ren desperasjon så søker jeg hit for råd . Og før noen arresterer meg, så vil jeg bare si at jeg har kontaktet den eneste dyrelegen i omegn, og dem skulle ringe tilbake. Har også sendt Mail, men ikke fått svar. Så til saken; flyttet i går med min 6 år gamle Mons fra enebolig til leilighet ikke langt unna. Han har vært svært engstelig og har « grått» hele natta på tross av at jeg har installert flere Feliway diffuse som skal virke beroligende..Men det værste er at nå er det over 34 timer siden han har vært på do. Nekter å bruke kassa, og ble enda mere redd da jeg tok på han bånd og gikk ut. Nå vet jeg ikke min arme råd hva jeg skal gjøre for å få han på do. Noen gode råd til kattemammaen? Anonymkode: b3228...1bd
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Er han ikke vant til å bruke kasse? Anonymkode: 83946...fe3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): I ren desperasjon så søker jeg hit for råd . Og før noen arresterer meg, så vil jeg bare si at jeg har kontaktet den eneste dyrelegen i omegn, og dem skulle ringe tilbake. Har også sendt Mail, men ikke fått svar. Så til saken; flyttet i går med min 6 år gamle Mons fra enebolig til leilighet ikke langt unna. Han har vært svært engstelig og har « grått» hele natta på tross av at jeg har installert flere Feliway diffuse som skal virke beroligende..Men det værste er at nå er det over 34 timer siden han har vært på do. Nekter å bruke kassa, og ble enda mere redd da jeg tok på han bånd og gikk ut. Nå vet jeg ikke min arme råd hva jeg skal gjøre for å få han på do. Noen gode råd til kattemammaen? Anonymkode: b3228...1bd Kom deg til dyrlege pronto. Jeg endte opp på Veterinærvakta en lørdagsnatt da min frøken ikke hadde gått på do hele dagen og etter konsultasjonen med veterinær fikk jeg beskjed om å komme med en gang og de måtte hjelpe frøkna mi med å tømme blæra som var sprengfull. https://www.agria.no/katt/artikkel/sykdommer-og-skader/katter-rammes-ofte-av-urinveissykdommer/ «Urinstans er veldig alvorlig, og det er viktig å alltid dra rett til veterinæren dersom katten ikke klarer å tisse.» Anonymkode: 7d2d0...a64
AnonymBruker Skrevet 31. mars #4 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom deg til dyrlege pronto. Jeg endte opp på Veterinærvakta en lørdagsnatt da min frøken ikke hadde gått på do hele dagen og etter konsultasjonen med veterinær fikk jeg beskjed om å komme med en gang og de måtte hjelpe frøkna mi med å tømme blæra som var sprengfull. https://www.agria.no/katt/artikkel/sykdommer-og-skader/katter-rammes-ofte-av-urinveissykdommer/ «Urinstans er veldig alvorlig, og det er viktig å alltid dra rett til veterinæren dersom katten ikke klarer å tisse.» Anonymkode: 7d2d0...a64 Edit: hun hadde nok ikke vært på do lengre enn kun en dag da hun er Utekatt og på den tiden av året ikke bruker kassa inne, men jeg oppmerksom på at noe ikke stemte når hun lå i senga hele dagen uten tegn til å ville gå ut eller gikk på do. Og når jeg da kontaktet Veterinærvakta sa de at man ikke måtte ta lett på katter som ikke hadde vist tegn til å tømme blæra på mange timer. Anonymkode: 7d2d0...a64
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Skrevet 31. mars Ta han med tilbake til huset og se om han tisser. Anonymkode: d82ef...a04
AnonymBruker Skrevet 31. mars #6 Skrevet 31. mars Har tenkt tanken på å ta han ned tilbake, men kan jo ikke holde på sånn fremover. Fått tak i dyrelegen nå, og skal inn straks å tømme blæra. Alle apotekene i byen var fri for beroligende til katt😡. Krysser fingrene for at det ordner seg❤️ Anonymkode: b3228...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 19.56): Har tenkt tanken på å ta han ned tilbake, men kan jo ikke holde på sånn fremover. Fått tak i dyrelegen nå, og skal inn straks å tømme blæra. Alle apotekene i byen var fri for beroligende til katt😡. Krysser fingrene for at det ordner seg❤️ Anonymkode: b3228...1bd Håper det gikk så bra som det kunne gå❤️ Anonymkode: 7d2d0...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå